بانک فدرال رزرو نیویورک فاز اول آزمایش استفاده از دلار دیجیتال را به اتمام رساند

بانک فدرال رزرو نیویورک

دفتری در بانک فدرال رزرو نیویورک آمریکا، یک آزمایش ارز دیجیتال بانک مرکزی را برای انجام تراکنش‌های عمده و بین‌مرزی، از طریق تبادل دلار دیجیتال با ارزهای خارجی آزمایشی در شبکه‌های جداگانه بلاک‌چین به اتمام رسانده است.

این پروژه آزمایشی که به نام Project Cedar: Phase One شناخته می‌شود، روی پتانسیل ارزهای دیجیتال برای تبدیل‌شدن به یک گزینه قابل‌اجرا برای تراکنش‌های ارزهای خارجی متمرکز شده است. اگرچه جروم پاول، رئیس بانک فدرال رزرو و سایر اعضای هیئت‌مدیره بانک، به طور صریح اعلام کردند که برای ایجاد دلار دیجیتال به یک جمع‌بندی حتمی و روشن نرسیده‌اند.

این آزمایش، فاصله بین تسویه و انتقال تراکنش دلار دیجیتال را از دو روز به ۱۵ ثانیه ‌رسانده است. آزمایش بانک فدرال، عمل تراکنش را در سطح «اتمی» انجام می‌دهد و خطری که ممکن است مبادلات پیچیده بین‌مرزی را تهدید کند را از بین می‌برد.

چندین کشور هستند که زودتر از آمریکا، از سیستم‌های پرداخت فوری و غیر بلاک‌چین بهره‌مند شدند؛ اما آن‌ها معمولاً از طریق یک ارزِ واحد کار می‌کنند. آزمایش بانک فدرال رزرو آمریکا، پرداخت‌ها را با سرعتی تقریباً فوری، بین یک دلار دیجیتالی و هشت ارز آزمایشی که روی بلاک‌چین‌های جداگانه اجرا می‌شوند، تسویه می‌کند. پر ون زلوویتز، رئیس مرکز تحقیقاتی بانک فدرال رزرو نیویورک درباره پروژه Cedar می‌گوید:

پروژه Cedar کاربردهای امیدوارکننده فناوری بلاک‌چین را در مدرن‌سازی زیرساخت‌های سیستم پرداختی ضروری آشکار می‌کند. فاز اول آزمایش ما، یک سکوی راه‌اندازی استراتژیک برای تحقیق و توسعه بیشتر در مورد آینده پول و پرداختی‌ها از دیدگاه ایالات متحده به شمار می‌آید.

رسانه‌ خبرگزاری که پیرامون آزمایش بانک فدرال رزرو نیویورک مقاله‌ای نوشته است، تأکید می‌کند که علی‌رغم مثبت‌بودن نتیجه آزمایش، این بانک هنوز برای ایجاد دلار دیجیتال به نتیجه قاطع و روشن نرسیده است. بااین‌حال، تیم پشتیبانی پروژه «سدار»، این احتمال را به مردم می‌دهد که ارز دیجیتال بانک مرکزی آمریکا برای بهبود پرداخت‌های بین مرزی در دسترس قرار می‌گیرد.

نوشته بانک فدرال رزرو نیویورک فاز اول آزمایش استفاده از دلار دیجیتال را به اتمام رساند اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.