اپل واچ پرو از اتصال ماهواره‌ای پشتیبانی خواهد کرد

مارک گورمن؛ خبرنگار نشریه بلومبرگ ادعا کرده که مدل‌های نسل آینده اپل واچ پرو نیز همانند دستگاه‌های جدید آی‌فون از اتصال ماهواره‌ای بهره‌مند خواهند شد. به گفته وی کمپانی آمریکایی امکان استفاده از این ویژگی در ساعت‌های هوشمند خود را مورد بررسی قرار داده است. این ویژگی می‌تواند برای کاربران اپل واچ که غالبا در خارج از منزل رفت و آمد داشته یا در موقعیت‌های دیگری که آنها به اسمارت‌فون خود دسترسی ندارند و یا شارژ باتری هندست آنها کم است؛ مفید واقع شود.

کاربران به لطف وجود ارتباطات ماهواره‌ای قادر به ارسال پیام‌های اضطراری بوده و گجت‌های پوشیدنی احتمالا از تعدادی پیام فوری به‌صورت پیش‌فرض بهره خواهند برد. در نهایت کاربران اپل می‌توانند به سرویس اینترنت جهانی دسترسی یافته و تماس‌های تلفنی ماهواره‌ای معمول را برقرار نمایند. ترکیب شبکه‌های 5G پرسرعت و خدمات ماهواره‌ای می‌تواند آی‌فون را به قدرتمندترین دستگاه ارتباطی جهان تبدیل کند.

مارک گورمن تصریح کرد که این مشخصه در نخستین نسل اپل واچ پرو ظاهر نخواهد شد. با این وجود مدل جدید اپل واچ پرو همچنان از ویژگی‌های جالبی برخوردار خواهد بود. این گجت پوشیدنی جدید از الگوی طراحی متفاوتی نسبت به اپل واچ سری 8 استفاده خواهد کرد. این اسمارت‌واچ دارای لبه‌هایی صاف و ظاهری تکامل‌یافته از فرمت مستطیلی‌شکل فعلی خواهد بود. اپل همچنین قصد دارد تا در مدل جدید اسمارت‌واچ خود از تیتانیوم با فرمولی بادوام‌تر رونمایی کند.

بر اساس شایعات، اپل واچ پرو مجهز به یک نمایشگر 1.99 اینچی با لایه کریستالی از جنس یاقوت کبود خواهد بود. بعلاوه این ساعت از یک باتری با دوام بسیار بالاتر بهره گرفته و این موضوع یکی از مشخصه‌های کلیدی اپل واچ پرو به‌شمار خواهد رفت. بر اساس گزارشات، اپل ارتباط ماهواره‌ای روی گوشی‌های سری آی‌فون 14 را با موفقیت آزمایش کرده است. بدین‌ترتیب اکنون امکان پشتیبانی سخت‌افزاری از این قابلیت فراهم شده و همه چیز به شرکای طرف قرارداد اپل بستگی خواهد داشت.

نوشته اپل واچ پرو از اتصال ماهواره‌ای پشتیبانی خواهد کرد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.