بررسی بازی Baby Dino: مواظب دایناسورت باش!

بدون شک تصوری که ما از دایناسورها داریم بیش‌تر تداعی کننده موجوداتی وحشتناک و به شدت خطرناک هستند، اما با Baby Dino متوجه خواهید شد که دایناسورها نیز می‌توانند دوست داشتنی باشند!

Baby Dino از جمله بازی‌های تعاملی است که در آن سرپرستی یک بچه دایناسور دوست داشتنی را برعهده دارید. این بازی ساخته استودیو Frojo Apps است که پیش‌تر نیز بازی‌های مشابه‌ای را با کاراکترهای متفاوت عرضه کرده بود.

هنگامی که برای اولین بار Baby Dino را اجرا می‌کنید، متوجه خواهید شد که این بازی یک کپی از بازی محبوب پو است که البته به جای پذیرفتن سرپرستی یک موجود عجیب (کمی شبیه به سیب زمینی!) می‌بایست از یک بچه دایناسور مراقبت کنید. مطمئنا طیف سنی مورد توجه سازنده این بازی بیش‌تر کودکان بوده است، از این رو در همه بخش‌ها از جمله گرافیک، گیم‌پلی و صداگذاری می‌توانیم حال و هوایی کودکانه و شاد را مشاهده کنیم.

گیم‌پلی

گیم‌پلی این بازی بسیار متنوع‌تر از نگه‌داری از یک دایناسور کوچک است! در واقع در این بازی مجموعه‌ای از مینی‌گیم‌ها را مشاهده می‌کنیم که هرکدام از گیم‌پلی خاص خود استفاده می‌کنند. با این حال در بخش اصلی ماجرا با یک بچه دایناسور مواجه هستیم که همانند همه بچه‌ها نیاز به خواب، غذا و البته اندکی مهر و محبت دارد!

Baby Dino یک بازی تمام‌نشدنی است، به این معنا که هیچ انتهایی برای بازیکن وجود ندارد و با به‌روزرسانی آپشن‌ها و یا ایجاد تغییرات در ظاهر دایناسورتان می‌توانید تا مدت‌ها از انجام دادن بازی لذت ببرید. داینو یک دایناسور کم توقع است، برای خوابیدن لازم نیست هم‌چون پو زمان زیادی را صبر کنید و یا تنها با چند بار لمس کردن می‌توانید مهرتان را به این بچه ابراز کنید!

البته این دایناسور سایر نیازهای یک کودک نظیر حمام کردن و حتی دستشویی رفتن را دارد که باید شما زحمت آن را بکشید! به هرحال بزرگ کردن یک دایناسور علاوه بر شیرینی‌هایش، دردسرهایی را نیز در پی دارد!

تنوع لباس‌، غذاها و مینی گیم‌ها بسیار زیاد است و این موضوع می‌تواند موجب شود گیم‌پلی زمان طولانی‌تری تازگی خود را حفظ کند. از دیگر کارهایی که داینو در این بازی قادر به انجام دادن آن‌هاست می‌توان به نواختن موسیقی، ورزش کردن، رانندگی، گل‌کاری و به انجام رساندن ده‌ها بازی متنوع اشاره کرد. Baby Dino در بخش گیم‌پلی یک بازی بسیار کامل محسوب می‌شود و به خوبی می‌توان آن را برتر از دیگر نمونه‌های موجود در این سبک دانست.

گرافیک

در بخش گرافیکی نیز Baby Dino حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. طراحی این بازی به صورت دو بعدی است اما جزییات و استفاده از رنگ‌بندی شاد و مناسب در کنار تنوع بسیار خوب مدل‌ها و اشیا موجب می‌شود با یک بازی سطح بالا مواجه باشیم.

همان‌طور که گفته شد در بخش گرافیکی Baby Dino نیز شاهد اجرای تم و حال و هوایی کودکانه و شاد هستیم که بدون شک آن را خصوصا برای کاربران کم سن‌ و سال‌ بسیار دوست داشتنی می‌کند. انیمیشن‌های در نظر گرفته شده برای کاراکتر اصلی اگرچه نمی‌تواند با “پو” به رقابت بپردازد اما نمی‌توان ایراد زیادی به آن وارد کرد. در واقع اگرچه تعداد انیمیشن‌های در نظر گرفته شده برای داینو زیاد نیست اما کاربر به خوبی می‌تواند با آن تعامل برقرار کند.

صداگذاری

در بخش صداگذاری Baby Dino نیز عملکرد قابل قبولی را شاهد هستیم. موسیقی اصلی بازی بسیار دوست داشتنی و هماهنگ با فضای بازی است. با این حال صداهای در نظر گرفته شده برای داینو بسیار کم هستند و تنها چند صدای خاص را در طول بازی خواهیم شنید. با این حال از آن‌جا که مخاطب اصلی این بازی کاربران خردسال و کودک است، می‌توان عملکرد Baby Dino در این بخش را نیز قابل قبول ارزیابی کرد.

جمع بندی

Baby Dino یک بازی دوست داشتنی با گیم پلی بسیار خوب و گرافیک و صدای مناسب است که می‌تواند کاربران را ساعت‌ها به خود مشغول کند. اگرچه سبک این بازی کمی تکراری به نظر می‌رسد اما بدون شک برای کاربرانی که از انجام‌ دادن “پو” خسته شده‌اند، می‌تواند یک تجربه لذت بخش و دوست داشتنی جدید باشد. این بازی تنها 25 مگابایت حجم دارد که با توجه به تعداد زیاد مینی‌ گیم‌های موجود در بازی و هم‌چنین تنوع خوب آیتم‌ها بسیار مناسب به نظر می‌رسد.

نوشته بررسی بازی Baby Dino: مواظب دایناسورت باش! اولین بار در پدیدار شد.