اپل واچ سری ۶ به قابلیت جدیدی برای نجات جان کاربران مجهز خواهد بود

اپل واچ سری 6 با قابلیت جدیدی برای نجات جان کاربران معرفی خواهد شد. سری 4 و 5 اپل واچ در حال حاضر قابلیتی دارند که افتادن کاربر از ارتفاع را تشخیص می‌دهد و از او می‌پرسد که آیا حالش خوب است یا نیاز به سرویس‌های اورژانس دارد. اگر ساعت کاربر، بعد از یک دقیقه هیچ حرکتی را از طرف او شناسایی نکند، با سرویس‌های اورژانس و همچنین لیست مخاطبان اورژانسی فرد تماس خواهد گرفت.

انتظار می‌رود قابلیت دیگری برای نجات جان کاربران در اپل واچ سری 6 ارایه شود

رادیوی KTAR روز جمعه درباره یک تماس تلفنی خبر داد که توسط پلیس شهر چاندلر دریافت شده است. سخنگوی پلیس گفت که آن‌ها تماس مذکور را از یک اپل واچ دریافت کرده‌اند که افتادن دارنده ساعت را از ارتفاع و همچنین موقعیت جغرافیایی او را به آن‌ها اطلاع داده است و آن‌ها توانسته‌اند او را پیدا کنند.

دارنده ساعت ظاهرا به خاطر سقوط از ارتفاع هوشیاری خودش را از دست داده بود و قادر به تماس با سرویس‌های اورژانس نبوده است، اما اپل واچ کار خودش را انجام داده و با اورژانس تماس گرفته است. سخنگوی پلیس گفته که فرد مذکور تا زمان رسیدن نیروهای کمکی خبر نداشت که کمک‌های اورژانسی به آنجا اعزام شده‌اند.

تشخیص سقوط از ارتفاع یکی از سه قابلیتی است که بر روی ساعت‌های اپل واچ برای نجات جان کاربران ارایه شده است. قابلیت‌های مانیتور ضربان قلب و الکتروکاردیوگرام (ECG) قبلا جان افراد زیادی را نجات داده‌اند. الکتروکاردیوگرام، ریتم قلب کاربر را چک می‌کند و می‌تواند هرگونه ریتم غیرعادی را تشخیص داده و به اطلاع کاربر برساند. ریتم‌های غیرعادی قلب ممکن است منجر به  لخته شدن خون، سکته‌ و مشکلات قلبی شوند.

حالا انتظار می‌رود که قابلیت جدید دیگری برای نجات جان کاربران در سری 6 اپل واچ ارایه گردد. این قابلیت قرار است سطح اکسیژن خون را اندازه‌گیری کند. این قابلیت، سطوح اکسیژن ۹۵ درصد و بالاتر را به‌عنوان نرمال و زیر ۹۰ درصد را به‌عنوان غیرعادی در نظر خواهد گرفت. در ماه آوریل امسال یک پزشک کشف کرد که سطوح پایین اکسیژن خون، بدون هرگونه علامت ظاهری می‌تواند هشدار اولیه‌ای برای ابتلا به ویروس کرونا باشد. ارایه چنین قابلیتی روی اپل واچ نیاز به تایید سازمان غذا و دارو (FDA) دارد و بنابراین ممکن است که در صورت عدم تایید از روی ساعت حذف شود. اپل برای ارایه قابلیت ECG روی سری 4 اپل واچ نیز تاییدیه FDA را دریافت کرده بود.

سری بعدی اپل واچ همچنین ممکن است سلامت ذهنی کاربر مانیتور کند و احتمال وقوع یک حمله پانیک را به او هشدار دهد. اپل واچ چندین پارامتر فیزیکی را مانیتور خواهد کرد و اگر همه این پارامترها نشان‌دهنده شروع یک حمله عصبی باشند، آن را به کاربر اعلام خواهد داد. دارنده ساعت همچنین قادر خواهد بود برای بهبود دقت این قابلیت، به‌طور دستی ورودی‌های آن را تنظیم کند. ساعت در چنین شرایطی تمرین‌های تنفسی را برای آرامش کاربر پیشنهاد خواهد کرد.

همچنین براساس شایعات، اپل واچ سری 6 از قابلیت دیگری که بسیاری از ساعت‌های هوشمند دارای آن هستند بهره خواهد برد: یک اپلیکیشن داخلی برای مانیتور خواب. ضمنا گفته می‌شود که سری 6 به باتری بزرگتر و یک چیپ جدید مجهز خواهد شد. نکته جالب اینکه، همین عمر طولانی‌تر باتری به اپل اجازه خواهد داد که اپلیکیشن ردیابی خواب را به دستگاه اضافه کند. اپل ظاهرا تکنولوژی‌های جدیدی را هم به نسل بعدی ساعت هوشمند خود اضافه خواهد کرد که به کاربران اجازه خواهند داد تا ساعت را در زیر آب یا هنگامی خیس بودن نمایشگر آن ناوبری کنند. سری 5 اپل واچ در حال حاضر تا عمق ۵۰ متری آب مقاوم است.

نوشته اپل واچ سری 6 به قابلیت جدیدی برای نجات جان کاربران مجهز خواهد بود اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.