اچ‌تی‌سی: ما از اپل کپی‌برداری نکرده‌ایم، اپل از ما کپی‌برداری کرده است!

 

htc-one a9

دو روز از معرفی نسل جدید گوشی‌های اچ‌تی‌سی با پرچم‌داری One A9 می‌گذرد، این تلفن‌همراه تمرکزش را بر روی زیبایی، سادگی و کارایی بیشتر گذاشته است. تا اینجای کار همه‌چیز خوب است اما یک نکته در رابطه با این تلفن‌همراه وجود دارد که صدای منتقدان را درآورده است، طراحی این گوشی دقیقا مشابه آی‌فون 6 است!

ezgif.com-resize-2

پس از انتشار خبرهای زیاد و البته تصاویر زیادی که اچ‌تی‌سی را متهم به کپی‌برداری می‌کرد (مثل تصویر بالایی) بالاخره یک مسئول از این کمپانی ندای مخالفت سرداد و بیان‌ کرد این اپل بوده‌ که از روی طراحی HTC کپی‌برداری کرده است و عکس این موضوع صحیح نیست! جک تانگ مدیرعامل بخش آسیایی اچ‌تی‌سی گفت: اچ‌تی‌سی اولین کمپانی بود که برای گوشی‌ One M7 از بدنه‌ای تمام فلزی با نوارهای پلاستیکی در پشت استفاده کرد و A9 تنها طراحی تکامل یافته این زبان طراحی است. شاید اپل خطوط پلاستیکی پشت تلفن‌همراه را برای آنتن‌دهی بهتر به‌نام خود ثبت کرده‌ باشد اما این One M7 بود که برای اولین بار از این نوارها استفاده کرد.

گذشته از این‌ها هنوز سخن مدیرعامل اچ‌تی‌سی را یادمان نرفته که گفته بود A9 یک جایگزین مناسب برای آی‌فون‌های اپل است، بنابراین مشخص است این بازی توسط خود اچ‌تی‌سی به‌راه افتاده است.

نوشته اچ‌تی‌سی: ما از اپل کپی‌برداری نکرده‌ایم، اپل از ما کپی‌برداری کرده است! اولین بار در -آی‌تی‌رسان پدیدار شد.