این سیارک دوست‌داشتنی قرن‌ها به دور زمین خواهد چرخید!

زمین برای بیش از ۱۰۰ سال دارای مجموعه‌ای از سیارک‌های دنبالگر وفادار بوده است، این را ناسا در هفته جاری اعلام کرد و از کشف یک سیارک جدید با نام ۲۰۱۶HO3 خبر داد.

این سیارک که در ماه آوریل کشف شده است، در مداری به دور خورشید گشته و زمین را نیز دور می‌زند. این بدان معناست که برخلاف ماه، این سیارک یک قمر واقعی نیست. پاول کداس، مدیر مرکز مطالعات اجرام زمین-نزدیک در آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا، طی اظهارنظری این جمله را گفت و افزود که این سیارک از ما به حدی دور است که نمی‌توان آن را در دسته‌بندی «قمرهای زمین» گنجاند، به همین خاطر ناسا آن را یک «شبه قمر» نام‌گذاری کرده است. شایان ذکر است که این جرم آسمانی زیبا کماکان در اطراف زمین کاملا وفادارانه شناور باقی خواهد ماند. کداس در ادامه گفت:

این سیارک به دور زمین می‌چرخد اما هیچ‌گاه از آن فاصله زیادی نمی‌گیرد چرا که هم زمین و هم این سیارک به دور خورشید می‌چرخند. این جرم آسمانی دوست‌داشتنی قرن‌ها همدم سیاره ما خواهد ماند.

به گزارش واشنگتن پست، این سیارک با استفاده از تلسکوپ جستجوگر سیارک موسوم به Pan-STARRS1 واقع در هالیکالای هاوایی، کشف شده است. دانشمندان از حد و اندازه‌های این سیارک مطمئن نیستند اما حدس می‌زنند که این جرم آسمانی احتمالا دارای قطری به اندازه ۳۶ تا ۹۱ متر باشد. آن‌ها همچنین طی یک تخمین، بیشترین فاصله این سیارک از زمین را از ۱۰۰ برابر فاصله بین زمین و ماه، کمتر برآورد می‌کنند. این فاصله در نزدیک‌ترین مقدار خود حدودا ۳۸ برابر فاصله بین زمین و ماه است (چیزی نزدیک به ۱۴.۵ میلیون کیلومتر).

این بدان معناست که سیارک ۲۰۱۶HO3 قطعا هیچ گونه تهدیدی برای حیات بشر روی کره خاکی محسوب نمی‌شود. با این حال، خانم لوران گراش، یکی از متخصصان علوم فضایی در این‌باره گفت که فکر می‌کند این سیارک واقعا یک جرم آسمانی قابل‌ستایش و دوست‌داشتنی است.

نوشته این سیارک دوست‌داشتنی قرن‌ها به دور زمین خواهد چرخید! اولین بار در - آی‌تی‌رسان پدیدار شد.