بررسی اپلیکیشن ایمالز؛ خریدی با بهترین قیمت!

بررسی اپلیکیشن ایمالز؛ خریدی با بهترین قیمت!

در سال‌های اخیر فروشگاه‌های اینترنتی رونق بسیار خوبی پیدا کرده‌اند و شمار کاربرانی که اکثر خریدهای خود را به وسیله این نوع از فروشگاه‌ها انجام می‌دهند، افزایش زیادی پیدا کرده است. همانند فروشگاه‌های فیزیکی، قیمت‌ اجناس موجود در فروشگاه‌های اینترنتی با یکدیگر تفاوت دارند و درست اینجاست که اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌های مقایسه قیمت برای داشتن خریدی بهتر به کمک کاربران می‌آیند.

ایمالز وب‌سایتی محبوب است که قیمت‌های مختلف یک کالا را در فروشگاه‌های گوناگون به نمایش می‌گذارد. در واقع ایمالز را می‌توان نوعی دستیار هوشمند برای داشتن خریدی بهتر از فروشگاه‌های اینترنتی دانست. در ادامه قرار است نگاهی داشته باشیم بر اپلیکیشن اندرویدی ایمالز که بدون شک یک اپلیکیشن کاربردی و ضروری برای تمام کاربران فروشگاه‌های اینترنتی است.

اولین نکته‌ای که هنگام اجرای اپلیکیشن متوجه آن می‌شوید، طراحی بسیار ساده این اپلیکیشن است. در واقع نسخه اندرویدی ایمالز درست همانند نسخه وب، کاملاساده و عاری از هرگونه پیچیدگی است. اولین بخشی که با اجرای اپلیکیشن به آن منتقل می‌شوید، صفحه اصلی است. در این صفحه محصولات چند فروشگاه به صورت تصادفی به نمایش گذاشته می‌شوند، اگرچه بهتر بود ایمالز این بخش را به پیشنهادهای ویژه اختصاص می‌داد اما نمایش کالاهای تصادفی نیز ایده چندان بدی به نظر نمی‌رسد.

با لمس هر کالا به صفحه مخصوص آن کالا هدایت می‌شوید؛ صفحه مخصوص به هر کالا نیز بسیار ساده و مختصر طراحی شده است، در بخش بالایی می‌توانید یک عکس کوچک از کالا را مشاهده کنید، برای نمایش تصاویر دیگر می‌توانید تصویر کوچک را لمس کنید تا به گالری تصویرهای مربوط به آن محصول دسترسی پیدا کنید. در کنار تصویر حداقل و حداکثر قیمت موجود برای کالا به نمایش گذاشته شده است. با لمس هر فروشگاه از طریق مرورگر به صفحه فروش آن محصول در فروشگاه هدایت خواهید شد.

دومین تب موجود در صفحه اصلی، جستجو نام دارد، همان‌طور که از نام آن مشخص است برای پیداکردن کالاهای مختلف کاربرد دارد. با مراجعه به صفحه جستجو بازهم می‌توانید سادگی و سهولت کارکردن با این اپلیکیشن را مشاهده کنید. در بخش بالایی صفحه کادری برای جستجوی محصول مورد نظر وجود دارد. در کنار این کادر یک آیکون میکروفون قرار گرفته است، با انتخاب این آیکون پنجره‌ای به نمایش گذاشته می‌شود که به کمک آن می‌توانید به صورت صوتی محصول مورد نظر خود را جستجو کنید. عملکرد این بخش با توجه به استفاده از موتور صوتی گوگل قابل قبول است و اگر به صورت صحیح کلمات را ادا کنید با مشکل خاصی مواجه نخواهید شد.

سومین و مهم‌ترین بخش را می‌توان دسته بندی نامید، در ایمالز محصولات در 13 دسته کلی در دسترس هستند، البته از آن‌جا که هرکدام از این دسته‌ها به زیردسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند پیدا کردن محصولات دلخواه بسیار راحت است. پس از انتخاب هرکدام از این دسته‌ها به صفحه مجزایی هدایت خواهید شد. در صفحه دسته‌بندی دلخواه، تعدادی محصول را که در دسته انتخابی قرار می‌گیرند مشاهده می‌کنید که می‌توانید به وسیله فیلترهای مختلف آن‌ها را از نظر سازنده و قیمت فیلتر کنید و یا ترتیب آن‌ها را براساس بازدید و قیمت مرتب‌سازی کنید.

آخرین بخش اپلیکیشن ایمالز را پنل کاربری تشکیل می‌دهد، مطمئنا برای استفاده از این بخش نیاز به ساخت حساب کاربری و یا لاگین کردن با حساب کاربری است که پیش‌تر ساخته‌اید. ثبت نام در ایمالز پیچیدگی خاصی ندارد و به جز مرحله تایید ایمیل کار دیگری لازم نیست انجام بدهید. پس از ساخت حساب کاربری و ورود به آن دو بخش در اختیار شما قرار خواهد گرفت، اولین قسمت مشاهده تاریخچه فعالیت است و بخش دوم به پیگیری قیمت تعلق دارد، در صفحه هر محصول با انتخاب آیکون اعلان که در بالای صفحه موجود است می‌توانید تغییرات قیمت محصول مورد نظر خود را در این بخش مشاهده کنید. هم‌چنین برای دسترسی به بخش درج دیدگاه می‌بایست ابتدا به حساب کاربری خود وارد شوید. طراحی بخش پنل کاربری و امکانات قرارگرفته برای این بخش چندان رضایت بخش نیست و بهتر است در به‌روزرسانی‌های بعدی این بخش بهبود پیدا کند. به عنوان مثال ورود با استفاده از حساب گوگل می‌تواند فرایند ثبت نام کاربر را بسیار ساده‌تر کند که متاسفانه در ایمالز شاهد آن نیستیم.

جمع‌بندی:

طراحی اپلیکیشن ایمالز اگرچه ساده است اما نمی‌توان آن را زیبا دانست. رنگ‌بندی‌ها چندان مناسب نیستند و از فونت و آیکون‌های باکیفیتی استفاده نشده است. بخش پنل کاربری در قسمت ثبت نام و ورود چندان جالب نبوده و بهتر است در انتخاب عناصر دقت بیش‌تری صورت بگیرد. جدای از بخش طراحی در سایر موارد اپلیکیشن اندروید ایمالز به خوبی می‌توان جایگزین وب‌سایت باشد. سرعت این اپلیکیشن بسیار بالاست که نشان دهنده استفاده از یک سرور قدرتمند است. برخلاف اکثر اپلیکیشن‌های ایرانی با بسته شدن‌های متوالی مواجه نیستیم و کارکردن با این اپلیکیشن به راحتی امکان‌پذیر است. با توجه به دسته‌بندی‌ خوب و هم‌چنین فیلترهای مناسب هر کاربر می‌توان به بهترین شکل از اپلیکیشن استفاده کند. اگرچه ایمالز اپلیکیشنی است که می‌تواند نمره قبولی را دریافت کند اما در مقایسه با مهم‌ترین رقیب خود یعنی “ترب” حرف زیادی برای گفتن نخواهد داشت که البته اکثر این برتری به بخش طراحی بازمی‌گردد.

نوشته بررسی اپلیکیشن ایمالز؛ خریدی با بهترین قیمت! اولین بار در پدیدار شد.