با به‌روزرسانی گوشی‌های سامسونگ به ۱۳۸ ایموجی جدید دسترسی خواهید داشت

به‌روزرسانی One UI 5

سامسونگ در نهایت نسخه پایدار از اندروید 13 را که بر پایه به‌روزرسانی One UI 5 است، برای گوشی‌های هوشمند خود عرضه کرد. یکی از ویژگی‌های جدید در این به‌روزرسانی، پشتیبانی از Unicode 15 است. با این پشتیبانی، گوشی‌های سامسونگ تبدیل به اولین هندست‌های اندرویدی می‌شوند که جدیدترین ایموجی‌ها را دریافت خواهند کرد.

در عین حال، گوشی‌های سامسونگ جزء آخرین سری از گوشی‌های اندرویدی هستند که در نهایت با مجموعه ایموجی‌های جدیدی که سال 2021 منتشر شده بودند، سازگاری می‌یابند.

در سپتامبر، Emojipedia اعلام کرد که تعدادی ایموجی جدید بر پایه آخرین نسخه از Unicode Standard با عنوان Unicode 15 عرضه می‌شود. استاندارد یونی‌کد یک کدبندی نویسه و نمایش و پردازش متن به اکثر زبان‌های دنیا است که هماهنگ با مجموعه جهانی نویسه‌ها کار می‌کند.

در Unicode 15 حدود 31 ایموجی جدید معرفی شد؛ از جمله ایموجی ستاره دریایی و صورت لرزان. در همان روز عرضه این ایموجی‌های جدید، گوگل اعلام کرد که تا دسامبر کارهای لازم برای پشتیبانی از Unicode 15 را برای اندروید انجام خواهد داد. البته سامسونگ براساس برنامه‌ریزی گوگل پیش نرفت و به تازگی با به‌روزرسانی One UI 5 این پشتیبانی را برای کاربران خود به ارمغان آورده است.

همان طور که گفته شد، با این به‌روزرسانی، اسمارت‌فون‌های سامسونگ تبدیل به اولین گوشی‌های اندرویدی می‌شوند که از Unicode 15 پشتیبانی می‌کنند. ولی در واقع با به‌روزرسانی One UI 5 حدود 138 ایموجی جدید به گوشی‌های سامسونگ اضافه می‌شود. اگر 31 عدد از این ایموجی‌ها را برای Unicode 15 بدانیم، ایموجی‌های باقیمانده از کجا می‌آیند؟

پاسخ به این سوال Unicode 14 است. تا قبل از One UI 5، سامسونگ پشتیبانی از 107 ایموجی ارائه شده در Unicode 14 را که سال 2021 عرضه شده بودند، نادیده می‌گرفت. اما این به‌روزرسانی از Unicode 14 هم پشتیبانی خواهد کرد.

شاید تعداد زیادی از کاربران گوشی‌های سامسونگ پیش از به‌روزرسانی One UI 5 هم به این دسته از ایموجی‌ها دسترسی داشتند، اما حرکت شرکت کره‌ای در زمینه پشتیبانی از Unicode 14 و Unicode 15 هر چند دیر، ولی قابل تقدیر است.

نوشته با به‌روزرسانی گوشی‌های سامسونگ به 138 ایموجی جدید دسترسی خواهید داشت اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.