بازار بزرگ حمل و نقل اینترنتی در تهران/ امکان پاسخ‌گویی تنها به ۱۰ درصد درخواست‌ها

تقاضا برای حمل و نقل و جابجایی کالا در تهران به ویژه مرکز و بازار بسیار است، در حال حاضر ۸۰ درصد متقاضیان حمل و نقل اینترنتی، فروشگاه‌های اینترنتی، رستوران‌ها و شرکت‌ها و ۲۰ درصد مشتریان خانگی هستند.
 
مهدی نایبی یک فعال کسب و کار اینترنتی حمل و نقل اظهارداشت: با توجه به اشتغالزایی سریع کسب و کارهای نوین، ایجاد اشتغال از طریق کسب و کارهای اینترنتی باید اولویت اول همه دولت ها باشد.
 
نایبی با بیان اینکه بازار حمل و نقل و جابه‌جایی در تهران بسیار بزرگ است، گفت: در حال حاضر روزانه 1000 پیک به صورت همزمان در این کسب و کار فعالیت می‌کنند که امکان پاسخ گویی تنها به 10 درصد درخواست‌ها وجود دارد. بیشترین درخواست در مرکز شهر تهران است و تقاضا برای حمل و نقل و جابجایی کالا در مرکز و بازار تهران بسیار است.
 
به گفته وی، در حال حاضر اغلب مشتریان این کسب و کار اینترنتی، فروشگاه‌های اینترنتی، رستوران‌ها و شرکت‌ها هستند و در مجموع 80 درصد مشتریان شرکت‌ها و 20 درصد سفارش‌های خانگی هستند.
 
وی تأکید کرد: به دلیل تجربه اشکال حقوقی تاکسی های اینترنتی با صنف‌های سنتی، از ابتدا مجوز اتحادیه پیک و وانت‌بارها را اخذ کرده‌ایم.