بخش موبایل سامسونگ مشکلاتی فراتر از گلکسی نوت ۷ دارد!

بخش موبایل سامسونگ مشکلاتی فراتر از گلکسی نوت ۷ دارد!

غائله گلکسی نوت ۷ تقریبا دیگر تمام شده است. سامسونگ یکی از بهترین اسمارت‌فون‌های بازار را فراخوانی و سپس تولید آن را متوقف کرد. اما علاوه بر مشکلات ناشی از گلکسی نوت ۷، سامسونگ در وضعیت پیچیده‌ای قرار دارد.

عملکرد سامسونگ در سال‌های اخیر، جلوتر از رقابت بوده و توانسته تا به اپل فشار زیادی وارد کند. دلیل اینکه پرچمداران سامسونگ توانسته‌اند مشتریان زیادی را به خود جذب کنند، این است که این پرچمداران گوشی‌های خوبی بوده و ارزش خوبی برای کاربران دارند. گلکسی S5 یکی از اولین گوشی‌هایی بود که در برابر آب مقاوم بود، گرچه این قابلیت را در گلکسی S6 حذف کرد. اما با گلکسی S6، سامسونگ مدل اج را معرفی کرد که دارای نمایشگری خمیده بود. امسال نیز قبل از نوت ۷، گلکسی S7 و S7 Edge را عرضه کرد که نه تنها ضد آب بودند، بلکه مدل اج نمایشگر خمیده نیز داشت. S7 Edge از سل گذشته نیز بهتر بود، چون پشت این پرچمدار کمی خمیده بود و این در دست نگه‌داشتن آن را راحت‌تر می‌کرد.

شاید این موضع نوآوری کمی بنظر برسد، اما در بازاری که ۹۹ درصد اسمارت‌‌فون‌ها تقریبا شبیه هم هستند، این موضوع اهمیت پیدا می‌کند. کافی است که به یک مغازه موبایل فروشی بروید، خواهید دید که گلکسی S7 Edge با نمایشگر خمیده به خوبی خودنمایی می‌کند.

اما حال سامسونگ باید به سختی بکوشد تا عامل دیگری برای تمایز محصولاتش از رقبا پیدا کند. تصاویری که از پرچمدار جدید هواوی، میت ۹، منتشر شده، حکایت از آن دارد که این پرچمدار تا حد زیادی شبیه S7 Edge است. همچین فبلت جدید شیائومی با نام Mi Mix نیز این وضعیت را دارد.

میت ۹ و میت ۹ پرو هنوز رونمایی نشده‌اند، اما اگر هواوی بتواند دوربین آن را نسبت به P9 بهبود داده و رابط کاربری آن را نیز بهینه کند، سامسونگ باید آماده نبردی سخت باشد. همین موضوع در مورد Mi Mix نیز صادق است. Mi Mix نمایشگر خمیده ندارد، اما نمایشگر ۶.۴ اینچی بدون حاشیه دارد. اما نگرانی اصلی سامسونگ در مورد Mi Mix چه باید باشد؟ قیمت. Mi Mix با امکانات بالا (۶ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی)، کمتر از ۶۰۰ دلار قیمت دارد.

نوت ۷ یکی از بهترین گوشی‌های بازار بود و تهدیدی جدی برای اپل محسوب می‌شد، اگر و فقط اگر منفجر نمی‌شد. در عوض، این انفجارها باعث ضربه به برند شده و فراخوانی سامسونگ نیز وضعیت را بدتر کرده و ضربه بیشتری به اعتماد کاربران زده است. تنها نقطه مثبت برای سامسونگ شاید این باشد که اپل و گوگل، گوشی به تعداد کافی ندارند تا بتوانند از این وضعیت سو استفاده کنند و شیائومی اعلام کرده که Mi Mix در خارج از چین عرضه نمی‌شود. زمان انتظار برای آیفون ۷ پلاس، بسته به رنگی که انتخاب می‌کنید، تا ۸ هفته طول می‌کشد. گوگل پیکسل ۱۲۸ گیگابایتی نیز تمام شده است. هر دو کمپانی تقاضای ناشی از نبود نوت ۷ را پیش‌بینی نکردند.

تمایز در سخت‌افزار سخت‌تر از پیش شده و قانع کردن خریدار برای پرداخت ۷۰۰ دلار برای یک گوشی، زمانی که می‌توان ۹۰ درصد امکانات آن را با یک گوشی ۳۰۰ دلاری نیز داشت، دشوار شده است. سامسونگ با استفاده از نمایشگر خمیده، خاصیت ضد آب بودن و ویژگی‌های نرم‌افزاری برای مدتی محصولات خود را متمایز کرد، اما حال باید راهی جدید پیدا کند. راهی که پیدا کردن آن چندان آسان نیست و آینده سامسونگ به آن بستگی دارد.

نوشته بخش موبایل سامسونگ مشکلاتی فراتر از گلکسی نوت ۷ دارد! اولین بار در - آی‌تی‌رسان پدیدار شد.