براساس گزارشات، فروش آی‌فون X در چین با مشکل روبرو خواهد شد

امروز در آستانه رونمایی از محصولات جدید اپل، گزارشی از Reuters منتشر شده که به مانند آب یخی بر پیکره محصول ویژه دهمین سالگرد تولید آی‌فون است؛ آی‌فون X نمی‌تواند چرخه فروش کم محصولات اپل در چین را تغییر دهد.

پس از شش گزارش مالی پی در پی که در آن‌ها اپل شاهد افت فروش خود در این کشور بود، حال این شرکت رتبه پنجم فروش را در چین پس از شرکت‌های هواوی، اوپو، ویوو و شیائومی در اختیار دارد. در شش‌ماهه اول سال، سهم اپل از بازار چین براساس صادرات به آن کشور، از 14 درصد در سال 2015 به 9 درصد رسیده است.

در سال 2014 و همزمان با عرضه آی‌فون 6 که با صفحه نمایشی بزرگ‌تر نسبت به نسخه‌های قبلی خود همراه بود، توجه خریداران چینی جلب شد؛ اما نسخه‌های بعدی آی‌فون در امر جذب مشتری در چین موفق عمل نکردند.

آی‌فون X

شاید دلیل اصلی عدم موفقیت آی‌فون X در چین را باید قیمت بالای آن دانست؛ اگر شایعات مربوط به قیمت 1200 دلاری این محصول واقعیت داشته باشد، این مبلغ معادل حقوق دو ماه یک فرد چینی خواهد بود.

گزارش مذکور حاوی مصاحبه‌هایی با برخی افراد نیز بود که در خصوص خرید آی‌فون X بیان کرده بودند حداقل تا شکستن قیمت‌ها اقدام به چنین کاری نخواهند کرد. کاربران چینی در مورد فروش کم آی‌فون 7 در کشورشان نیز گفته بودند این امر به دلیل شباهت بیش از حد این دستگاه به نمونه‌های قبلی بوده است.

با وجود تمام ویژگی‌های جدید مانند شارژ بی‌سیم، پنل اولد، حسگر تشخیص چهره و صفحه نمایش بدون حاشیه، باز هم به‌نظر می‌رسد محصول جدید اپل نتوانسته است فاصله زیادی با نسخه‌های پیشین خود بگیرد.

نوشته براساس گزارشات، فروش آی‌فون X در چین با مشکل روبرو خواهد شد اولین بار در پدیدار شد.