بررسی رشد صنعت موسیقی دیجیتال در آمریکا در سال ۲۰۱۸

آمار جدید نشان می‌دهد کاربران آمریکایی سال گذشته فرمت‌های قدیمی موسیقی را بیشتر پسندیدند.
 
بر اساس آمار اخذشده توسط RIAA کاربران آمریکایی پول بیشتری را صرف خرید سی‌دی آهنگ هزینه کردند، تا اینکه آهنگ موردنظر خود را از آی تیونز و ... بخرند.
 
سال گذشته کاربران 1.15 میلیارد دلار برای فرمت فیزیکی (مثل سی‌دی آهنگ) موسیقی در آمریکا هزینه کردند. هرچند این رقم در مقایسه با سال قبل از آن 22.8 درصد کاهش را نشان می‌دهد اما رقم آهنگ‌های دانلود و خریداری‌شده به 1 میلیارد در سال 2018 رسید که 50-50 بین آهنگ تک و آلبوم تقسیم‌شده است.(26 درصد کاهش در مقایسه با سال قبل)
 
اما موسیقی استریمینگ (گوش دادن بدون دانلود در هر زمان) از اسپاتیفای، اپل موزیک و Tidal در سال 2018 رقمی بالغ‌بر 7.4 میلیارد دلار را در سال 2018 در بر گرفت. میزان درآمد از موسیقی استریمینگ به 75 درصد سهم بازار موسیقی دیجیتال رسید.(این رقم در سال 2015 برای موسیقی استریمینگ 2.3 میلیارد دلار) فرمت فیزیکی (سی‌دی و دی‌وی‌دی) 12 درصد و دانلود دیجیتال 11 درصد از سهم بازار را در اختیار گرفت.
 
نکته قابل‌تأمل اینکه سرویس موسیقی استریمینگ اسپاتیفای از 2008 بدین سو به سوددهی نرسیده است.
 
گفتنی است در آمریکا درآمد ناشی از تبلیغات اینترنتی روی موسیقی استریمینگ در سال 2018 به 760 میلیون دلار رسید.