بررسی اپلیکیشن آنتن

با توسعه روزافزون فناوری‌های آنلاین و رشد ضریب نفوذ اینترنت در کشور از یک سو و فراگیر شدن گجت‌های هوشمند از سوی دیگر اکنون بسیاری از کاربران اسمارت‌فون از سرویس‌های محتوای آنلاین استفاده می‌کنند. تلویزیون‌های اینترنتی نمونه‌ای از اپلیکیشن‌های چندرسانه‌ای آنلاین به‌شمار می‌روند و برنامه آنتن نیز در همین طیف طبقه‌بندی می‌شود. این سرویس در 2 قالب اپلیکیشن (برای پلتفرم‌های اندروید و iOS) و وب‌سایت فعالیت نموده و رکورد بیش از 1 میلیون بار دانلود از مارکت کافه‌بازار را به ثبت رسانده است. در ادامه به بررسی ویژگی‌ها و امکانات اپلیکیشن آنتن می‌پردازیم:

این اپلیکیشن، طرفداران پروپا قرص تماشای تلویزیون و مسابقات ورزشی به‌ویژه فوتبال را هدف قرار داده است. کاربران با استفاده از برنامه آنتن در هر زمان و مکانی به محتوای ورزشی موردعلاقه خود دسترسی خواهند داشت. فعالیت این تلویزیون تعاملی از سوی شبکه یکپارچه متعامل ایرانی موسوم به شیما رصد می‌شود و موسسه فرهنگی فراکاو نیز توسعه آن‌ را بر عهده دارد.

این اپلیکیشن با وجود برخورداری از امکانات متعدد تنها 5 مگابایت حجم دارد. کاربران در بدو ورود به برنامه بایستی از طریق شماره‌ موبایل و وارد نمودن کد احرازهویت نسبت به ثبت حساب‌کاربری جدید اقدام نمایند. پس از ورود به برنامه 3 تب اصلی تلویزیون، پخش زنده و آرشیو توجه کاربر را جلب می‌کند.

اپلیکیشن از اینترفیس ساده، روان و کاربرپسندی برخوردار است و آشنایی با قسمت‌های مختلف آن تنها چند دقیقه زمان خواهد برد. بدین ترتیب کاربران به آسانی می‌توانند از اخبار و نتایج مربوط به آخرین مسابقات ورزشی و زمان پخش مسابقات آتی مطلع شده و به تماشای آنلاین مسابقات بپردازند. بخش تلویزیونی برنامه از شبکه‌های یک، دو، سه، چهار، پنج، نسیم، ورزش، شما، تماشا، آی‌فیلم و خبر پشتیبانی نموده و امکان تماشای زنده را برای کاربران فراهم می‌کند. با انتخاب هر شبکه، پخش زنده آن آغاز شده و زمان پخش برنامه‌های آتی شبکه نیز به‌صورت جدولی در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.

تب پخش زنده، اطلاعات مربوط به زمان پخش مسابقات ورزشی مختلف طی روز جاری را نمایش می‌دهد. با انتخاب هر مسابقه، اطلاعات مختصری در خصوص تاریخچه رقابت‌های قبلی، وضعیت فنی و آخرین نتایج کسب شده توسط تیم‌ها به نمایش گذاشته می‌شود.

دسترسی به آرشیو بزرگ طبقه‌بندی شده از مسابقات ورزشی پیشین با قابلیت جستجو و دانلود محتوا از دیگر قابلیت‌های اپلیکیشن آنتن به‌شمار می‌رود. سرعت بالای پخش ویدیوها با کیفیت اچ‌دی و پشتیبانی از صدای دالبی دیجیتال تجربه بصری فوق‌العاده‌ای را برای کاربر رقم خواهد زد. پخش محتوا به‌صورت روان و معمولا بدون‌وقفه انجام می‌شود و کاربران در صورت دسترسی به ارتباط اینترنتی نه‌چندان سریع نیز کماکان می‌توانند به شکل مناسبی از امکانات برنامه استفاده کنند.

همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره شد؛ کاربران در صورت عدم دسترسی به گجت‌های هوشمند نظیر اسمارت‌فون یا تبلت کماکان با مراجعه به وب‌سایت Anten.ir می‌توانند از امکانات سرویس آنتن بهره‌مند شوند. قالب طراحی سایت شباهت‌های فراوانی با اپلیکیشن آنتن دارد و تب‌های سه‌گانه این‌بار به بخش فوقانی صفحه منتقل شده‌اند. کاربران به منظور استفاده از امکانات وب‌سایت بایستی به حساب‌کاربری خود وارد شوند. این‌کار از طریق وارد نمودن شماره تلفن‌همراه و کد احرازهویت دریافتی میسر خواهد شد. در قسمت پخش زنده، فهرست برنامه‌های ورزشی و زمان پخش آن‌ها با چیدمان ستونی نمایش داده می‌شود. با لمس عنوان هر مسابقه، چکیده‌ای از اطلاعات همراه با زمان پخش مسابقه پیش روی کاربران قرار می‌گیرد.

با ورود به تب تلویزیون و انتخاب لیست برنامه‌ها می‌توان از عناوین محتوایی و زمان پخش آن‌ها مطلع شد. بعلاوه در این قسمت امکان تماشای آنلاین و زنده شبکه‌های تلویزیونی سیما نیز فراهم شده است. همچنین کاربران با مراجعه به تب آرشیو ضمن بهره‌مندی از امکان جستجو در محتوای طبقه‌بندی شده مسابقات قبلی می‌توانند لینک محتوای موردنظر خود را از طریق تلگرام، توئیتر یا فیس‌بوک با دوستان خود به اشتراک بگذارند.

اپلیکیشن آنتن در کافه‌بازار قابل دسترس بوده و به لطف کارآمدی و امکانات متعدد خود موفق به کسب نمره بسیارخوب 4.6 از 5 شده است.

نوشته بررسی اپلیکیشن آنتن اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.