با تمامی ویژگی‌های جدید آی‌فون ۸ و ۸ پلاس آشنا شوید!

بالاخره شایعات و اخبار غیر رسمی پیرامون پرچم‌دار جدید اپل پایان یافت و حالا می‌توانیم به‌صورت رسمی پرچم‌داران این کمپانی پرآوازه را مورد بررسی قرار دهیم. اگرچه مهمان ویژه دهمین سالگرد معرفی آی‌فون یک اسمارت‌فون خاص به نام آی‌فون X بود، اما بدون شک آینده مالی اپل در سال آینده بیش‌تر به آی‌فون 8 و 8 پلاس بستگی دارد.

در اولین نگاه ممکن است بگویید که اسمارت‌فون‌های جدید اپل تفاوت زیادی را با نسخه‌های پیشین ندارند، اما بدون شک استفاده از پنل شیشه‌ای در بخش پشتی می‌تواند یک تغییر مهم محسوب شود. آخرین باری که اپل از شیشه در بخش پشتی اسمارت‌فون خود بهره گرفته است، به معرفی آی‌فون 4 و 4S باز می‌گردد.

البته بد نیست بدانید که این موضوع چندان به تصمیمات تیم کوک و یا شرکت اپل مرتبط نیست و در اصل این قابلیت می‌تواند موجب شود که راهی جدید برای شارژ کردن به آی‌فون افزوده شود که پیش‌تر در دنیای آی‌فون سابقه نداشته است. در ادامه به مهم‌ترین قابلیت‌های جدیدی که به آی‌فون 8 و 8 پلاس افزوده شده است، نگاهی می‌اندازیم.

بدنه‌ای کاملا شیشه‌ای

آی‌فون 8

همان‌طور که در بالا گفته شد، اپل در دو اسمارت‌فون آی‌فون 8 و 8 پلاس از شیشه‌ برای بخش پشتی استفاده کرده است. بنابر اعلام این کمپانی، شیشه مورد استفاده در این هندست، از درون توسط فولاد و مس تقویت می‌شود، از این رو با مقاوم‌ترین شیشه مورد استفاده در اسمارت‌فون‌ها روبه‌رو خواهیم بود.

البته این موضوع تنها توسط کمپانی بیان شده و باید تا زمان عرضه و بررسی این ادعا صبر کنیم. هم‌چنین برای رنگ‌ کردن این پنل از فرآیندی 7 مرحله‌ای استفاده شده که ظاهری خیره‌کننده را به آن می‌بخشد.

راهی جدید برای شارژ کردن آی‌فون

در دو آی‌فون جدید کاربر می‌تواند به‌صورت بی‌سیم و از طریق دستگاه‌های بر پایه استاندارد QI، باتری دستگاه خود را شارژ کند. اپل با چندین تولیدکننده شارژر بی‌سیم QI همکاری خواهد کرد تا تولیدات سازگار با آی‌فون را از طریق فروشگاه‌های اپل استور به فروش برساند. هم‌چنین اپل یک شارژر موسوم به AirPower را تا اوایل سال 2018 روانه بازار خواهد کرد که می‌تواند به‌صورت هم‌زمان آی‌فون، ایرپاد و اپل واچ را شارژ کند.

قابلیت فست شارژ تغییر دیگری بوده که در بخش باتری دو اسمارت‌فون آی‌فون 8 و 8 پلاس مشاهده می‌شود، به کمک این ویژگی کاربر می‌تواند در مدت زمان 30 دقیقه 50 درصد باتری را شارژ کند. بنابراین دیگر لازم نیست برای شارژ کردن تلفن همراه خود مدت زمان زیادی را در کنار دیوار منتظر بمانید.

چیپست اپل A11 Bionic

این چیپست از 6 هسته پردازشی استفاده می‌کند، در مقایسه با چیپست A10 اپل که سال پیش معرفی شد، در چهار هسته با بهره‌وری بالا و 2 هسته دیگر، عملکرد به‌ترتیب 70 و 25 درصد بهبود یافته‌اند.

این چیپست از یک سیستم کنترل‌کننده عملکرد پشتیبانی می‌کند که می‌تواند تمام 6 هسته را به‌صورت هم‌زمان فعال کند، حاصل این فرآیند بهبود 70 درصدی در بخش پردازش چند منظوره است. مطمئنا آی‌فون‌های جدید به راحتی از پس اجرای سنگین‌ترین بازی‌ها و برنامه‌های موجود بر خواهند آمد.

دوربین‌های بهبود یافته

اگر بخواهیم مشخصات را روی کاغذ مقایسه کنیم، باید بگوییم که دوربین دو آی‌فون جدید تفاوتی با نسل پیشین نداشته است. دوربین مورد استفاده در دستگاه کوچک‌تر 12 مگاپیکسلی بوده که گشودگی دیافراگم آن برابر با f/1.8 است، نسخه پلاس نیز از یک سنسور دوگانه استفاده می‌کند که علاوه‌بر لنز اصلی، از یک لنز تله فوتو با دیافراگم  f/2.8 بهره می‌برد.

با این‌حال اپل می‌گوید که سنسورهای مورد استفاده در آی‌فون 8 و 8 پلاس جدید هستند زیرا عملکردی سریع‌تر به نسبت قبل دارند و بزرگ‌تر از قبلی هستند. هم‌چنین استفاده از سنسور RGB موجب شده تا جذب نور 83 درصد بیش‌تر از نسخه‌های قبلی باشد، به این ترتیب عملکرد دوربین در محیط‌های کم نور بهبود پیدا می‌کند.

سیستم جدید ISP مورد استفاده در سنسور این دوربین، می‌تواند عناصر موجود در صحنه را شناسایی و پردازش کند. هم‌چنین موجب پردازش پیشرفته‌تر پیکسل‌ها، فوکوس سریع‌تر و بهبود تصاویر HDR می‌شود.

در بخش فیلم‌برداری نیز بهبودهایی صورت گرفته است. حالا به لطف استفاده از سیستم رمزنگاری ساخته شده توسط اپل، هر فریم به‌صورت جداگانه پردازش می‌شود و این موضوع موجب بهبود کیفیت ویدیو می‌شود. هم‌چنین ضبط تصاویر به‌صورت اسلوموشن حالا با نرخ 240 فریم قابل انجام بوده که دو برابر نسل پیشین است.

نورپردازی پرتره

قابلیت نورپردازی پرتره یکی از قابلیت‌های منحصر به‌فرد موجود در آی فون 8 و 8 پلاس و هم‌چنین آی‌فون X است. به لطف سیستم تشخیص عمق موجود در چیپست A11 Bionic، به‌صورت هوشمندانه چهره کاربر تشخیص داده شده و گزینه‌هایی جهت تغییر نورپردازی ارایه می‌شود.

نمایشگر با تکنولوژی True Tone

نمایشگرهای 4.7 و 5.5 اینچی موجود در آی‌فون 8 و 8 پلاس به نسبت نسل قبلی یک بهبود جزیی را پیدا کرده‌اند. هر دو پنل حالا از فناوری True Tone بهره می‌برند. این تکنولوژی جهت بهبود نمایش نور سفید با هر منبع نوری است. به عنوان مثال هنگام مطالعه یک کتاب الکترونیک، احتیاج به یک رنگ کاملا سفید است.

بلندگوهای استریو ارتقا یافته

آی‌فون 7 و 7 پلاس اولین اسمارت‌فون‌های اپل بودند که از بلندگوهای استریو استفاده می‌کردند. در آی‌فون 8 و 8 پلاس حجم صدا 25 درصد افزایش یافته و هم چنین برای دوستداران موزیک‌های با بیس بالا، عمق بیس نیز افزایش یافته است.

بلوتوث نسخه 5

استفاده از این نسل از بلوتوث در آی‌فون 8 و 8 پلاس موجب می‌شود انتقال داده با سرعت دو برابری و با فاصله بیش‌تر به نسبت اسمارت‌فون‌های مجهز به نسل 4.2 انجام بپذیرد

حافظه داخلی بیش‌تر

اپل رابطه خوبی با کارت‌های حافظه ندارد، به همین علت باید عملکرد بهتری را در بخش حافظه داخلی ارایه کند. در آی‌فون 8 و 8 پلاس، میزان حافظه داخلی پایه به 64 گیگابایت رسیده و بیش‌ترین میزان برای این هندست 256 گیگابایت در نظر گرفته شده است. لازم به ذکر است که در آی‌فون 7 و 7 پلاس مقدار پایه حافظه داخلی تنها 32 گیگابایت بود.

نوشته با تمامی ویژگی‌های جدید آی‌فون ۸ و ۸ پلاس آشنا شوید! اولین بار در پدیدار شد.