بررسی اپلیکیشن همکلاسی؛ معلم را به خانه ببرید!

مدت کوتاهی‌ است که دوباره مدارس و دانشگاه‌ها باز شده و فعالیت تحصیلی دانش‌آموزان و دانش‌جویان از سر گرفته می‌شود. در این میان وقتی تقریبا اکثر وظایف و سرگرمی‌های روزمره ما مانند: خریدن شارژ، گوش دادن به موسیقی و… با کمک اسمارت‌فون‌ها انجام می‌شود، چرا درس خواندن نیز به سمت امتحانات و جزوات الکترونیک حرکت نکند؟ مهم‌ترین مزیت چنین کاربردی را می‌توان کاهش زمان هدر رفته و مفید شدن اوقات فراغت دانش‌آموزان دانست.

جدا از این موضوع، مطمئنا شما هم بارها شب امتحان جای خالی چند نمونه سوال مناسب را برای افزایش سطح آمادگی خود احساس کرده‌اید. همچنین اگر شما یک دانش‌آموز کنکوری باشید و بخواهید هیچ لحظه‌ای از وقت گران‌بهای خود را از دست ندهید، چه راهکاری را پیشنهاد می‌کنید؟

از طرفی نبود یک منبع استاندارد برای دانلود نمونه سوال و تست‌های کنکور و زمان‌بر بودن یافتن تک‌تک جزوات درسی و کنکوری مورد نظر یکی‌دیگر از مشکلاتی است که احتمالا با آن برخورد داشته‌اید. اما خب خوشبختانه اسمارت‌فون‌ها به جز بازی و سرگرمی در این زمینه نیز می‌توانند مفید واقع شوند و تنها کافیست یک برنامه آموزشی کاربردی روی گوشی خود نصب کنید تا همواره به جدیدترین نمونه سوالات، جزوه‌ها و تست‌های کنکور دسترسی داشته باشید.

در این مقاله قصد داریم اپلیکیشن هم‌کلاسی را باهم بررسی نماییم که می‌تواند در اکثر مواقع نیازهای شما در زمینه جزوه و نمونه سوالات درس مورد نظرتان را در مقطع دبیرستان برطرف کند، پس تا پایان این مقاله همراه آی‌تی‌رسان باشید…

با نصب و اولین ورود به این برنامه، چند بخش طبقه‌بندی شده شامل: جزوه‌های کنکوری،‌ سوالات کنکور، امتحانات و… در مقابل کاربر قرار می‌گیرد که همه‌چیز کاملا ساده و بدون هیچ پیچیدگی خاصی طراحی شده است.

بررسی اپلیکیشن هم‌کلاسی

با انتخاب هر بخش به یک دسته‌بندی مشخص هدایت می‌شوید که به کاربر اجازه می‌دهد سریع‌تر به نمونه سوال، جزوه یا کتاب مورد نظرش دسترسی داشته باشد. به عنوان مثال، هنگامی که بخش سوالات کنکور رشته ریاضی را لمس می‌کنید در صفحه بعدی باید از دسته‌بندی موجود، سوالات کنکور داخل یا خارج از کشور تعیین نمایید تا لیستی از سوالات کنکور ریاضی با فرمت پی‌دی‌اف در اختیارتان قرار بگیرد.

یکی از نقاط قوت برنامه نیز دقیقا در همین قسمت بوده که برای هر بخش چند نمونه سوال یا پاسخ تشریحی در برنامه وجود دارد که کاربر می‌تواند از نظرات سایر افرادی که پیش از او این سوالات را دانلود کرده‌اند، استفاده کند. البته باید افزود که در برخی موارد هنوز هیچ نظری ارایه نشده ولی توضیحاتی برای هر جزوه یا… در زیر آن قرار گرفته که کاربر را تا حد زیادی با محتوای موجود در جزوه یا کتاب آشنا خواهد کرد.

بررسی اپلیکیشن هم‌کلاسی

مورد دیگری که هنگام دانلود جزوات یا پاسخ‌های تشریحی باید درنظر گرفت، دست‌نویس بودن برخی از آنهاست که با سر زدن به بخش نظرات مشاهده می‌کنید که همه مدرسان شریف و گرامی هم خوش‌خط نیستند و گاهی بعد از دانلود متوجه بی‌استفاده بودن جزوه خواهید شد. در ضمن حالا که حرف از دانلود شد، باید اضافه کنیم که برای این‌که بتوانید نمونه سوال، جزوه و هر آنچه که در اپلیکیشن همکلاسی برای شما تدارک دیده شده را دانلود نمایید، حتما باید در این برنامه عضو شوید.

محتوای موجود در این اپلیکیشن برای تمام مقاطع تحصیلی از تنوع قابل قبولی برخوردار هستند و هنگام انتخاب مورد دل‌خواه‌تان با محدودیت مواجه نخواهید شد. در حال حاضر بیشترین تمرکز این برنامه روی دانش‌آموزان کنکوری است ولی برای دیگر مقاطع تحصیلی دبیرستان نیز محتوای مناسب و کاربردی وجود دارد.

بررسی اپلیکیشن همکلاسی

از دیگر بخش‌های اپلیکیشن همکلاسی می‌توان به قسمت اخبار و مشاوره اشاره نمود که در بخش اخبار همان‌طور که از نامش پیداست، همواره جدیدترین خبرهای تحصیلی مرتبط با دانش‌آموزان و دانش‌جویان قابل مشاهده است. قسمت مشاوره نیز با این‌که شبیه طفلی نوپاست ولی می‌تواند مصاحبه با رتبه‌های برتر کنکور، روش مطالعه دروس مختلف،  بهترین منابع درسی برای هر رشته و… را برای کاربر به ارمغان بیاورد.

به‌طور کلی باید گفت اپلیکیشن همکلاسی با هدفی مناسب و خوب طراحی شده و تیم توسعه‌دهنده به‌خوبی توانسته محتوای کاربردی و متنوعی را برای دانش‌آموزان مقطع دبیرستان آماده کند. بدون شک دانش‌آموزان کنکوری و دبیرستانی با دانلود این برنامه می‌توانند بیش از پیش، روی پیشرفت تحصیلی خود تمرکز کرده و آمادگی خود را برای امتحانات مدرسه یا کنکور افزایش دهند.

لبخند‌ها:

  • نمونه سوالات و جزوات کنکوری متعدد
  • امکان دانلود محتوا
  • تنوع محتوا در هر بخش

اشک‌ها: 

  • بخش مشاوره و توضیحات می‌توانست کمی مرتب‌تر و هدفمند‌تر طراحی شود.

نوشته بررسی اپلیکیشن همکلاسی؛ معلم را به خانه ببرید! اولین بار در پدیدار شد.