بخش برش‌ خورده بالای نمایشگر گوشی ال‌جی G7 قابلیتی نرم‌افزاری است

خبرهای زیادی در رابطه با گوشی پرچمدار ال‌جی G7 منتشر شده و شایعاتی در رابطه با شباهت این پرچم‌دار به آیفون X گسترش یافته است. بسیاری از تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی در MWC 2018 از اسمارت‌فون‌هایی شبیه به آیفون X رونمایی کردند.

چندی پیش رندرهایی از گوشی ال‌جی G7 منتشر شد که بخش برش خورده در بالای نمایشگر آن به وضوح قابل مشاهده بود. امروز نیز ویدئویی منتشر شده که نشان می‌دهد این بخش برش خورده می‌تواند اختیاری باشد. به نظر می‌رسد که برای تنظیم وجود یا عدم وجود این بریدگی در ال‌جی G7 باید به منو تنظیمات رفت و این حالت نرم‌افزاری را فعال یا غیرفعال کرد.

ظاهر این اسمارت‌فون پس از غیرفعال کردن بخش برش خورده شبیه به گلکسی S9 شده و یک صفحه‌نمایش کم‌حاشیه و بدون بریدگی بر روی آن خودنمایی می‌کند. با توجه به این‌که گوگل در به‌روزرسانی جدید اندروید P حالت نرم‌افزاری بریدگی بالای صفحه را اضافه کرده است، این احتمال وجود دارد که در گوشی ال‌جی G7 از این ورژن اندروید استفاده شده باشد.

ال‌جی جی 7

حالت بریدگی نرم‌افزاری بالای صفحه G7 و نمونه عنوان شده در اندروید P با بریدگی سخت‌افزاری بالای صفحه نمایش آیفون X و ایسوس ذن فون ۵ متفاوت است. حالت نرم‌افزاری برش بالای نمایشگر مزایای زیادی دارد. برای مثال، این اجازه به کاربر داده می‌شود که با انتقال آیکون‌های روی صفحه نمایش به بخش‌های بالاتر، از تمام فضای صفحه‌نمایش در حالت پرتره استفاده کند.

برای قرارگیری سنسورها و دوربین سلفی تنها بخش کوچکی از بخش مرکزی بالایی نمایشگر اشغال می‌شود و دو سمت آن بدون استفاده باقی می‌ماند. با استفاده از حالت نرم‌افزاری بریدگی بالای نمایشگر می‌توان از تمام نقاط صفحه‌ نمایش دستگاه حداکثر استفاده را داشت. بر اساس خبرهای منتشر شده، گوشی‌های ال‌جی G7 و ال‌جی G7 پلاس به‌ احتمال‌ زیاد اوایل خرداد ماه سال آینده معرفی می‌شوند و قیمت آن‌‌ها نیز بیش‌تر از گوشی ال‌جی G6 خواهد بود.

نوشته بخش برش‌ خورده بالای نمایشگر گوشی ال‌جی G7 قابلیتی نرم‌افزاری است اولین بار در پدیدار شد.