ایالات‌متحده ۳۸ شرکت ناقض ممنوعیت‌های اعلام شده علیه هواوی را تحریم کرد!

روز دوشنبه دفتر صنعت و امنیت وزارت بازرگانی ایالات‌متحده اعلام کرد که محدودیت‌های دسترسی هواوی به تراشه‌های آمریکایی را تشدید خواهد کرد. بر اساس محتوای بیانیه مطبوعاتی، هواوی با خریداری قطعات آمریکایی از شرکت‌های ثالث موفق به دور زدن این ممنوعیت‌ها شده است. وزارت بازرگانی ایالات‌متحده 38 کمپانی مختلف در 21 کشور جهان که مستقیما وابسته به هواوی هستند را تحریم خواهد کرد. به گفته دفتر صنعت و امنیت این شرکت‌ها برای دور زدن ممنوعیت‌های اعمال شده توسط دولت ترامپ علیه هواوی مورد استفاده قرار گرفته‌اند. این ممنوعیت‌ها تا ماه مه سال 2021 تمدید شده است.


ویلبور راس؛ وزیر بازرگانی ایالات‌متحده خاطرنشان کرد: “در حالی‌که وزارت بازرگانی دسترسی هواوی به فناوری‌های آمریکایی را محدود کرده است؛ این کمپانی و شرکت‌های وابسته به آن از طریق اشخاص ثالث به فناوری‌های آمریکایی دست‌درازی نموده و با این اقدام خود در جهت تضعیف امنیت ملی و منافع سیاست خارجی ایالات‌متحده گام برداشته‌اند. این رویکرد چندجانبه نشان‌دهنده تعهد مداوم ما برای جلوگیری از توانایی هواوی برای اجرای چنین اقداماتی است.”

شرکت‌های وابسته اعلام شده در فهرست شامل کلیه شعب فعال هواوی در خارج از چین نظیر مراکز طراحی و محاسبات ابری هواوی و همچنین برخی مراکز تحقیق و توسعه کمپانی در سراسر اروپا هستند. کلیه موارد مندرج در بیانیه مطبوعاتی به‌صورت عامدانه مطرح شدند تا روابط تجاری هواوی با کلیه شرکت‌های بزرگ فناوری در ایالات‌متحده را محدود نمایند. دلیل چنین اقدامی نگرانی ایالات‌متحده از اعمال فشار حزب کمونیست چین بر هواوی جهت اجرای طرح‌های مخرب علیه مقامات و شهروندان آمریکایی است.

در اوایل ماه جاری وبسایت ATNews با استناد به اظهارات یکی از مدیران اجرایی هواوی اعلام کرد که موجودی تراشه‌های پردازنده غول مخابراتی چینی در حال اتمام است و این کمپانی نهایتا بایستی تولید پردازنده‌های پیشرفته کایرین خود را متوقف نماید.

نوشته ایالات‌متحده 38 شرکت ناقض ممنوعیت‌های اعلام شده علیه هواوی را تحریم کرد! اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.