باتری شیائومی میکس ۵ ظرف مدت کمتر از ۱۰ دقیقه به‌طور کامل شارژ خواهد شد!

کمپانی شیائومی یکی از بازیگران اصلی در صنعت توسعه شارژ سریع به‌شمار می‌رود. این شرکت در حال حاضر فناوری شارژ سریع 120 واتی را در اختیار دارد؛ اما در عین‌حال روی بهبود فناوری‌های شارژ فعلی خود نیز کار می‌کند. بر اساس اعلام یک بلاگر محبوب حوزه فناوری با شناسه Digital Chat Station در شبکه اجتماعی Weibo، کمپانی شیائومی هم‌اکنون مشغول تست فناوری فلش شارژ با توان بالغ بر 100 وات است. بعلاوه فناوری جدید، عمر باتری و سرعت شارژ آن‌ را نیز مدنظر قرار می‌دهد. متاسفانه این بلاگر به مشخصات نسخه جدید فناوری شارژ سریع اشاره نکرده است. با این‌حال بر اساس اطلاعات موجود تا به این لحظه می‌دانیم که سری شیائومی 12 از فناوری شارژ سریع با حداکثر توان 120 وات پشتیبانی خواهد کرد.

اگرچه سری شیائومی 12 طی سال جاری عرضه خواهد شد؛ اما هندست شیائومی 12 اولترا در ماه مارس یا آوریل سال 2022 همراه با فناوری شارژ 120 واتی به بازار عرضه خواهد شد. این پدیده بدان معناست که شارژ جدید و فوق‌سریع 100 واتی شیائومی تا زمان عرضه سری شیائومی میکس 5 قابل دسترس نخواهد بود. این فناوری در خوش‌بینانه‌ترین حالت ممکن احتمالا همراه با سری شیائومی میکس 5 عرضه خواهد شد.

این سری پرچم‌دار احتمالا در 6 ماهه دوم سال 2022 روانه بازار می‌شود. شایان به ذکر است که اخبار متعدد منتشر شده نشان می‌دهند که محصولات پرچم‌دار رده بالای شیائومی در 6 ماهه دوم سال آینده از فناوری شارژ سریع با توان بیش از 120 وات پشتیبانی خواهند کرد.

شیائومی پیش‌تر از برنامه ویژه خود برای عرضه تکنولوژی شارژ سریع 200 واتی خبر داد. این فناوری بر روی ورژن اصلاح شده اسمارت‌فون شیائومی 11 پرو به معرض نمایش گذاشته شد. شارژ سریع 200 واتی در بستر سیم امکان شارژ کامل باتری ظرف مدت تنها 8 دقیقه را فراهم خواهد کرد. این نخستین باری است که تکنولوژی شارژ سیمی،  فول شارژ شدن باتری ظرف مدت کمتر از 10 دقیقه را امکان‌پذیر می‌کند.

سیستم خنک‌کننده پمپ سرد حلقوی‌شکل که پیش‌تر توسط کمپانی شیائومی معرفی شده است؛ میزان گرمای ناشی از شارژ سریع 200 واتی را تا حد زیادی کنترل می‌کند. این سامانه به ارتقاء ایمنی فناوری شارژ سریع بسیار پرقدرت کمک کرده و در نتیجه عملکرد کلی آن‌را بهبود خواهد داد.

شیائومی فناوری شارژ سریع بی‌سیم 120 واتی را نیز در اختیار دارد

بعلاوه کمپانی شیائومی موفق به توسعه فناوری فلش شارژ بی‌سیم 120 واتی نیز شده است. بدین‌ترتیب کاربران در صورت استفاده از ایده شارژ سریع می‌توانند باتری هندست خود را ظرف مدت 15 دقیقه به‌طور کامل شارژ نمایند. در وهله نخست بایستی خاطرنشان کرد که ظرفیت شارژ بی‌سیم اکنون برای نخستین بار از مرز 100 وات فراتر رفته است. ثانیا شارژ کامل یک باتری از طریق تکنولوژی بی‌سیم ظرف مدت تنها 15 دقیقه نیز از ثبت رکوردی جدید در این عرصه حکایت دارد.

با این‌حال به‌نظر می‌رسد که به‌دلیل وجود برخی محدودیت‌های قانونی در کشور چین، ظرفیت شارژ بی‌سیم در حد 50 وات باقی خواهد ماند. دولت چین معتقد است که شارژ بی‌سیم با توان بیش از 50 وات به‌طور کامل ایمن نیست. به همین دلیل تولیدکنندگان چینی روند ارتقاء توان برای فناوری شارژ بی‌سیم را متوقف نموده‌اند. بعلاوه شیائومی برای فناوری شارژ 200 واتی خود اقدام به طراحی یک سیستم شیمیایی شارژ فوق‌سریع 10C سفارشی نموده است.

این سیستم از مواد اولیه مورد استفاده در باتری تا حد زیادی محافظت می‌کند. بدین‌ترتیب باتری پس از 800 سیکل شارژ بالغ بر 80 درصد از ظرفیت انرژی خود را حفظ خواهد کرد؛ رکوردی که در مقایسه با استاندارد طول عمر باتری در چین بسیار بهتر است. بر اساس استاندارد تعریف شده در چین، ظرفیت باتری پس از 400 سیکل شارژ نبایستی کمتر از 60 درصد باشد.

نوشته باتری شیائومی میکس 5 ظرف مدت کمتر از 10 دقیقه به‌طور کامل شارژ خواهد شد! اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.