بررسی بازی Major Mayhem: دنیا را نجات دهید!

بررسی بازی Major Mayhem: دنیا را نجات دهید!

Major Mayhem نام بازی بسیار جذاب و البته پر از چالشی است که توسط استودیو Adult Swim برای پلتفرم‌های اندروید و iOS طراحی و به بازار نرم افزارها عرضه شد. این بازی در ابتدا، برای سیستم عامل ویندوز و به جهت بازی در کامپیوتر انتشار یافت ولی پس از گذشت زمان، با محبوبت این بازی در میان گیمرها، سازندگان تصمیم گرفتند که آن را به روی گوشی‌های هوشمند بیاورند.

Major Mayhem داستان یک سرباز ارتش وظیفه شناس است که از طرف رییس جمهور، موظف می‌شود به جنگ دشمنان برود و دنیا را از نابودی نجات دهد. البته در ابتدای داستان، رییس جمهور برای اینکه سرباز را برای رفتن به جنگ راضی کند، به او اطلاع می‌دهد که نامزدش هم در دست دشمنان گرفتار شده است. داستان بازی در ابتدا، در مناطق استوایی پیگیری می‌شود. سربازی که شما هدایت آن را بر عهده دارید، باید با نینجاها درگیر شده و ۱۵ مرحله را، یکی پس از دیگری سپری کند. در مرحله پایانی هر بخش، شما با سخت‌ترین چالش مواجه خواهید شد. در بخش اول، شما باید با تانک‌های نینجا که توپ‌های مرگباری را به سوی شما پرتاب می‌کنند، مقابله کرده و سعی کنید آن‌ها را نابود سازید.

پس از پشت سر گذاشتن بخش اول، دوباره باید به محضر رییس جمهورتان شرفیاب شوید تا دستورات جدید را دریافت نمایید. در قسمت دوم داستان، شما باید با مافیا شهر بجنگید و هواپیمای غول پیکر دشمنان را ساقط کنید.

بخش آخر هم در صحرای مصر اتفاق می‌افتد. جایی که شما به نقشه‌های پلید رییس جمهورتان برای فتح دنیا پی می‌برید و باید تلاش کنید نامزد خود را از دست او نجات دهید.

هر چه امتیاز بالاتری کسب نمایید، می‌توانید ستاره بیشتری در هر مرحله به دست آورید و رکورد خود را افزایش دهید.

سرباز شما در ابتدا، با یک اسلحه و لباس ساده شروع به جنگ با دشمنان می‌کند، اما هر چه مراحل بیشتری را سپری کنید و اندوخته سکه خود را افزایش دهید، می‌توانید اسلحه و لباس خریداری نمایید. فروشگاه بازی، شامل ۲۰ مدل اسلحه با قدرت‌های تخریب گوناگون است که بسته به توانایی آن‌ها، قیمت‌های متفاوتی دارند. بیش از ۲۵ مدل لباس و کلاه هم برای شخصیت اصلی داستان ساخته شده است که می‌توانید از آن‌ها به منظور تنوع (و البته خوش‌تیپ کردن سرباز) استفاده کنید.

هر چه سرعت عمل بالاتری در نابودی دشمنان داشته باشید، امتیاز بیشتری کسب خواهید کرد. علاوه بر آن، در حین بازی، ۴ وسیله کمکی برای شما قرار داده شده که با استفاده از آن‌ها، می‌توانید بازی را بسیار جذاب‌تر کنید و مقاومت سرباز را در مقابل دشمنان‌تان افزایش دهید. گزینه اول، موشک‌های هوایی هستند که بر سر رقیبانتان ریخته می‌شوند و می‌توانند همه آن‌ها را در یک چشم به هم زدن، نابود کنند. گزینه دوم، زره پولادی است که به مدت ۱ دقیقه، شما را تبدیل به یک نابودگر بسیار قدرتمند می‌کند و از آسیب رساندن تیر دشمنان به شما، جلوگیری می‌کند. همانطور که گفتیم، سرعت عمل در بازی حرف اول را می‌زند. ممکن است در برخی از مراحل، با سیل عظیمی از دشمنان مواجه شوید و کشتن همه آن‌ها برای شما کمی سخت باشد. اینجاست که می‌توانید با استفاده از کند کننده زمان، به جنگ با آن‌ها بپردازید. یک گزینه هم برای بالا بردن قدرت نفوذ گلوله‌ها استفاده می‌شود.

بازی علاوه بر قسمت کلاسیک و داستانی، شامل ۳ حالت دیگر است که برای به دست آوردن سکه بیشتر، می‌توانید از آن‌ها نیز بهره بگیرید. شما در Time Bomb باید در عرض مدت زمان یک دقیقه، بیشترین امتیاز را با کشتن حریفان‌تان به دست بیاورید. هر چه بیشتر رکورد شکنی کنید، می‌توانید سریع‌تر مرحله‌های بعدی را باز کنید و به مقابله با رقیبان بپردازید. یا وارد شدن به مد Arcade، سرباز شما وارد محیط‌های مختلف (گیم پلی‌های مختلفی که در قسمت داستانی وجود دارند) می‌شود که باید سعی کنید سرعت عمل‌تان را به چالش بکشید تا با گذر از مراحل و نابود کردن تانک‌ها و هواپیماها، خود را به مرحله‌های بالاتر برسانید.

بخش آخر هم، Survival نام دارد. باز هم باید سعی داشته باشید جهان را از نابودی نجات دهید. با این تفاوت که دیگر راهی برای بازگشت نخواهید داشت و باید نهایت تلاش خود را بکنید که در طول عملیات‌ها، کشته نشوید.

فضای بازی به صورت سه بعدی طراحی شده و سبک کلی گیم‌پلی به صورت Non-Stop است. یعنی از همان ابتدای شروع ماموریت‌ها، شما مورد حمله نینجاها، گنگسترها یا بادیه نشینان صحرا قرار خواهید گرفت و مبارزه آغاز می‌شود. تنوع در لباس و اسلحه (در شخصیت اصلی)، موردی است که علاوه بر جذاب شدن خود بازی، به جنبه فان و سرگرمی آن هم کمک می‌کند. همچنین هر چه به مراحل بالاتری بروید، سلاح‌های دشمنان‌تان هم پیشرفته‌تر می‌شود. به طور عادی، شخصیت‌های منفی داستان، از دو نوع گلوله برای آسیب رساندن به شما استفاده می‌کنند که گلوله قرمز، خطرناک‌ترین آن‌هاست و گیمر باید تلاش کرده تا از اصابت این گلوله‌ها به سرباز جلوگیری کند.

شاید بتوان گفت که سازندگان، علاوه بر اینکه برای محیط گرافیکی و شخصیت پردازی در بازی اهمیت ویژه‌ای قائل شده‌اند، به بحث صدا گذاری و موسیقی هم توجه خاصی کرده‌اند. موسیقی و صدای انفجار، کاملا با شرایط و مراحل بازی همخوانی دارد و لذت‌ انجام ماموریت‌ها را دو چندان می‌سازد.

بازی Major Mayhem را می‌توان یکی از سرگرم کننده‌ترین برنامه‌هایی دانست که می‌توان آن را بر روی تلفن هوشمند نصب کرد و از بازی کردن با آن لذت برد. نجات دنیا با گذر از مناطق استوایی، کویر و کلان شهرها، کار بزرگی است که شما باید با هدایت یک سرباز ارتش وظیفه شناس و البته عاشق انجام دهید. مراحل مختلف، مُدهای بازی گوناگون در کنار محیط گرافیکی جذاب (اندکی هم با مزه)، همچنین موسیقی اکتیو و هماهنگ با فضای مبارزه و در نهایت، انفجارهایی که در طول عملیات‌ها رخ می‌دهد، همه و همه Major Mayhem را به یک بازی گیمر پسند تبدیل کرده است.

البته باید اشاره کنیم که پس از مدتی، ممکن است فضای بازی برای شما تکراری شود. دلیل این امر هم، عدم تنوع در طراحی شخصیت‌های منفی و محیط‌هایی که داستان بازی در آن‌ها پیگیری می‌شود، است. اگر شما هم تجربه بازی کردن Major Mayhem را دارید، می‌توانید تجربیات خود را با ما در قسمت دیدگاه‌ها به اشتراک بگذارید.

می‌تواید بازی Major Mayhem را از کافه بازار دریافت نمایید.

نوشته بررسی بازی Major Mayhem: دنیا را نجات دهید! اولین بار در - آی‌تی‌رسان پدیدار شد.