اپل پتنت جدیدی را در رابطه با نمایشگرهای منعطف به ثبت رساند

 

اپل در سال 2013 برای اولین پتنتی را ثبت کرد که در آن از یک صفحه نمایش منحنی استفاده کرده بود. نکته جالب این پتنت این است که صفحه نمایش به کار رفته بر روی آن همانند سامسونگ S6 Edge تنها منحنی نبود و در کنار این قابلیت توانایی انعطاف را نیز دارد. با این قابلیت، اپل می‌تواند بدون افزایش سایز صفحه نمایش، امکانات خوب و البته بیشتری را در اختیار مخاطبینش بگذارد.

Apple-receives-a-patent-for-a-curved-flexible-screen

برای مثال اپل می‌تواند بر روی این صفحه نمایش تصاویر یا فیلم‌هایی را به طور دنباله‌دار نمایش دهد، جوری که حس شود تصاویر پیوسته هستند! با این پتنت، اپل می‌تواند آیفون‌های بعدی خود را به هر شکلی که دوست دارد عرضه کند. آیفون‌هایی استوانه‌ای شکل، کروی یا هر شکل هندسی دیگری! تصورش جالب است نه؟

در این تئوری، اپل می‌تواند آیفون‌ها را به طور کاملا شیشه‌ای تولید کرده و به جای بهره گیری از دکمه‌های فلزی از فناوری 3D Touch بهره ببرد. به‌علاوه با تولید صفحه نمایش‌های منعطف، می‌توان یکی از صفحات نمایش را در پشت دستگاه قرار داده و برای نمایش تصاویر سه بعدی از آن استفاده کرد. پیش از این تصاویر سه بعدی را در اسمارت فون‌هایی نظیر HTC Evo 3D و محصولات ال‌جی دیده‌ایم. البته قابل ذکر است که فناوری آن محصولات به کل متفاوت بود.

همچنین اپل اقدام به ثبت پتنت دیگری نیز کرده است که در آن از حرکات دست برای انجام فرامین بهره گیری شده است و Touch ID یکی از مهم‌ترین قابلیت‌ها به شمار می‌رود. بر خلاف روش معروف رمز عبور اندروید که در آن نقاط خاصی برای این کار انتخاب می‌شوند و تبدیل به یک الگو می‌گردند، سیستم اپل مبتنی بر آن است که کاربر کجا را لمس می‌کند! (چیزی همانند فناوری Knock Code کمپانی ال‌جی)

Apple-patents-advanced-version-of-its-passcode-gesture-system

برای مثال هنگامی که نقطه ای در پایین صفحه نمایش را لمس می‌کنید، می‌توانید از نقاط دیگری که به شما نمایش داده می‌شود استفاده کنید تا وارد شوید. در سیستم پتنت ثبت شده اپل، انتخاب‌ها خیلی مهم است و رمزهای عبور توانایی‌هایی زیادی دارند. برای همین شکستن رمز عبور در آیفون‌های نسل بعد بسیار سخت خواهد بود.

نوشته اپل پتنت جدیدی را در رابطه با نمایشگرهای منعطف به ثبت رساند اولین بار در -آی‌تی‌رسان پدیدار شد.