اگر شبکه ملی اطلاعات مخل ارتباطات جهانی نشود مؤثر است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر شبکه ملی اطلاعات مخل ارتباطات جهانی نشود، می‌تواند برای دستگاه‌های دولتی و مردم مؤثر واقع شود چرا که با اینترنت ملی می توان از بسیاری از هزینه‌ها که در این رابطه صرف می‌شود جلوگیری کرد.
 
 
 
پروانه سلحشوری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر شبکه ملی اطلاعات مخل ارتباطات جهانی نشود، مؤثر است، گفت: مسؤولان باید شبکه ملی اطلاعات را برای عدم وابستگی ایران به سایر کشورها تکمیل کرده و به فکر نهادینه شدن آن باشند.
 
* شبکه ملی اطلاعات نیازمند محتوا است
 
وی افزود: در حال حاضر ۸۰ درصد آنچه که بر اساس سند تبیین الزامات بر عهده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گذاشته شده به نتیجه رسیده است اما باید بگویم این شبکه نیازمند محتوا است تا بتواند نقش خود را به خوبی برای ارائه خدمات به مردم ایفا کند.
 
 
* شبکه ملی اطلاعات می‌تواند در حوزه ارتباطات بین‌المللی هزینه‌ها را کاهش دهد
 
سلحشوری تصریح کرد: شبکه ملی اطلاعات می‌تواند در حوزه ارتباطات بین‌المللی هزینه‌ها را کاهش دهد چرا که امروز برای یک ارتباط داخلی مجبور هستیم تا از سرورهای خارجی استفاده کنیم که این کار هزینه‌های زیادی را ایجاد می‌کند.
 
* همه سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی برای تکنیل شبکه ملی تلاش کنند
 
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد:‌ برای تکمیل شبکه ملی اطلاعات باید همه سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی تلاش کرده و پای کار آمده و نسبت به تکمیل این شبکه اقدام کنند.