اپل پتنتی با موضوع هدفون هیبریدی به ثبت رساند

اپل پتنتی با موضوع هدفون هیبریدی به ثبت رساند

طرح‌های مفهومی هدفون‌های هیبریدی که با تنظیمات خاصی امکان تبدیل‌شدن به اسپیکر را دارند، موضوع جدیدی نیست. اما این هدفون‌ها هنوز نتوانسته‌اند راه خود را به بازار بازکرده و شرایط خوبی را در میان تولیدکنندگان به‌دست بیاورند. به نظر می‌رسد حضور یک کمپانی پیشرو، می‌تواند زمینه‌ساز موفقیت هدفون‌های هیبریدی باشد که حالا اپل این مسئولیت را به عهده گرفته است.

این کمپانی پتنتی را با این مضمون به ثبت رسانده: «هدفون دو حالته و روش‌های ساخت آن» که می‌تواند نویدبخش تولید چنین محصولی باشد که بحث ساخت آن، همواره طی چند سال اخیر مطرح بوده است. پتنت اپل، این محصول هیبریدی را با دو حالت «داخل گوشی» و «اسپیکر» معرفی می‌کند. جابه‌جایی بین این دو حالت، از دو طریق امکان‌پذیر است؛ یا با استفاده از دکمه مخصوص این کار و یا با تشخیص خود دستگاه که روش استفاده کاربر را شناسایی می‌کند.

نگرانی‌هایی از این بابت وجود دارد که دستگاه با تشخیص اشتباه، وقتی‌که در گوش کاربر است، با انتخاب حالت نادرست، به وضعیت اسپیکر سوئیچ کرده و به گوش کاربر آسیب وارد کند. اپل پیش از همه ما به این موضوع فکر کرده و یک حالت امن برای آن در نظر گرفته که وقتی هدفون در گوش شما قرار می‌گیرد، به‌هیچ‌وجه به حالت اسپیکر نخواهد رفت تا مشکلی برای کاربر به وجود نیاید.


درخواست این پتنت در سال 2011 به ثبت رسیده بود اما USPTO یا همان اداره ثبت اختراع و نشان تجاری آمریکا، به زمان بیشتری برای اعطای آن به اپل نیاز داشت. البته باید اشاره کنیم که ثبت این پتنت، به معنای تولید این محصول در آینده نزدیک نیست و حتی ممکن است هیچ‌گاه به مرحله تولید نرسد. باید منتظر بمانیم و ببینیم که تصمیم کوپرتینو و تیم کوک، در این رابطه به چه شکل خواهد بود.

نوشته اپل پتنتی با موضوع هدفون هیبریدی به ثبت رساند اولین بار در پدیدار شد.