بررسی اپلیکیشن Sound Search For Google Play: این چه آهنگی است؟!

این چه آهنگی است؟ حتما تا به حال برای شما هم اتفاق افتاده که در تاکسی، کافی‌شاپ یا مکان‌های دیگر موسیقی پخش شود که شما را جذب خود نماید و این سوال را در ذهن شما به‌وجود آورد که “این چه آهنگی است؟”. مسلما برای بدست آوردن آن اقدام می‌کنید و در‌طی این روند با مشکلات بسیاری روبرو می‌شوید که حتی در بعضی موارد شما را دلسرد و منصرف می‌نماید. برای حل کردن این مشکلات گوگل (که همیشه به‌دنبال راهکار‌هایی برای کمک به کاربران می‌گردد) دست به‌کار شده و یک ویجت برای گوگل پلی طراحی و منتشر کرده است. در ادامه نگاهی به این ویجت پر‌کاربرد می‌اندازیم.

با آی‌تی‌رسان همراه باشید.


وقتی برای دانلود ویجت Sound Search For Google Play اقدام کنید، می‌بینید که حجم قابل دانلود، تنها 655.6 کیلوبایت است. یقینا این حجم کم تعجب را برمی‌انگیزد و سوالاتی را در ذهن ایجاد می‌کند. این ویجت تا چه اندازه می‌تواند کاربردی باشد؟ آیا لیست کاملی از موسیقی‌ها را در درون خود جای داده است؟ آیا می‌توان از آن بهره گرفت؟ با خواندن این مطلب، به جواب سوالات خود خواهید رسید.

برای کار با Sound Search For Google Play کافی است ابتدا به اینترنت متصل شده سپس ویجتی که قبلا به صفحه اسمارت‌فون خود انتقال داده‌اید را لمس کنید تا فرایند تشخیص موسیقی شروع به‌کار کند و با تجزیه و تحلیل صدایی که به‌وسیله میکروفون دریافت می‌کند، آهنگ مورد نظر را تشخیص داده و اسم آن و خواننده‌اش را به شما نشان دهد. روند کلی کار این ویجت همان‌طور که خواندید بسیار ساده است و کاربر را با سردرگمی روبرو نمی‌کند. در کنار ویجت Sound Search For Google Play ساعتی را نیز مشاهده می‌کنید که با لمس آن آخرین آهنگ‌هایی که یافته‌اید برای شما به‌نمایش در‌‌می‌آید.

در هنگام استفاده از این ویجت، به شناسایی آهنگ‌های متنوعی پرداختیم که در بیشتر اوقات عمل شناسایی با موفقیت انجام شد. اما زمانی که برای این تست‌ها از آهنگ‌های برخی خوانندگان مشهور داخلی استفاده کردیم با مشکل رو‌به‌رو شدیم. جای سوال است که چگونه برخی آهنگ‌ها در ویجت گوگل وجود ندارد ولی به‌راحتی می‌توان خوانده‌های برخی افراد که چندان مشهور هم نیستند را یافت!

در حین تجربه کار با این ویجت توانستیم یک مداحی‌ را هم شناسایی کنیم که برای ما بسیار شگفت‌آور بود. حتی به ذهن خطور نمی‌کرد که بتوان در بین انبوه موسیقی‌ها یک مداحی پیدا نمود. جالب اینجاست که تلاش‌های ما برای شناسایی مداحی‌های دیگر بی‌ثمر بود.

اپلیکیشن Sound Search For Google Play
جمع‌بندی
Sound Search For Google Play ویجتی کم حجم است که می‌تواند شما را شکه نماید. در بعضی موارد آهنگ‌های یک خواننده مشهور را نمی‌توان با آن شناسایی کرد ولی در عین حال آهنگی که اصلا انتظار ندارید بتواند پیدا کند را تشخیص می‌دهد. باید گفت که این ویجت اگرچه کامل نیست ولی به‌خوبی نیاز‌های ناگهانی شما را رفع می‌نماید.

پیشنهاد می‌کنیم از طریق لینک زیر این ویجت پر‌کاربرد را دانلود و نصب کنید تا در مواقع لزوم از آن استفاده برده و موسیقی‌های مورد نظرتان را شناسایی نمایید.

نوشته بررسی اپلیکیشن Sound Search For Google Play: این چه آهنگی است؟! اولین بار در پدیدار شد.