اپل ۶۶ درصد سهم بازار گوشی‌های پریمیوم هند را از آن خود کرد

اپل ۶۶ درصد سهم بازار گوشی‌های پریمیوم هند را از آن خود کرد

با کاهش فروش آیفون در چین، هند به هدف بعدی اپل تبدیل شده است. حال تحقیقات موسسه Counterpoint Research نشان می‌دهد که اپل تا حدودی در این زمینه موفقیت داشته است. بر اساس آمار Counterpoint Research، اپل توانسته ۶۶ درصد بازار گوشی‌های پریمیوم را در ماه اکتبر کسب کند. البته شاید این موفقیت را بتوان نسبی دانست، چون بخش گوشی‌های پریمیوم در هند چندان بزرگ نیست و ۷۰ درصد افراد گوشی‌های زیر ۷۰ دلار دارند. درآمد متوسط هر هندی در روز تنها ۳.۱ دلار آمریکاست.

بر اساس این گزارش، گوگل توانسته ۱۰ درصد بازار گوشی‌های پریمیوم را از آن خود کند. گوگل توانسته ۳۳ هزار گوشی در ماه اکتبر به فروش برساند و فروش آیفون ۷ در این بازه زمانی ۲۱۸ هزار واحد بوده است. نبود گلکسی نوت ۷ نیز شانس موفقیت این دو برند را افزایش می‌دهد.

تیم کوک مدیرعامل اپل گفته که فروش آیفون در هند نسبت به سال قبل ۵۰ درصد افزایش نشان می‌دهد. اپل قصد دارد که فروشگاه‌هایی در هند تاسیس کند. اما براساس قوانین هند، ۳۰ درصد اجناس یک فروشگاه باید در هند تولید شده باشد. هند دومین بازار بزرگ اسمارت‌فون در دنیاست و این موضوع، هند را به بازار بزرگی برای برندهای موبایل تبدیل می‌کند.

نوشته اپل ۶۶ درصد سهم بازار گوشی‌های پریمیوم هند را از آن خود کرد اولین بار در پدیدار شد.