ایران در بازار بزرگ جهانی فروش خودرو در رده ی سیزدهم است

ایران در بازار بزرگ جهانی فروش خودرو در سال میلادی 2015، در رده ی سیزدهم قرار گرفته است.

ایران در بازار بزرگ جهانی فروش خودرو در سال میلادی ۲۰۱۵، در رده ی سیزدهم قرار گرفته است. در این سال بیش از یک میلیون خودرو در کشور ما به فروش رفت. این آماری است که از سوی سازمان بین المللی سازندگان وسایل نقلیه موتوری اعلام شده است.

آخرین آمار از سوی این سازمان نشان می دهد که ایران در سال گذشته ی شاهد فروش میلادی ۱ میلیون و ۵۵ هزار و ۴۰۰ خودرو بوده است. البته این آمار، نسبت به سال قبل آن یعنی سال ۲۰۱۴، با کاهشی معادل ۵۱ هزار و ۳۰۰ خوردو روبه رو بوده است. در سال ۲۰۱۴ در کشور ما ۱ میلیون و ۱۰۶ هزار و ۷۰۰ خودرو به فروش رفته بود. در هر صورت با توجه به این کاهش ایران به عنوان سیزدهمین بازار بازار بزرگ جهانی فروش خودرو شناخته شده است.

سازمان بین المللی سازندگان وسایل نقلیه موتوری علاوه بر اینکه اعلام کرده است که ایران در سال ۲۰۱۵ در بازار بزرگ جهانی فروش خودرو در رده ی سیزدهم قرار دارد، گزارش داد که کشور ما،از کل فروش جهانی خودرو، ۱.۵۹ درصد را به خود اختصاص داده است.

آمار کل فروش جهانی خودرو در سال ۲۰۱۵ ، بیش از ۶۶ میلیون و ۳۱۱ هزار و ۹۱۷ واحد بوده است. این آمار نسبت به سال ۲۰۱۴ شاهد کاهش ۸۹۴ هزار و ۵۳۷ واحدی بوده است. در سال پیش تر، یعنی سال ۲۰۱۴ آمار کل فروش جهانی خودرو، بیش از ۶۵ میلیون و ۴۱۷ هزار و ۳۸۰ واحد بوده است.

در سال ۲۰۱۵، چین، آمریکا و ژاپن به ترتیب رتبه اول، دوم و سوم را در بازار بزرگ جهانی فروش خودرو به خود اختصاص داده اند، در چین ۲۱.۱۴ میلیون خودرو، در آمریکا ۷.۵۷ میلیون خودرو و در ژاپن۴.۳۱ میلیون دستگاه، به فروش رسیده است.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: تسنیم


عصر تکنولوژی، تکرا

نوشته ایران در بازار بزرگ جهانی فروش خودرو در رده ی سیزدهم است اولین بار در عصر تکنولوژی - تکرا پدیدار شد.