اپل گوشی‌های آی‌فون ۱۲ و آی‌فون ۱۲ پرو را به‌دلیل مشکلات صوتی فراخوانی کرد

شرکت اپل در ماه آگوست امسال طرح خدمات برای مدل‌های آی‌فون 12 و آی‌فون 12 پرو را راه‌اندازی کرد. اپل تائید کرده که یکی از قطعات این 2 هندست احتمالا دچار مشکل می‌شود. این نقص موجب می‌شود که تعداد بسیار کمی از گوشی‌های آی‌فون 12 و آی‌فون 12 پرو دچار مشکلات صدا شوند. مدل‌های معیوب در حد فاصل ماه اکتبر 2020 تا آوریل 2021 تولید شده‌اند. مشخصا با بروز این مشکل، کاربران برقراری یا دریافت تماس قادر به شنیدن صدا نخواهند بود.

در صورت بروز مشکل برای این 2 هندست، اپل و مراکز مجاز ارائه‌دهنده خدمات آن اقدام به تعمیر رایگان دستگاه‌های واجد شرایط خواهند کرد. بر اساس گزارش وبسایت 9to5 Mac تقریبا 5 ماه پس از اعلام فراخوان اپل برای گوشی‌های آی‌فون 12 و آی‌فون 12 پرو به‌دلیل مشکلات صوتی در بسیاری از مناطق جهان، اکنون اپل در تدارک راه‌اندازی طرح تعمیراتی مشابهی در امارات متحده عربی است. بنابراین کاربران مقیم این کشور در صورت بروز مشکلات صوتی در آی‌فون 12 یا آی‌فون 12 پرو خود می‌توانند به اپل استور یا مراکز مجاز ارائه‌دهنده خدمات مراجعه نموده و دستگاه معیوب را به‌صورت رایگان تعمیر کنند.

تعمیرات رایگان آی‌فون 12 و آی‌فون 12 پرو در امارات متحده عربی

بر اساس گزارش نشریه Harry Times، شرکت اپل از فراخوانی گوشی‌های آی‌فون 12 و آی‌فون 12 پرو تولید شده در امارات‌ متحده عربی طی ماه‌های اکتبر 2020 تا آوریل 2021 خبر داده است. در این بیانیه اعلام شده است:

“اپل تائید کرده که تعداد بسیار محدودی از دستگاه‌های آی‌فون 12 و آی‌فون 12 پرو احتمالا به‌دلیل اختلال در عملکرد یک قطعه روی ماژول گوشی با مشکلات صوتی مواجه هستند. دستگاه‌های معیوب در حد فاصل ماه‌های اکتبر 2020 و آوریل سال 2021 تولید شده‌اند.”

حتی با وجود اعلام فراخوان توسط اپل، تعداد دستگاه‌های دچار مشکل کماکان مشخص نشده است. نشریه Harry Times گزارش می‌دهد که صرفا مدل‌های آی‌فون 12 و آی‌فون 12 پرو دچار چنین مشکلی هستند و گوشی‌های آی‌فون 12 مینی و آی‌فون 12 پرو مکس تحت پوشش فعالیت‌های خدماتی اخیر قرار ندارند.

اپل در وبسایت خود اعلام کرد که ارائه خدمات تعمیر احتمالا به کشور یا منطقه اصلی خرید هندست محدود خواهد بود. طرح جهانی جدید اپل، پوشش استاندارد گارانتی برای این 2 اسمارت‌فون را تمدید نمی‌کند. این طرح صرفا مدل‌های معمولی و پرو آی‌فون 12 در حد فاصل 2 سال پس از نخستین خرده فروشی را تحت پوشش قرار می‌دهد.

خبر خوشایند اینکه اپل برای تعمیر دستگاه‌های معیوب در یک کشور از منطقه خاورمیانه برنامه‌ریزی کرده است. بنابراین کاربران هر یک از مدل‌های فوق احتمالا واجد شرایط بهره‌مندی از خدمات تعمیر رایگان برای رفع مشکلات صوتی هندست خود خواهند بود. این طرح در امارات متحده عربی و چند کشور دیگر جریان دارد. با این‌حال برای بهره‌مندی از خدمات تعمیر رایگان، هندست معیوب بایستی در حد فاصل اکتبر سال 2020 تا آوریل سال 2021 تولید شده باشد.

نوشته اپل گوشی‌های آی‌فون 12 و آی‌فون 12 پرو را به‌دلیل مشکلات صوتی فراخوانی کرد اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.