بررسی مشخصات کامل تندر ۹۰ تیپ E1 ؛ محصولی دیگر از ایران خودرو

بررسی مشخصات کامل تندر 90 تیپ E1 ؛ شرکت ایران خودرو

یکی از خودروهای کلاس B که در اروپای شرقی، خاورمیانه و آسیا بسیار محبوب است، ال ۹۰ است. با بررسی مشخصات کامل تندر ۹۰ تیپ E1 می‌توان به این نتیجه رسید که ویژگی‌های منحصر به فرد آن باعث محبوبیتش شده است.

ویژگی‌هایی چون، اتاق جادار، سادگی، عدم وجود پیچیدگی در بخش فنی، سهولت تعمیرات و خدمات پس از فروش قوی، بر محبوبیت این خودرو می‌افزاید.

بررسی مشخصات کامل تندر 90 تیپ E1

بررسی مشخصات کامل تندر ۹۰ تیپ E1

این خودرو از موتور ۱۶۰۰ سی سی و توان ۱۰۵ اسب بخار بهره می‌برد؛ در این کلاس از خودروها، این میزان قدرت بسیار قابل توجه است. موتور این خودرو نیز ۱۶ سوپاپ است و از سیستم سوخت رسانی انژکتوری الکترونیکی استفاده می‌کند.

مدل دستی این خودرو، ۵ دنده و مدل اتومات آن ۴ دنده است. تندر۹۰ همچنین شاسی و ساختار بدنه بسیارمحکمی دارد. ساختار این خودرو به گونه‌ای است که در تصادفات ضربات وارده به اتاق را به کلیه قسمت‌های بدنه خودرو تقسیم می‌کند و با این کار از ورود مستقیم ضربه به سرنشینان جلوگیری می‌کند.

باید گفت که تندر ۹۰ خودرویی جادار است و سرنشینان می‌توانند به راحتی چه در صندلی عقب و چه در صندلی جلو بنشینند. صندوق عقب خودرو نیز به اندازه ۵۱۰ لیتر ظرفیت دارد و برای مسافرت‌های طولانی بسیار مناسب است.

با بررسی مشخصات کامل تندر ۹۰ تیپ E1 ، متوجه می‌شویم که شرکت ایران خودرو، کلیه مراحل بدنه سازی، رنگ آمیزی، مونتاژ و تکمیل کاری تندر۹۰ را در خطوط مجهز این شرکت انجام داده است.

این شرکت در خطوط تولید از اتوماسیون سطح بالا بهره می‌برد و این باعث شده تا بزرگترین و پیشرفته‌ترین خودروساز خاورمیانه باشد. این شرکت باعث شگفتی و تحسین بازدیدکنندگان و صنعتگران سراسر جهان شده است.

بررسی مشخصات فنی تندر ۹۰ تیپ E1 :

نوع موتور K4M
حجم موتور (cc) ۱۶۰۰
حداکثر توان موتور (hp) ۱۰۵@۵۷۵۰ rpm
حداکثر گشتاور (Nm) ۱۴۰NM at 3750rpm
نسبت تراکم ۹.۸
تعداد سوپاپ ۱۶
نوع سوخت سازگار بنزین بدون سرب اکتان۸۷ و ۹۵
سیستم انژکتوری چندنقطه ای
استاندارد حد آلایندگی یورو ۴
حداکثر سرعت (km/h) ۱۷۵
شتاب صفر تا ۱۰۰ (ثانیه) ۱۰.۲
سیستم انتقال قدرت ۵ دنده دستی
مصرف سوخت (در ۱۰۰ کیلومتر ) در شهر (لیتر) ۹
مصرف سوخت (در ۱۰۰ کیلومتر ) خارج شهر (لیتر) ۵.۶
مصرف سوخت (در ۱۰۰ کیلومتر ) ترکیبی (لیتر) ۶.۹
طول خودرو (mm) ۴۲۵۰
عرض خودرو(mm) ۱۷۴۰
ارتفاع خودرو (mm) ۱۵۲۵
فاصله بین دو محور چرخهای عقب و جلو (mm) ۲۶۳۰
وزن خالص خودرو بدون سرنشین با مخزن پر و بدون تجهیزات اضافی (kg) ۱۱۱۵
گنجایش مخزن سوخت (لیتر) ۵۰
حجم فضای صندوق عقب (دسی متر مکعب) ۵۱۰

بررسی مشخصات کامل تندر 90 تیپ E1 ایران خودرو

بررسی تجهیزات و امکانات رفاهی تندر ۹۰ تیپ E1 :

کیسه هوا کیسه هوای ایمنی جلو
سیستم صوتی
دیگر تجهیزات سیستم سوخت خودکار قطع سوخت در مواقع اضطراری – سیستم کنترل انتشاربخار بنزین – شیشه های جلو برقی – آینه با تنظیم دستی

.

منبع: iranjib

مطلب بررسی مشخصات کامل تندر ۹۰ تیپ E1 ؛ محصولی دیگر از ایران خودرو برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است.