بررسی بازی Farm Heroes Saga: قهرمان مزرعه باش!

اگر دوست‌دارید که یک قهرمان باشید٬ پس بهتر است بازی Farm Heroes Saga را تجربه کنید. چراکه شما در این بازی تبدیل به یک قهرمان پرافتخار خواهید شد و حیوانات و گیاهان بخت‌برگشته را از دست موجودات بد نجات خواهید داد. این گیم تاکنون بیش‌از 100 میلیون‌بار از پلی‌استور دانلود شده و امتیاز 4.4 از 5 را از میلیون‌ها کاربر کسب کرده است.

توسعه‌دهنده این بازی استودیو پرآوازه King است که بازی‌ کندی‌کراش را نیز ساخته است. اگر می‌خواهید با این گیم تقریبا 50 مگابایتی بیش‌تر آشنا شوید و راه‌های قهرمان‌شدن را یاد بگیرید٬ پس با آی‌تی‌رسان همراه باشید…


تبدیل به یک قهرمان‌شدن به این آسانی‌ها نیست. شما باید از مراحل سختی عبور کنید و راکون را پشت‌‌سر بگذارید. همین موجود بنفش‌رنگ حسابی برای‌تان دردسر می‌تراشد و مایه رنج در این بازی‌ست. اما حیوانات دیگر شخصیت خوب ماجرا هستند و کاربر باید با آن‌ها همکاری کند و به نصیحت‌ها و آموزش‌های‌شان گوش‌ فرا دهد.

سیر داستانی بازی همین است و شما فقط باید مراحل را یکی‌‌ پس‌ از دیگری به پایان برسانید تا جز گیمرهای برتر شوید. این‌کار را هم باکمک میوه‌های باغ‌تان انجام می‌دهید. آن‌ها را باید به‌صورت عمودی یا افقی در یک ردیف بچینید و سپس امتیاز دریافت کنید. اگر گیم کندی‌کراش (حتی از دور) را دیده باشید٬ این بازی هم برای‌تان بسیار آشنا خواهد بود و فقط حال‌و‌هوایی جدید دارد. در واقع این گیم برای آن‌هایی طراحی شده که از محیط بازی کندی‌کراش خسته شده‌اند و می‌خواهند که همان اصل بازی را این‌بار در فضایی تازه تجربه کنند.

یکی از چیزهایی که بازی Farm Heroes Saga را جذاب کرده٬ شخصیت‌های بد آن است. برخلاف اکثر بازی‌های King این یکی چند خرابکار هم دارد که مدام سر راه کاربر سبز می‌شوند تا برایش دردسر درست می‌کنند. همان‌طور که پیش‌تر گفتیم٬ راکون بنفش‌رنگ یکی از همین‌ها و خیلی‌خیلی اعصاب‌خوردکن است. نام ایشان زنسید است و برای اکثر گیمرهای این بازی٬ موجودی بسیار کریه و شوم شمرده می‌شود. لکن شما به عنوان یک کشاورز باید میوه‌ها و گیاهان‌تان را پرورش دهید و اجازه ندهید که چنین موجوداتی به باغ‌تان نزدیک شوند.

اگر زنسید پیروز گردد٬ سرزمین به‌طور کامل تغییر می‌کند و همه موجودات غمگین خواهند شد و امیدی برای زندگی ندارند. میوه‌ها نیز پلاسیده می‌شوند و دیگر مانند قبل٬ تر و تازه نیستند. ولی متاسفانه فقط این راکون نیست که آزاردهنده و دشمن‌تان است. آدم‌های سودجو هم همیشه درحال نقشه‌کشی برای نابودی شما هستند و دوست‌دارند که هرچه سریع‌تر از مزرعه‌تان فرار کنید تا همان‌ آدم‌ها آن را تصاحب کنند.

گرافیک یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک بازیست که همواره (اکثر) سازندگان به آن توجه ویژه‌ای داشته‌اند. جای شکر دارد که استودیو King گرافیک این بازی را هماهنگ با داستان و حال‌ و‌ هوای آن طراحی کرده است و با یک نگاه می‌توانید٬ روایت بازی را حدس بزنید. میوه‌ها به بهترین و صدالبته نازترین شکل ممکن کشیده شده‌اند که هرکسی عاشق آن‌ها می‌شود. چشم‌های درشت و بدنی رنگی‌ رنگی از ویژگی آن‌هاست. این میوه‌های اسرارآمیز همواره تکان می‌خورند و بعضی‌اوقات ناز و عشوه‌ای وصف‌ناشدنی هم به پلیر نشان می‌دهند.

حیوانات هم کم‌وبیش مانند همین میوه‌ها طراحی شده‌اند و از رنگ‌های سرزنده و زیادی در بدن‌ آن‌ها استفاده شده است. در بک‌گراند بازی، یک تصویر ساده وجود دارد که حتی کوچک‌ترین تکانی نمی‌خورد و هیچ واکنشی (حتی موقعی که کاربر بازی را ببرد) از خود بروز نمی‌دهد. ولی وقتی به صفحه لیست مراحل می‌آیید٬ با جنب‌و‌جوشی مواجه خواهید شد که به شما حس واقعی‌بودن بازی Farm Heroes Saga را منتقل می‌کند.

فونت‌ها هم (همان‌طور که از استودیو King انتظار می‌رفت) با لبه‌های گرد طراحی گشته‌اند و به نوعی بچگانه‌ هستند. انیمیشن‌های این گیم هم نه آن‌قدر تند هستند که کاربر وجود آن‌ها را نفهمد و نه‌ آن‌قدر کند که شما را معتل کند. اکثر پنجره‌ها هم گوشه‌های گردی دارند که چشم‌ها را نوازش می‌دهد.

آیکون بازی Farm Heroes Saga صحنه‌ای از خود بازیست و به‌صورت باکیفیت طراحی شده است. زنسید هم به‌طور مشکوکانه و دغل‌بازی کشیده شده و واقعا حس می‌کنید که او موجودی شرور و بدجنس است!

بازی Farm Heroes Saga

اما یک بازی پرهیجان به یک صداگذاری عالی و شورانگیز نیاز دارد. لکن صداگذاری این بازی جالب نیست و اگر صدای موبایل‌تان کم باشد٬ اصلا آن را نمی‌شنوید! موزیکی آرام در منوها پخش می‌شود که انگار نه انگار جنگی و مرحله‌ای سخت و دشوار در پیش است. وقتی هم وارد مرحله‌ای می‌شوید٬ یک آهنگ آرامی مانند همانی که در منوها پخش می‌شد٬ به گوش‌تان می‌خورد. اما هرچه‌قدر که صدای موسیقی‌های بازی افتضاح است٬ به‌جایش صوت لمس گزینه‌های گوناگون بسیار عالی ساخته شده‌ است.

با فشردن هر المان٬ صدایی مانند کلیک‌کردن شنیده می‌شود. ما توصیه می‌کنیم که از قسمت تنظیمات٬ آهنگ‌های بازی را خاموش کنید و خودتان را راحت سازید! البته کسانی هم هستند که ترجیح می‌دهند که به جای گوش‌دادن موزیک‌های پرشور و پرسروصدا٬ به اصوات آرامش‌بخش گوش دهند و در ریتم‌های آرام آن غرق شوند.

در کل بازی Farm Heroes Saga بسیار مفرح است و اگر زمان‌تان را مدیریت نکنید٬ به‌یک‌باره می‌بینید که ساعت‌های زیادی را بازی کرده‌اید و از دنیا غافل شده‌اید. 

نکات مثبت:

  • گیم‌پلی جذاب
  • شخصیت منفی پرجنب‌و‌جوش
  • محیط‌های جذاب
  • گرافیک خیره‌کننده

نکات منفی:

  • طراحی بعضی از المان‌ها بیش‌ از حد پچگانه هستند
  • صداگذاری ناامیدکننده

نوشته بررسی بازی Farm Heroes Saga: قهرمان مزرعه باش! اولین بار در پدیدار شد.