اپل فرآیند توسعه طراحی عینک واقعیت‌افزوده خود را آغاز کرد

شرکت اپل در حال آماده‌سازی 2 محصول کاملا جدید است. یکی از این محصولات یک هدست واقعیت ترکیبی گران‌قیمت بوده و احتمالا در ژانویه سال 2023 معرفی می‌شود. محصول دیگر یک عینک واقعیت‌افزوده بوده و با قیمتی بسیار پایین‌تر عرضه خواهد شد. اکنون یک گزارش جدید به زمان عرضه احتمالی عینک واقعیت‌افزوده اپل اشاره می‌کند.

بر اساس اعلام جف پو؛ تحلیل‌گر موسسه تحقیقاتی Haitong Intl Tech Research (به نقل از وبسایت 9to5Mac) عینک واقعیت‌افزوده اپل هم‌اکنون وارد مرحله توسعه طراحی شده و این موضوع یک نقطه عطف مهم به سمت عرضه محصول نهایی محسوب می‌شود. این تحلیل‌گر همچنین تصریح می‌کند که نمونه اولیه این محصول تا پایان سال آماده‌سازی شده و بر اساس برنامه‌ریزی‌ها تولید انبوه آن در 6 ماهه دوم سال 2024 آغاز خواهد شد. بدیهی است که در این فاصله زمانی طولانی همه چیز می‌تواند به کلی دستخوش تغییر شود.

این تحلیل‌گر طی یادداشتی می‌نویسد: “ما انتظار داریم که این محصول از فناوری موج‌بر (Waveguide) بهره گرفته و کمپانی‌های کورنینگ (GLW) و Hoya (7741 JP) در حال نمونه‌برداری از شیشه‌های عینک هستند. همچنین همکاری شرکت‌های Lante و کورنینگ نیز امری محتمل به‌نظر می‌رسد.”

انتشار اطلاعات نه‌چندان زیاد پیرامون عینک واقعیت‌افزوده اپل امری جالب به‌نظر می‌رسد. بی‌تردید این محصول به اندازه هدست واقعیت ترکیبی اپل که احتمالا در اوایل سال 2023 معرفی می‌شود؛ خبرساز نبوده است. با این‌حال بی‌تردید عینک واقعیت‌افزوده اپل شبیه محصولی است که تعداد بیش‌تری از کاربران قادر به استفاده از آن هستند. در این میان حتی برخی افراد ادعا می‌کنند که این عینک‌ها از پتانسیل جایگزینی آی‌فون طی یک دوره زمانی 10 ساله برخوردار هستند.

هدست‌های واقعیت ترکیبی از اندازه حجیم‌تری برخوردار بوده و به استفاده از تراشه سریع و گرافیک باکیفیت تمرکز دارد. بعلاوه این گجت با یک نوبت شارژ احتمالا برای مدت حداکثر چند ساعت قابل استفاده خواهد بود. در مقابل عینک‌های واقعیت‌افزوده برای استفاده سبک‌تر طی مدت روز، همانند عینک‌های طبی معمولی تولید می‌شوند.

نوشته اپل فرآیند توسعه طراحی عینک واقعیت‌افزوده خود را آغاز کرد اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.