با مزدا ویژن کوپه آشنا شوید؛ یک خودروی بسیار زیبا از یک خودروساز خلاق!

با مزدا ویژن کوپه آشنا شوید؛ یک خودروی بسیار زیبا از طرف یک خودروساز خلاق!

خودروساز ژاپنی گفته است که مزدا ویژن کوپه در قالب یک خودروی زیبا و کارآمد وارد بازار می‌شود بدون این که حساب بانکی خریدارانش را خالی کند.

چند وقت پیش شایعه شده بود که مزدا ویژن کوپه (Mazda Vision Coupe) در نمایشگاه بین المللی اتومبیل توکیو رونمایی می‌شود. این شایعه‌ها حقیقت داشتند، زیرا خودروساز ژاپنی از این اتومبیل زیبا در این رویداد جهانی رونمایی کرد. مزدا ویژن کوپه محصولی مانند سایر خودروهای اسپرت مجهز به پیشرانه رتوری که تا به حال توسط شرکت مزدا عرضه شده بودند، نیست؛ اما توانست لقب یکی از زیباترین خودروهای ساخته شده توسط این سازنده را برای خود کسب کند.

خودروی کانسپت جدید مزدا یک اتومبیل کوپه به معنایی که از عبارت “کوپه” منتقل می‌شود نیست، زیرا از یک بدنه چهار در بهره می‌برد. این اتومبیل بیشتر یک خودروی فست بک اسپورت محسوب می‌شود که با خطوط سقف و بدنه یک خودروی کوپه تزئین شده است. در واقع می‌توان گفت که مزدا ویژن کوپه حکم یک آئودی ای ۷ اقتصادی را دارد.

ویژن در جلوی خود نمای بیشتری از سبک طراحی مزدا را که در اتومبیل‌های اخیر این برند به کار رفته است، نشان می‌دهد. این اتومبیل کانسپت زیبا به چرخ‌هایی برآمده مجهز شده تا نمای تهاجمی‌تر و اسپورت‌تری را از خودش نشان دهد. در مجموع می‌توان گفت که خطوط طراحی و چرخ‌های  مزدا ویژن کوپه این خودرو را حتی در حالت سکون هم در قالب یک خودروی سریع تعریف می‌کنند.

مزدا در طراحی ویژن سعی کرده است که سادگی را در کمال زیبایی خلق کند. چراغ‌های دایره‌ای شکل عقب یکپارچه شده با بدنه اتومبیل نمایی از مدل افسانه‌ای ام ایکس ۵ میاتا (MX-5 Miata) را نشان می‌دهد؛ خودرویی که به عنوان محصول اسپورت پرچمدار سازنده کهنه کار ژاپنی شناخته می‌شود. سبک طراحی مزدا ویژن کوپه باعث شده که این اثر هنری در نهایت زیبایی و بدون هیچ گونه کم و کاستی ظاهر شود.

در حال حاضر ذهن همه منتقدان و علاقمندان دنیای خودرو بر روی این سوال متمرکز شده است که مزدا ویژن کوپه در زیر کاپوت خود چه نوع پیشرانه‌ای را پنهان کرده است. در این زمینه می‌توان گفت که چهار لوله اگزوز خارج شده از قسمت عقب این اتومبیل از این امر حکایت می‌کنند که ویژن یک خودروی الکتریکی نیست؛ البته می‌توان احتمال داد که خودروساز ژاپنی در ساخت این خودرو از یک نوع سیستم الکتریکی مانند یک سیستم هیبریدی ۴۸ ولتی یا یک پیشرانه هیبریدی قابل شارژ از طریق پریزهای برق استفاده کرده باشد؛ علاوه بر این، بعید نیست که مزدا ویژن کوپه به موتور مبتکرانه اسکای اکتیو – ایکس (Skyactiv-X) سازنده ژاپنی که قرار است سال آینده بر روی مدل مزدا ۳ نصب شود، مجهز شده باشد.

خوشبختانه مزدا ویژن کوپه توانسته حمایت لازم را از طرف مسئولان شرکت مزدا کسب کند. خودروساز ژاپنی در یک بیانیه گفته است که اتومبیل کانسپت جدیدش سبک طراحی نسل بعدی محصولات این برند را نشان می‌دهد. هنوز نمی‌توان با اطمینان گفت که آیا منظور از این بیانیه این است که نسل جدید مزدا ۶ با چنین شکلی وارد بازار می‌شود یا این که همه محصولات بعدی مزدا قرار است که با چنین ظاهری عرضه شوند اگرچه که طرفداران دنیای خودروسازی خواستار این امر هستند که مزدا همه محصولات بعدی خود را با این سبک طراحی وارد بازار کند.

مزدا ویژن کوپه

.

منبع: digitaltrends

مطلب با مزدا ویژن کوپه آشنا شوید؛ یک خودروی بسیار زیبا از یک خودروساز خلاق! برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است.