ایسوس راگ‌فون ۵ در ارزیابی صوتی موسسه DxOMark رتبه نخست را کسب کرد

اسمارت‌فون ایسوس راگ‌فون 5 در روز 10 مارس (20 اسفند ماه) رسما معرفی خواهد شد. با این‌حال اکنون موسسه DxOMark نتایج ارزیابی صوتی این پرچم‌دار گیمینگ را منتشر کرده است. راگ‌فون 5 در این ارزیابی‌ها امتیاز عالی را کسب کرده است.

به هرحال راگ‌فون نسل آینده با کسب امتیاز 79 موفق به کسب جایگاه نخست در رتبه‌بندی DxOMark شده و اسمارت‌فون شیائومی می 10 پرو نیز با عملکرد 76 امتیازی رتبه دوم را به خود اختصاص داده است. هندست نسل قبلی موسوم به ایسوس راگ‌فون 3 در کنار هواوی میت 20 ایکس هر 2 با کسب 75 امتیاز مشترکا در رتبه سوم قرار دارند.

ایسوس راگ‌فون 5 با شماره مدل l005DA طی ماه ژانویه در وبسایت TENAA رویت شد. در ادامه موجودیت ورژن l005DB نیز مورد اشاره قرار گرفت. هندست ورژن B مجهز به یک نمایشگر روی پنل پشتی است؛ در حالی‌که مدل A در عوض از یک لوگوی Tencent Games میزبانی می‌کند. گوشی تست شده توسط DxOMark فاقد هرگونه نمایشگر یا لوگوی Tencent در قسمت پشتی است. این اسمارت‌فون از 2 عدد اسپیکر استریو در بخش جلویی، فناوری تنظیم صوتی دیراک (Dirac)، جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون به‌همراه مبدل دیجیتال به آنالوگ ESS و البته تراشه اسنپ‌دراگون 888 ساخت کوالکام برخوردار است.

از جنبه عملکردی نیز ایسوس راگ‌فون 5 موفق به کسب بیش‌ترین امتیازات در تست‌های دینامیکی، فضایی و سطح اعوجاجات صوتی شد. باس نسبتا ضعیف و حذف برخی جزئیات در حداکثر میزان بلندی صدا از جمله نقاط ضعف سیستم صوتی راگ‌فون 5 به‌شمار می‌روند. با این‌حال قابلیت‌های گوشی در زمینه ضبط صدا به‌طور کلی فوق‌العاده به‌نظر می‌رسند.

نوشته ایسوس راگ‌فون 5 در ارزیابی صوتی موسسه DxOMark رتبه نخست را کسب کرد اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.