اچ‌تی‌سی فروش بخش اسمارت‌فون خود را تکذیب کرد!

اچ‌تی‌سی فروش بخش اسمارت‌فون خود را تکذیب کرد!

شکی وجود ندارد که اچ‌تی‌سی در چند سال گذشته در حال دست و پا زدن در بازار اسمارت‌فون بوده است. پرچم‌دار اچ‌تی‌سی ۱۰ و دیگر گوشی‌های این شرکت چندان فروش خوبی ندارند. فروش کم باعث شده که اچ‌تی‌سی ضررهای زیادی را متحمل شود. در آخرین مورد، در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۶، ضرری ۶۳ میلیون دلاری داشت.

اخباری که در منابع چینی منتشر شده بود، حکایت از آن داشت که اچ‌تی‌سی به طور جدی به فروش بخش اسمارت‌فون خود فکر می‌کند. همچنین این گزارش‌ها نشان از آن داشت که تعدادی کمپانی برای خرید اچ‌تی‌سی صف کشیده‌اند که یکی از آنان یک کمپانی تایوانی‌ست. چر وانگ، مدیرعامل فعلی با این طرح موافقت کرده و احتمالا سال آینده این طرح اجرایی می‌شود.

حال اما مدیرعامل این شرکت تایوانی گفته که این اخبار صحت ندارد. سال‌های قبل نیز اخباری مشابه منتشر شده و هر بار اچ‌تی‌سی آن را تکذیب کرده بود. البته شرکت‌ها معمولا اخباری از این دست را تایید نمی‌کنند.

اچ‌تی‌سی در تاریخ خود به حوزه‌های مختلفی وارد شده است. در دهه ۹۰ میلادی، به ساخت قطعات کامپیوتر و پی‌سی اشتغال داشت و در دهه اول قرن بیست و یکم وارد حوزه اسمارت‌فون شد. حال نیز اچ‌تی‌سی قصد دارد که به طور جدی وارد عرضه واقعیت مجازی شود و تابه‌حال در این حوزه، صدها میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرده است. البته این تغییرات، چندان سودی به حال اچ‌تی‌‌سی نداشته و باید ببینیم که آیا حوزه واقعیت مجازی می‌تواند به مشکلات اچ‌تی‌سی خاتمه دهد یا نه!

نوشته اچ‌تی‌سی فروش بخش اسمارت‌فون خود را تکذیب کرد! اولین بار در پدیدار شد.