بررسی اپلیکیشن بیار: همه فروشگاه‌های تهران در جیب شما!

با گسترش روز افزون کسب و کارهای آنلاین، چندان دور از ذهن نبود که سوپرمارکت‌ها و دیگر فروشگاه‌ها نیز به این عرصه رقابت وارد شده و محصولات خود را از طریق سفارش آنلاین به دست مشتریان خود برسانند. باید گفت آنلاین شدن سوپرمارکت‌ها، هم برای خریداران و هم برای فروشندگان به‌عنوان یک قابلیت بسیار مفید قلمداد می‌شود؛ چراکه افراد بدون نیاز به مراجعه، صرف زمان و مواجه با ترافیک، به راحتی می‌توانند اقلام مورد نیاز خود را سفارش داده و درب منزل تحویل بگیرند.

تاکنون فروشگاه‌های آنلاین بسیاری معرفی شدند و درحال خدمت‌رسانی هستند، ولی تصور کنید چقدر بهتر بود اگر می‌توانستیم با یک اپلیکیشن همه سوپرمارکت‌های آنلاین را مشاهده کنیم و باتوجه به موقعیت مکانی خودمان، از فروشگاه دل‌خواه خرید نماییم.

اپلیکیشن بیار با توجه به همین موضوع و برای دسترسی سریع و آسان به نزدیک‌ترین فروشگاه نسبت به موقعیت مکانی کاربر توسعه یافته است. با ما در آی‌تی‌رسان همراه باشید تا به نحوه عملکرد اپلیکیشن بیار نگاهی بیاندازیم…

اولین باری که این نرم‌افزار را اجرا می‌کنید، باید به دسترسی‌های مورد نیاز این برنامه که شامل برقراری ارتباط با اینترنت و اطلاع از موقعیت مکانی اجازه بدهید و پس از این کار انبوهی از کالاها پیش روی شماست.

بررسی اپلیکیشن بیار

در همان صفحه اول برنامه، دسته‌بندی‌های مختلفی مانند: سوپرمارکت‌ها، میوه‌ و سبزی، لوازم‌التحریر و… قرار گرفته که تا حد زیادی زمان مورد نیاز برای پیدا کردن و سفارش کالای مورد نظر را کاهش می‌دهد. کمی پایین‌تر نیز لیستی از اقلام مختلف را مشاهده خواهید کرد که تحت عنوان پیشنهاد ویژه قرار دارند که در واقع کالاهای این بخش به‌خاطر تخفیف فروشنده در این لیست اضافه شده‌اند. همچنین اپلیکیشن بیار بخش‌های دیگری مانند: پرفروش‌ترین کالاها و جدیدترین کالاها را دسته‌بندی کرده تا کاربران سرعت عمل بیشتری برای خرید داشته باشند.

از سوی دیگر، یک منوی کشویی نیز در سمت راست برنامه وجود دارد که دیگر گزینه‌های لازم مثل: “چگونه از بیار خرید کنیم؟” و… را به خریدار نمایش می‌دهد. حتی در صورتی که شما صاحب یک فروشگاه هستید، می‌توانید از طریق همین منوی کشویی و گزینه “معرفی فروشگاه به بیار” به‌آسانی به دنیای کسب و کارهای آنلاین وارد شده و مشتریان آنلاین را هم جذب و سودتان را افزایش دهید.

خب از بخش منوها که بگذریم، اگر نگاهی ریزبینانه و منتقدانه به رابط کاربری اپلیکیشن بیار داشته باشیم، باید بیان کرد که این برنامه در حین سادگی از ظاهر نسبتا مناسبی هم بهره می‌برد. علاوه بر این به جرات می‌توان گفت که تنوع کالاهای موجود در این نرم‌افزار بسیار گسترده است و تقریبا از هر کالا چند برند مختلف وجود دارد.

بررسی اپلیکیشن بیار

اما ضعف اصلی این برنامه را می‌توان در کند بودن آن و سرعت کم هنگام جابه‌جا شدن بین منوهای مختلف دانست. به‌طوری که وقتی می‌خواهید از یک قسمت به دیگر قسمت‌های نرم‌افزار سری بزنید، با تاخیرهای چند ثانیه‌ای مواجه می‌شوید که مطمئنا برای کاربران بسیار ناخوشایند است و انتظار داریم تیم توسعه‌دهنده در نسخه‌های بعدی این مشکل را مرتفع کند.

به‌طور کلی اصلی‌ترین وظیفه این نرم‌افزار یعنی سفارش خرید کالا، کاملا خوب و مناسب ارایه شده و این اپلیکیشن به کاربر اجازه می‌دهد در چند قدم ساده محصول مورد نیازش را انتخاب و سپس آن را از نزدیک‌ترین سوپرمارکت از نظر موقعیت مکانی (روی نقشه) یا حتی از سوپرمارکت دل‌خواه خود سفارش دهد. از دیگر امکانات این برنامه نیز می‌توان به محاسبه زمان تقریبی انتظار برای تحویل سفارش، پرداخت در محل و امکان پرداخت به‌صورت اینترنتی اشاره کرد.

بررسی اپلیکیشن بیار

یکی دیگر از قابلیت‌های اپلیکیشن بیار، قابلیت استرداد کالا است که در صورتی کاربر از محصول خریداری شده به هر دلیلی رضایت کامل نداشته باشد، کافیست از پذیرش آن خودداری نماید. اگر هم با سفارش کالا از طریق نرم‌افزار میانه خوبی ندارید، می‌توانید از طریق وب‌سایت بیار محصولات دل‌خواه‌تان را خریداری کنید.

در آخر هم گفتنی است که اپلیکیشن بیار توانسته با ارایه لیستی از محصولات و فروشگاه‌های مختلف در مناطق مختلف شهر تهران وجه تمایزی را در مقایسه با دیگر رقبا به خود اختصاص داده و برخلاف بعضی نرم افزارها که کاربر را به خرید از یک فروشگاه خاص وادار می‌کنند، تعدادی فروشگاه نزدیک را به خریدار پیشنهاد و درنهایت انتخاب را برعهده کاربر بگذارد. احتمالا این برنامه با فراگیر شدن سفارش کالا به‌صورت آنلاین، کاربران بیشتری را به‌سوی خودش جذب کند.

نوشته بررسی اپلیکیشن بیار: همه فروشگاه‌های تهران در جیب شما! اولین بار در پدیدار شد.