بازداشت شدن یک عکاس به‌دلیل نزدیک شدن بیش از حد به خرس‌های گریزلی حین عکاسی!

عکاسی از خرس‌های گریزلی در طبیعت مستلزم رعایت نکات ایمنی ویژه‌ای است. اخیرا ویدیویی در فضای اینترنت منتشر شده که نشان می‌دهد یک فرد با در دست گرفتن دوربین عکاسی خود به رودخانه Brooks River در منطقه آلاسکا وارد شده و با هدف تغذیه خرس‌های گریزلی و ثبت تصاویر و عکس‌های سلفی با اسمارت‌فون خود به این جانداران وحشی بیش‌ از اندازه نزدیک شده است.

یکی از توصیه‌های رایج در عکاسی این است که در عوض تکیه بر فواصل کانونی طولانی‌تر و استفاده از قابلیت بزرگنمایی لنز تلاش کنید که تا حد امکان به سوژه موردنظر خود نزدیک شوید. این راهکار مشخصا هنگام عکاسی با دوربین‌های اسمارت‌فونی که فاقد توانایی چشمگیر در زمینه زوم اپتیکال هستند؛ مفید واقع می‌شود.

اما پارک ملی ایالات‌متحده موسوم به National Park Service برای نزدیک شدن افراد به حیات وحش و موقعیت مکانی بازدیدکنندگان دستورالعمل‌های سخت‌گیرانه‌ای را تنظیم نموده است.

طی رویدادی خاص که در آگوست سال 2018 به وقوع پیوست؛ مردم در حالی‌که مشغول تماشای ویدیویی زنده از پارک Katami National Park و آبشار Brooks Falls شهر آلاسکا از طریق وبسایت Explore.org بودند؛ از مشاهده حضور فردی در صحنه شگفت‌زده شدند.

این مرد به منظور عکس‌برداری از خرس‌های گریزلی بیش از اندازه به آن‌ها نزدیک شده بود (تصویر از ویدیوی ضبط شده توسط وبسایت Explore.org برداشت شده است)

آبشار Brooks Falls به‌عنوان مکانی محبوب برای تماشای پرش ماهی‌های قزل‌آلا از ارتفاع 6 فوتی (1.8 متری) شناخته شده است. این ماهی‌ها پس از طی مسافت 1.5 مایلی (2.4 کیلومتری) در خلاف جهت جریان آب، خود را به دریاچه Brooks Lake رسانده و در آنجا تخم‌ریزی می‌کنند. طی فصل تخم‌ریزی ماهی‌های قزل‌آلا (حد فاصل ماه‌های جولای تا سپتامبر) خرس‌های گریزلی در حوالی آبشار جمع می‌شوند از این منبع غذایی لذیذ و بی‌دردسر استفاده می‌کنند. شکار ماهیان قزل‌آلا در هوا توسط خرس‌های گریزلی یکی از محبوب‌ترین سناریوهای عکس‌برداری برای عکاسان حیات وحش به‌شمار می‌رود.

یک خرس گریزلی مشغول صید ماهی قزل‌آلا در منطقه Brooks Falls

با این‌حال عکاسان بایستی از یک پلتفرم محدود و اختصاصی استفاده کنند. این بستر به گونه‌ای تنظیم شده است که ضمن تامین امنیت بازدید‌کنندگان منظره‌ای بی‌نظیر را پیش روی آن‌ها قرار می‌دهد.

سکوی مخصوص بازدیدکنندگان در منطقه Brooks Falls

ناظران دوربین‌های زنده با مشاهده این مرد حین قدم زدن در آب سریعا با محیط‌بانان تماس گرفتند. در ادامه محیط‌بانان فورا در محل حاضر شده و فرد ناقض قانون همراه با 2 نفر دیگر حاضر در منطقه غیرمجاز را بازداشت کردند. پارک ملی ایالات‌متحده (National Park Service) اعلام کرد که علیه این 3 نفر اقامه دعوی می‌کند. با این‌حال مشخص نیست که آیا این اتهامات تاکنون به‌صورت عملی مطرح شده‌اند یا خیر.

مارک استورم؛ سرپرست پارک ملی Katmai National Park گفت: “مردم بایستی بدانند که خرس‌های قهوه‌ای وحشی یا همان گریزلی موجوداتی بسیار خطرناک هستند. این بازدیدکنندگان خوش‌شانس بودند که با سلامت از محل خارج شدند. عواقب احتمالی چنین اقداماتی برای بازدیدکنندگان و خرس‌های گریزلی فاجعه‌بار خواهند بود.”

دستورالعمل‌های پارک‌های ملی National Park Service و Katami بازدیدکنندگان را ملزم می‌کنند تا همواره فاصله حداقل 50 یاردی (46 متری) از تمامی گونه‌های خرس‌ها را رعایت نمایند.

نوشته بازداشت شدن یک عکاس به‌دلیل نزدیک شدن بیش از حد به خرس‌های گریزلی حین عکاسی! اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.