اپل واچ سری ۸ قادر به سنجش دمای بدن کاربران خواهد بود

حسگر دماسنج شایعه شده برای اپل واچ سری 8 احتمالا در مقایسه با تصورات پیشین ما توانمندتر خواهد بود. مارک گورمن؛ روزنامه‌نگار مشهور در شماره جدید خبرنامه روز یکشنبه خود اعلام کرد که اپل واچ سری 8 می‌تواند ابتلای کاربران به تب را تشخیص دهد. بر اساس گزارشات پیشین تصور می‌شد که سنسور دماسنج اپل واچ سری 8 صرفا به برنامه‌ریزی باروری بانوان کمک خواهد کرد.

ساعت‌های هوشمند برخلاف دماسنج‌های معمولی قادر به سنجش دمای مرکزی بدن نیستند؛ بنابراین به‌منظور تعیین دقیق دمای بدن کاربران بایستی از الگوریتم ویژه‌ای استفاده کنند. مینگ چی‌کو؛ تحلیل‌گر مشهور مسائل اپل پیش‌تر ادعا کرده بود که غول کوپرتینویی فرآیند توسعه این الگوریتم را تکمیل کرده است.

مارک گورمن ادعا کرده که اپل فرآیند توسعه مشخصه تشخیص دمای بدن برای اسمارت‌واچ‌ خود را به پایان رسانده و اپل واچ سری 8 و مدل مقاوم شایعه شده از این سنسور استفاده خواهند کرد. با این‌حال به‌کارگیری سنسور مذکور در مدل ارزان‌‌تر اپل واچ SE امری بعید به‌نظر می‌رسد. ظاهرا این ویژگی مقدار مشخصی را در اختیار کاربران قرار نمی‌دهد؛ اما می‌تواند تشخیص دهد که دمای بدن کاربر بالاتر از حد طبیعی است یا خیر. بر این اساس ابزار دماسنج می‌تواند در رابطه با مراجعه به پزشک یا استفاده از دماسنج اختصاصی توصیه‌هایی را در اختیار کاربران قرار دهد.

بر اساس پیش‌بینی‌ها سری گلکسی واچ 5 سامسونگ که برای کسب عنوان بهترین ساعت هوشمند سال 2022 با اپل واچ سری 8 رقابت خواهد کرد نیز از این قابلیت بهره‌مند خواهد شد. مارک گورمن ادعا می‌کند که این مشخصه مهیج‌ترین ویژگی سخت‌افزاری اپل واچ سری 8 محسوب می‌شود.

بر اساس شایعات پیشین، اپل واچ سری 8 احتمالا از تراشه‌‌ای مشابه با مدل نسل قبلی خود بهره خواهد برد. تراشه مورد استفاده در اپل واچ سری 7 نیز بر پایه پردازنده نسل قبلی خود طراحی و تولید شده است. ظاهرا اپل به‌دلیل استفاده‌ از پردازنده‌های سری M در لپ‌تاپ‌ها و برخی مدل‌های آی‌پد خود از به‌کارگیری این نام برای تراشه‌های غیر مک خودداری می‌کند.

بعلاوه ساعت جدید احتمالا از نمایشگر روشن‌تری استفاده خواهد کرد. هنوز کاملا روشن نیست که گجت پوشیدنی جدید از طراحی با لبه‌های تخت بهره خواهد برد یا خیر؛ اما شایعات اخیرا مطرح شده به این موضوع اشاره دارند. حالت کم‌مصرف جدید برای اپلیکیشن‌ها و امکانات، نسخه بهبودیافته مشخصه تشخیص فیبریلاسیون دهلیزی، قابلیت‌های ماهواره‌ای، واچ فیس‌های جدید و حالات تمرینی بیش‌تر سایر ویژگی‌های شایعه شده برای اپل واچ سری 8 را تشکیل می‌دهند.

همچنین مارک گورمن ادعا می‌کند که مدل نسل آینده ایرپادز پرو احتمالا از قابلیت پایش ضربان قلب برخوردار نخواهد بود. با این‌حال اپل چنین امکانی را مورد بررسی قرار داده و این مشخصه احتمالا روزی به ایرپادهای کمپانی افزوده خواهد شد.

نوشته اپل واچ سری 8 قادر به سنجش دمای بدن کاربران خواهد بود اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.