ایسوس ذن‌فون ۵Z ارزان‌قیمت‌ترین گوشی با تراشه اسنپ‌دراگون ۸۴۵

asus-zenfone-5 ایسوس ذن‌فون 5Z ارزان‌قیمت‌ترین گوشی با تراشه اسنپ‌دراگون 845

زمانی که ایسوس ذن‌فون ۵Z در اوایل سال جاری معرفی شد، بسیاری به دلیل قیمت پایین این هندست آن‌ را قاتل جدید گوشی‌های پرچم‌دار نام‌گذاری کردند. قیمت پایه ۴۹۹ دلاری برای ذن‌فون ۵Z بدان معناست که سایر تولیدکنندگان رقیب نظیر وان‌پلاس و شیائومی به منظور غلبه بر اسمار‌ت‌فون ایسوس ناچارا بایستی قیمت پرچم‌داران خود را کاهش دهند.

طبق رویه معمول ایسوس، عرضه ذن‌فون ۵Z نیز حدودا ۴ ماه پس از رونمایی آغاز می‌شود. وان‌پلاس ۶ که قرار است نزدیک‌ترین رقیب ذن‌فون ۵Z باشد، اکنون هفته‌هاست که جهت خریداری در دسترس مشتریان قرار گرفته است. با این وجود هندست ایسوس با برچسب قیمتی پایین‌تری نسبت به پرچم‌دار وان‌پلاس عرضه خواهد شد. در حال حاضر ذن‌فون ۵Z ارزان‌قیمت‌ترین گوشی در اروپا با تراشه اسنپ‌دراگون ۸۴۵ است.

Asus-Zenfone-5z ایسوس ذن‌فون 5Z ارزان‌قیمت‌ترین گوشی با تراشه اسنپ‌دراگون 845

ایسوس ذن‌فون ۵Z با رم و حافظه‌داخلی مشابه و قیمت‌گذاری پایه ۴۹۹ یورویی در اروپا از اسمارت‌فون ۵۱۹ یورویی وان‌پلاس ۶ ارزان‌تر است. با این‌حال ایسوس اعلام کرده که حتی کاربران با ثبت سفارش محصول از امروز تا ۱۵ جولای می‌توانند ذن‌فون ۵Z را با قیمت ۴۴۹ یورو دریافت نمایند. این موضوع نه تنها قیمت ذن‌فون ۵ را ۷۰ یورو ارزان‌تر از وان‌پلاس ۶ خواهد کرد؛ بلکه از شیائومی می میکس ۲S با قیمت ۴۹۹ یورویی در ایتالیا نیز ارزان‌تر خواهد بود.

همچنین در صورت خریداری مدلی از گوشی با قیمت اصلی ۶۰۰ یورو و مجهز به ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌داخلی نیز می‌توانید از تخفیف ۵۰ یورویی بهره‌مند شوید. ایسوس ذن‌فون ۵Z دارای یک نمایشگر ۶.۲ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰×۲۲۴۶ پیکسل است. یک بریدگی در بخش فوقانی صفحه نمایش مشاهده می‌شود که نسبت ابعاد غیرمعمول ۱۸.۷:۹ آن‌را به دنبال داشته است.

asus-zenfone-5 ایسوس ذن‌فون 5Z ارزان‌قیمت‌ترین گوشی با تراشه اسنپ‌دراگون 845

ذن‌فون ۵Z همانند نزدیک‌ترین رقبای خود یعنی می میکس ۲S و وان‌پلاس ۶ مجهز به دوربین پشتی دوگانه شامل یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8 و یک حسگر ۸ مگاپیکسلی با f/2.0 است. همچنین در قسمت بریدگی نمایشگر نیز یک سنسور دوربین ۸ مگاپیکسلی گنجانده شده است.

این اسمارت‌فون با سیستم‌عامل اندروید اوریو، درگاه USB-C، بلوتوث نسخه ۵، جک صوتی ۳.۵ میلی‌متری و یک باتری ۳۳۰۰ میلی‌آمپرساعتی عرضه خواهد شد. بعلاوه امکان افزایش فضای ذخیره‌سازی نیز وجود دارد.

ایسوس ذن‌فون ۵Z از روز ۱۵ ژوئن در سایر بازارها و ابتدا در ژاپن در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت.

نوشته ایسوس ذن‌فون ۵Z ارزان‌قیمت‌ترین گوشی با تراشه اسنپ‌دراگون ۸۴۵ اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.