باMWC19: تلاش برای جلوگیری از روبات‌های اینترنتی آگهی‌محور

gsma-innovation-1.jpg

 

کارشناسان در جریان برگزاری کنگره جهانی تلفن همراه اعلام کردند روبات‌های اینترنتی که به صورت خودکار روی آگاهی‌های تبلیغاتی کلیک می‌کنند و به صورت غیرواقعی حجم گسترده‌ای از داده‌ها را ایجاد می‌کنند، به طور مداوم در حال پیشرفت هستند و این اتفاق در حالی صورت می‌گیرد که فناوری هوش مصنوعی هم اکنون می‌تواند جلوی این اتفاق را بگیرد و البته نباید توقع داشته باشیم حضور این روبات‌ها به طور کامل از بین برود.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) «جِی بناچ» مدیر شرکت امنیت سایبری «وایت آپس» طی صحبت‌های خود در یکی از نشست‌های کنگره جهانی MWC 2019 توضیح داد شرکت او از سال 2013 میلادی که فعالیت های خود را آغاز کرد توجه ویژه به روبات‌های اینترنتی داشت و همان زمان فناوری ویژه‌ای را ارایه کرد تا با این روبات‌ها مقابله کند. با این وجود مراکز تبلیغاتی تلاش‌های فراوانی انجام دادند تا جلوی این قبیل فناوری‌ها را بگیرند و به فعالیت‌های روبات‌های مذکور ادامه دهند.

این شرکت سپس الگوریتم هوشمند مبتنی بر فناوری یادگیری ماشینی راه‌اندازی کرد و شش سال پس از این اتفاق بسیاری از مراکز انتشار آگهی به این نتیجه رسیدند که نمی‌توانند مثل قبل فعالیت‌های اینترنتی خود را ادامه دهند و با ایجاد حجم غیرواقعی داده‌ها درآمد کسب کنند.

با این وجود مدیرعامل شرکت «وایت آپس» گفت مشکل اصلی فراتر از این اتفاق است و هم اکنون دولت آمریکا طرح گسترده‌ای را آغاز کرده است تا با گسترش روبات‌های مخصوص آگهی‌های تبلیغاتی مبارزه کند.

«جِی بناچ» گفت:‌ «فعالیت‌ها در این زمینه طی سال‌های طولانی بیشتر شده است و هم اکنون فناوری هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی به ما کمک می‌کند بهتر از هر زمان دیگر جلوی گسترش این روبات‌ها را بگیریم. در اروپا و آمریکا سرمایه‌گذاری‌های گسترده برای مقابله با این روبات‌ها صورت گرفته است».