اپل در صدد عرضه حداقل ۹ مدل کامپیوتر مک با تراشه M2 است

گزارشات داخلی توسعه‌دهندگان نشان می‌دهند که فرآیند تست 9 دستگاه کامپیوتر مجهز به تراشه واحد Apple Silicon به نحوی مطلوب در حال انجام است. تراشه جدید M2 اپل احتمالا به‌زودی معرفی خواهد شد. گزارش منتشر شده در اواخر وقت پنج‌شنبه ادعا می‌کند که اپل سرگرم تست 9 مدل مختلف مک با تراشه‌های نسل آینده M2 است.

خبرگزاری بلومبرگ با استناد به اظهارات توسعه‌دهندگان داخلی خود ادعا می‌کند که اکنون فرآیند تست 9 کامپیوتر در حال انجام است.

  • مک‌بوک ایر با تراشه M2

این گزارش ادعا می‌کند که مک‌بوک ایر با تراشه M2 که شایعات مربوط به آن از مدت‌ها قبل در حال انتشار است؛ مجهز به پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای و پردازنده گرافیکی 10 هسته‌ای خواهد بود. مدل‌های نسل فعلی مک‌بوک ایر مجهز به تراشه M1 ضمن برگزاری رویداد عرضه سخت‌افزارهای Apple Silicon در سال 2020 معرفی شدند. این دستگاه‌ها مجهز به پردازنده‌های گرافیکی 7 یا 8 هسته‌ای هستند.

  • مک مینی با تراشه‌های سری M2

همچنین گزارش جدید به عرضه مک مینی مجهز به تراشه M2 و گونه‌ای از این دستگاه مجهز به تراشه M2 پرو اشاره نموده است. شایعات منتشر شده طی ماه مارس 2022 نشان دادند که مدل‌ نسل آینده مک مینی احتمالا در پیکره‌بندی‌هایی با تراشه‌های M2 و M2 پرو روانه بازار خواهد شد.

  • مک‌بوک پرو با تراشه‌های M2 پرو و M2 مکس

موضوع جالب‌تر اینکه اسناد آزمایشی گزارش شده به پیکره‌بندی مدل‌های ارتقایافته مک‌بوک پرو اشاره می‌کنند. اپل به ارزیابی مک‌بوک پرو 14 اینچی با 2 تراشه M2 پرو و M2 مکس پرداخته است. تراشه نسل فعلی M1 مکس مجهز به CPU با 10 هسته پردازشی و GPU با 24 یا 32 هسته گرافیکی است. با این‌حال تراشه M2 مکس ظاهرا مجهز به پردازنده مرکزی 12 هسته‌ای و پردازنده گرافیکی 38 هسته‌ای خواهد بود. تراشه M1 مکس با 32 یا 64 گیگابایت حافظه رم قابل پیکره‌بندی است؛ در حالی‌که ورژن تست شده پلتفرم جدید از حافظه رم 64 گیگابایتی برخوردار است.

از سوی دیگر مدل‌های 16 اینچی مک‌بوک پرو نیز در مدل‌هایی مجهز به تراشه‌های M2 پرو و M2 مکس مورد تست قرار گرفتند.

مک پرو با جانشین پردازنده M1 تست شد

همچنین آزمایشات داخلی به وجود مک پرو با پردازنده‌ای اشاره دارند که جانشین نمونه M1 اولترا به‌شمار می‌رود. با این‌حال پیرامون این محصول هیچ‌گونه جزئیات دیگری در دست نیست.

مدل‌های جدید مک از تراشه‌های قدرتمندتر سری M1 استفاده خواهند کرد

همچنین اپل مدل‌هایی از مک با تراشه‌های قدرتمندتر سری M1 را تست نموده است. این تراشه‌ها هم‌اکنون در دسترس مشتریان قرار ندارند. همچنین در فهرست منتشر شده نام یک دستگاه مک مینی با تراشه M1 پرو و یک مدل دیگر مک مینی با تراشه M1 مکس منتشر شده است. برای مقایسه جالب است بدانید که مک مینی مجهز به تراشه M1 در آوریل سال 2022 روانه بازار شد.

شایعه منتشر شده در جولای سال 2021 نشان داد که مدل بازطراحی شده مک‌بوک ایر مجهز به تراشه نسل جدید M2 و طراحی رنگارنگ مشابه با آی‌مک روانه بازار خواهد شد. شایعات به‌روزرسانی شده در ماه مارس 2022 نشان می‌دهند که مک‌بوک ایر بازطراحی شده در اواخر سال 2022 روانه بازار خواهد شد. همچنین مدل‌های ارتقایافته مک‌بوک پرو نیز در سال 2023 عرضه می‌شوند.

نوشته اپل در صدد عرضه حداقل 9 مدل کامپیوتر مک با تراشه M2 است اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.