اپل و اینتل به دنبال ساخت سخت‌افزار مورد نیاز شبکه ۵G هستند

ظاهرا اپل برای تولید مودم گوشی‌های آی‌فون با هر دو شرکت کوالکام و اینتل همکاری خواهد کرد، اما براساس گزارشی از Fast Company به‌نظر می‌رسد آی‌فون‌های آینده به‌صورت انحصاری از مودم‌های اینتل بهره‌مند خواهند شد. این گزارش مدعی شده که اپل با همکاری اینتل در حال کار بر روی سخت‌افزار مورد نیاز شبکه 5G است.

در نگاه اول شاید این گرایش شرکت به سمت اینتل ریشه در اختلافات قانونی اپل و کوالکام داشته باشد، اما این گزارش نشان می‌دهد که دلایل این کار کاملا منطقی و حرفه‌ای است و اینتل می‌تواند تغییرات موردنظر کوپرتینویی‌ها را بر روی مودم‌های تولیدی خود اعمال کند؛ همان کاری که کوالکام از انجام آن سر باز می‌زند.‌

همچنین در این گزارش آمده است اینتل تعداد زیادی از نیروهای خود را برای کار بر روی سخت‌افزار مورد نیاز شبکه 5G قرار داده است تا برنده رقابت در این حوزه باشد. پیش از این، در اخبار آمده بود که اپل سرعت دانلود گیگابایتی را بر روی گوشی‌های آینده آی‌فون ارائه نخواهد کرد و این کار هم به‌خاطر محدودیت سخت‌افزارهای تولید شده اینتل است. به عبارتی دیگر اگر حتی کوالکام نیز بتواند محدودیت مذکور را از سر راه محصولات خود بردارد، باز هم اپل محدودیت‌هایی را در محصولات خود در نظر خواهد گرفت.

البته تمامی صحبت‌های گفته شده توسط هیچ منبع رسمی از طرف این دو شرکت‌ تایید یا رد نشده است و باید منتظر حرکت اپل در خصوص شبکه 5G و همچنین همکاری با اینتل و کوالکام بمانیم.

نوشته اپل و اینتل به دنبال ساخت سخت‌افزار مورد نیاز شبکه ۵G هستند اولین بار در پدیدار شد.