برداشت غیرمجاز از حساب دختر دانشجو به علت سهل انگاری

رئيس پليس "فتا" استان فارس از کشف پرونده برداشت غيرمجاز از حساب دختر دانشجو در شيراز خبر داد. 
سرهنگ "سيدموسي حسيني" با اعلام اين خبر گفت: شاکي اين پرونده که دختر 18ساله است، با ارائه مرجوعه قضايي به پليس "فتا" فارس مدعي شد مبلغ چهارميليون ريال به صورت غيرمجاز از حساب بانکي اش برداشت شده است و خواستار رسيدگي به پرونده خود شد. 
 
وي ادامه داد : پس از تشکيل پرونده، ماموران پليس "فتا" فارس اقدامات فني خود را جهت شناسايي متهم يا متهمين آغاز كردند. 
 
رئيس پليس "فتا" استان فارس گفت: با انجام اقدامات فني ماموران موفق به شناسايي و دستگيري متهم شدند و و ي در بازجويي هاي بعمل آمده به جرم خود اقرار كرد. 
 
سرهنگ "حسيني" اظهار كرد: متهم که دختر جوان20ساله مي باشد ضمن ابراز ندامت از کرده خود،‌ در خصوص نحوه دسترسي به اطلاعات حساب بانکي شاکي گفت؛ روزي که شاکي براي پرداخت اينترنتي شهريه دانشگاه به "کافي نت" دانشگاه مراجعه کرده بود من نيز در آنجا درحال فعاليت اينترنتي بودم. 
 
وي بيان كرد: اين متهم مي گويد از آنجا كه شاکي عجله داشت و از ساعت کلاسي اش گذشته بود بنابراين مشخصات حساب بانکي اش را به مسئول کافي نت داد و از وي تقاضا کرد شهريه دانشگاهش را پرداخت کند و هنگام گفتن اطلاعات به مسئول "کافي نت" من نيز اين اطلاعات را بر روي کاغذ يادداشت كردم و در ادامه به صورت اينترنتي از حساب وي برداشت كردم. 
 
رئيس پليس "فتا" استان فارس در رابطه با نگهداري اطلاعات حساس مربوط به حساب هاي کاربري افراد هشدار داد و افزود: اين اطلاعات به منزله خط مقدم حساب بانکي مي باشد که افراد مي بايست در حفظ و نگهداري آن کوشا باشند. 
 
سرهنگ "حسيني" از شهروندان درخواست كرد؛ براي حساب هاي بانکي خود يک حساب پشتيبان ساخته و براي کارت اعتباري خود از رمزي استفاده کنند که به راحتي قابل حدس زدن نباشد، مثلا از شماره شناسنامه يا تاريخ تولد يا اعداد ترتيبي پشت سر هم و... براي رمز کارت خود استفاده نکنند.