این ماشین حفاری بزرگترین دستگاه روی کره زمین است

این ماشین حفاری بزرگترین دستگاه روی کره زمین است

بلند‌تر از مجسمه آزادی و سنگین‌تر از برج ایفل، این ماشین حفاری آلمانی یکی از بزرگترین وسایل نقلیه روی زمین است. در سریال وست ورلد (Westworld) شبکه HBO، یک دستگاه حفاری شبیه به این، کل شهر را زیرورو می‌کرد. این دستگاه در معادن رو باز به کار گرفته می‌شود و اسم آن بگر 288 (Bagger) است. این دستگاه روزانه 241 هزار متر مربع خاک را جابه‌جا می‌کند. در معادن زغال سنگ این دستگاه می‌تواند هر روز 265 هزار تن سوخت را استخراج کند. خدمه‌ای که دستگاه نیاز دارد بین 3 تا 4 نفر است.

بگر 288 چهار تسمه نقاله بزرگ برای دریافت بار (خاک ، سنگ یا ذغال سنگ) از چرخ‌بیل خود دارد و این مواد را با سرعتی بیش از 5 متر بر ثانیه حمل می‌کند. هر تسمه 3.2 متر عرض دارد و به اندازه‌ای بزرگ است که یک ماشین سواری به راحتی از روی آن عبور می‌کند.

کاترپیلار‌هایی (caterpillar) که برای حرکت دستگاه استفاده می‌شوند، می‌توانند با سرعت 0.6 کیلومتر بر ساعت، این غول 13000 تنی را جابه‌جا کنند.

1700 متر کابل برق (که قطر هر کدام به اندازه بازوی یک مرد است) این دستگاه را تغذیه می‌کنند. در هر لحظه، دستگاه می‌تواند به آسانی برق یک شهر 20000 نفری را مصرف کند.

ماشین شامل دو دکل (که هر کدام 45 متر ارتفاع دارد) و 2200 متر کابل فولادی، برای تعلیق است، که برای رنگ کردن آن‌ها از 44 تن رنگ استفاده شده است.

چرخ بیل این ماشین ارتفاعی بیشتر از یک ساختمان 7 طبقه دارد. این چرخ بیل 18 باکت دارد که هر کدام از آن‌ها 3.85 تن وزن دارند و می‌تواند در هر گود برداری 6.5 متر مربع خاک را که برای پر کردن یک وَن باری کافی است، جابه‌جا کند.

نوشته این ماشین حفاری بزرگترین دستگاه روی کره زمین است اولین بار در پدیدار شد.