این اسمارت‌فون عجیب مجهز به یک باتری ۱۰۹۰۰ میلی‌آمپری است!

این اسمارت‌فون عجیب مجهز به یک باتری ۱۰۹۰۰ میلی‌آمپری است!

یکی از ویژگی‌هایی که دوستداران فناوری علاقه زیادی به بهبود آن دارند، شارژدهی بیشتر باتری در تلفن‌های‌ همراه است. در چند سال گذشته تولیدکنندگان تلفن‌همراه پیشرفت‌های زیادی را در بخش دوربین و نمایشگر اسمارت‌فون‌ها داشته‌اند اما رقابت برای کاهش ضخامت اسمارت‌فون‌ها موجب شده عمر باتری‌ها چندان لذت‌بخش نباشد. در حال حاضر یک اسمارت‌فون دارای صفحه‌نمایش حدودا ۵ اینچی مثل گلکسی S7 از یک باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپری بهره می‌گیرد، اگرچه سازندگان حداکثر سعی خود را برای بهینه‌تر شدن استفاده انجام می‌دهند اما بازهم نتایج رضایت بخش نیست.

برخی از تولیدکنندگان نیز هستند که تصور می‌کنند برخی کاربران علاقه‌مند به حمل یک وسیله آجر مانند در جیب خود هستند به این شرط که باتری آن‌ها بیش از ۵ ساعت شارژ داشته باشد، در ادامه قرار است با یکی از این محصولات آشنا شویم.

YAAO 6000 اسمارت‌فونی است که به احتمال قوی تنها در چین به فروش خواهد رسید، خب تا به این‌جا همه چیز عادی به نظر می‌رسد اما اگر نگاهی به باتری این دستگاه داشته باشیم با رقم ۱۰۹۰۰ میلی آمپر روبه‌رو می‌شویم، این مقدار تقریبا برابر با یک پاوربانک بزرگ است اما حداقل در تصاویر تبلیغاتی اثر استفاده از این باتری غول پیکر چندان مشخص نیست.

از لحاظ سخت‌افزاری YAAO 6000 عملکرد خوبی ندارد، از جمله مشخصات این اسمارت‌فون می‌توان به پردازنده مدیاتک ۶۷۳۵ با چهار هسته ۱.۳ گیگاهرتزی، یک گیگابایت رم، ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی و یک نمایشگر ۵.۵ اینچی اچ‌دی از نوع TFT اشاره کرد. در بخش دوربین نیز از دو سنسور ۱۳ و ۵ مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی و سلفی استفاده شده است. نکته‌ای که در این اسمارت‌فون وجود دارد این است که باتری غول پیکر به کار رفته در این اسمارت‌فون می‌تواند به راحتی تعویض شود، بنابراین اگر کاربری حتی با وجود یک باتری ۱۰۹۰۰ میلی‌آمپری نیاز به شارژدهی بیشتری داشت می‌تواند یک باتری غول پیکر دیگر را هم با خود حمل کند. YAAO 6000 قرار است با قیمت ۲۲۰ دلار عرضه شود.

نوشته این اسمارت‌فون عجیب مجهز به یک باتری ۱۰۹۰۰ میلی‌آمپری است! اولین بار در پدیدار شد.