اینترنت اشیا تا سال ۲۰۱۸ دستگاه‌های موبایلی را پشت‌سر می‌گذارد

اینترنت اشیا (IoT) که مبحث جدیدی در دنیای فناوری محسوب می‌شود بسیار مورد توجه قرار گرفته است و این طور که کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند، تعداد دستگاه‌های الکترونیکی متصل به اینترنت مبتنی بر IoT تا سال 2018 میلادی از تعداد دستگاه‌های موبایلی موجود در سراسر جهان فراتر می‌رود.

 

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، بین سال‌های 2015 تا 2021 میلادی تعداد دستگاه‌های متصل به شبکه اینترنت اشیا میانگین رشد سالانه 23 درصدی را تجربه می‌کند که در بین آنها پیش‌بینی شده است اینترنت اشیا موبایلی بیشترین رشد را داشته باشد. از بین 28 میلیارد دستگاهی که در سال 2021 میلادی به اینترنت متصل هستند، حدود 16 میلیارد دستگاه به شبکه اینترنت اشیا متصل خواهند بود.

کارشناسان بر این باورند که اروپای غربی حاکمیت بازار اینترنت اشیا را در دست می‌گیرد و تعداد دستگاه‌های IoT در این بازار تا سال 2021 میلادی رشد 400 درصدی را تجربه می‌کند. این مسئله به دنبال حمایت گسترده رگولاتوری اروپا از اینترنت اشیا صورت می‌گیرد و اتحادیه اروپا در این زمینه سرمایه‌گذاری گسترده انجام می‌دهد.

از سال 2020 میلادی که نسل پنجم شبکه‌های مخابراتی موسوم به 5G روی کار می‌آیند، قابلیت‌های جدید به شبکه اینترنت اشیا اضافه می‌شود و این مسئله نیز رشد هرچه بیشتر این عرصه را باعث می‌شود.