بررسی جدولانه؛ حل کردن جدول با شیوه‌ای متفاوت!

حل کردن جدول را می‌توان یکی از متداول‌ترین سرگرمی‌های دنیا دانست. انجام دادن این کار علاوه بر سرگرم شدن، می‌تواند سطح اطلاعات عمومی فرد را افزایش دهد که این موضوع بسیار حائز اهمیت است. بازی جدولانه ساخت ایران بوده و سبکی جدید را برای حل کردن جدول در دستگاه‌های همراه به ارمغان آورده است.

استفاده از شیوه معمول حل جدول در تلفن همراه به دلیل کوچک‌ بودن نمایشگر کمی آزاردهنده به نظر می‌رسد، بنابراین جدولانه سبکی اختصاصی و جدید را برای حل جدول در نظر گرفته است که علاوه بر راحتی بیش‌تر در استفاده، می‌تواند از سختی‌های حل جدول کمی بکاهد.

اولین بخشی که پس از اجرای جدولانه به نمایش گذاشته می‌شود منوی اصلی آن است، این بخش نیز به صورت جدول طراحی شده است. در منوی اصلی می‌توانیم گزینه‌های شروع، انتخاب مرحله، راهنمایی، خرید امتیاز، تنظیمات تبلیغات، صدا و خروج را مشاهده کنیم. با انتخاب گزینه شروع، به آخرین جدولی که در حال حل کردن آن بودید ارجاع داده می‌شوید و از طریق گزینه مراحل می‌توانیم لیست مراحل گذرانده شده و هم چنین باقی مانده را مشاهده کنیم و به انتخاب خود یکی را برگزینیم.

طراحی منوی اصلی به شدت ساده بوده و به هیچ وجه چشم نواز نیست، هم چنین به دلیل وجود یک باگ برخی مواقع پس از انتخاب یک گزینه، دیگر نمی‌توان گزینه‌های دیگری را انتخاب کرد و حتما می‌بایست یک بار اپلیکیشن را بسته و دوباره باز کنید. ایده استفاده از جدول برای طراحی منوی اصلی خوب به نظر می‌رسد اما جای‌گیری نامناسب منوها و نبود زیر عنوان به علاوه مشکل شرح داده شده موجب می‌شود منوی جدولانه یکی از آزاردهنده‌ترین منوهای دنیا باشد!

بازی جدولانه

بخش درونی بازی نیز طراحی جدولانه‌ای دارد که خب نباید انتظاری به جز این داشت! خوشبختانه تعداد سوالات و خانه‌های در نظر گرفته شده برای هر مرحله مناسب است. همان‌طور که از تصاویر مشخص است حروف پاسخ در خانه های جدول به صورت پراکنده وجود دارند و کاربر تنها می‌بایست کلمه مد نظر را با جابه جایی این حروف کامل کند. میزان سختی سوالات در سطح مناسبی قرار دارد و هرچه به مراحل بالاتر نزدیک می‌شویم، میزان سختی سوالات و تعداد حروف افزایش می‌یابد.

هر جابه‌جایی صحیح کلمه برای شما یک امتیاز را به ارمغان می‌آورد، این درحالی است که جابه‌جایی اشتباه حروف 5 نمره منفی را به همراه دارد. باید دقت داشته باشید که تنها حروفی را جابه‌جا کنید که می‌دانید در جای صحیح خود قرار خواهند گرفت، در غیر این صورت به سرعت امتیاز در نظر گرفته شده برای شروع بازی صفر شده و برای ادامه دادن می‌بایست تن به دیدن تبلیغات ویدیویی دهید و یا دست به جیب بشوید. درون بازی هیچ راهنمایی برای حل کردن سوالات در نظر گرفته نشده است، از این رو کاربر باید تا انتها با تکیه بر دانش خود به گذراندن مراحل مشغول شود.

بازی جدولانه

متاسفانه طراح این اپلیکیشن، گزینه خاصی را برای ویرایش محیط گرافیکی از جمله پس زمینه بازی و یا فونت مورد استفاده در نظر نگرفته است و شما تا انتها می‌بایست از یک نوع فونت و طراحی استفاده کنید. تنها گزینه شخصی‌سازی در نظر گرفته شده برای این اپلیکیشن قابلیت فعال/غیرفعال کردن صدا بوده که در منوی اصلی گنجانده شده است.

جدولانه یک اپلیکیشن سرگرم کننده و لذت بخش است که می‌تواند ساعات زیادی شما را به خود مشغول کند. این برنامه برای اجرا نیاز به اتصال به اینترنت ندارد، از این رو کاربر می‌تواند در هر شرایطی آن را انجام دهد. اگرچه برخی از ایرادات و کمبودها به وضوح در این اپلیکیشن دیده می‌شود، اما خوشخبتانه طراحی مناسب سوالات و راحتی در استفاده موجب شده تا کاربر به انجام دادن آن رغبت داشته باشد. جدولانه حدودا 6 مگابایت حجم دارد و حتی روی ضعیف‌ترین اسمارت‌فون‌های اندرویدی نیز قابل اجراست.

 

 

نوشته بررسی جدولانه؛ حل کردن جدول با شیوه‌ای متفاوت! اولین بار در پدیدار شد.