اپل مشغول توسعه قابلیت تشخیص تصادف برای اپل واچ سال ۲۰۲۲ خود است

شرکت اپل همزمان با معرفی اپل واچ سری 4 از قابلیت تشخیص سقوط در ساعت هوشمند خود رونمایی کرد. بدین‌ترتیب اسمارت‌واچ به منظور تشخیص سقوط احتمالی، وضعیت شتاب حرکتی را ردیابی نموده و در صورت اطلاع از وقوع سقوط می‌تواند به‌صورت خودکار با یکی از مخاطبان اضطراری تماس بگیرد (کاربر در صورت برخورداری از وضعیت مناسب می‌تواند انجام این کار را لغو نماید). اکنون نشریه وال استریت ژورنال بر اساس اسناد داخلی بررسی شده توسط خود گزارش داده که غول کوپرتینویی در صدد انجام اقدامی مشابه اما این‌بار برای تصادفات اتومبیل است.

تشخیص وقوع تصادف، بخش دشوار کار محسوب می‌شود. بر اساس گزارشات، شرکت اپل در سال گذشته آزمایشاتی انجام داده و اطلاعات تله‌متری ناشناس را از طریق ساعت‌ها گردآوری نموده است.

در این میان اپل 10 میلیون تصادف مشکوک را شناسایی کرده و برای 50 هزار مورد از آن‌ها موفق به برقراری تماس با خدمات اورژانس شده است. چنان‌چه کاربر برای دریافت کمک ناچار به برقراری تماس باشد؛ در این‌صورت شتاب ناگهانی شناسایی شده توسط اپل واچ به احتمال فراوان از وقوع تصادف حکایت دارد.

شرکت گوگل چند سال قبل با عرضه اپلیکیشن Personal Safety برای گوشی‌های پیکسل دست به اقدامی مشابه زد. این برنامه نیز به منظور تصمیم‌گیری در خصوص وقوع یا عدم وقوع تصادف از داده‌های مربوط به موقعیت مکانی کاربر و همچنین اطلاعات حسگرهای حرکتی و میکروفون‌ها استفاده می‌کند. اپل واچ آینده احتمالا موارد فوق را مد نظر قرار خواهد داد. این موضوع به کاهش نرخ تشخیص مثبت کاذب کمک می‌کند.

در حال حاضر اپل واچ از قابلیت تشخیص سقوط پشتیبانی می‌کند

به گفته نشریه وال استریت ژورنال، شرکت اپل برای عرضه این مشخصه در اسمارت‌واچ سال آینده خود برنامه‌ریزی کرده است. البته این موضوع هنوز به‌طور رسمی اعلام نشده است؛ بنابراین برنامه‌ها می‌توانند دستخوش تغییر شوند.

بایستی به خاطر داشت که قابلیت تشخیص تصادف شرکت گوگل صرفا در برخی کشورهای منتخب قابل دسترس بوده و این سناریو احتمالا برای محصول اپل نیز صادق خواهد بود.

نوشته اپل مشغول توسعه قابلیت تشخیص تصادف برای اپل واچ سال 2022 خود است اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.