بررسی میزان شباهت شیائومی می نوت ۱۰ و می CC9 پرو از طریق کالبدشکافی آن‌ها

دوربین‌ها، باتری‌ها و اسپیکرهای اسمارت‌فونی باکیفیت معمولا در قالب دستگاه‌های جمع‌وجور ارایه نمی‌شوند. با این‌حال شیائومی موفق شده تا در اسمارت‌فون می نوت 10 خود از مشخصه‌هایی نظیر دوربین پنج‌گانه، باتری غول‌پیکر 5260 میلی‌آمپرساعتی و یک محفظه بلندگوی 1cc بهره‌برداری نماید. تصاویر و ویدیوهای مربوط به کالبدشکافی دستگاه نشان می‌دهند که این موفقیت مدیون طراحی ساده و فریبنده محصول است.

به لحاظ فنی، می CC9 پرو یکی از هندست‌های جدید شیائومی به‌شمار می‌رود. این محصول اساسا مشابه اسمارت‌فون می نوت 10 است. در واقع این محصول با نامی متفاوت در بازارهای مختلف عرضه می‌شود. فرآیند کالبدشکافی با جدا کردن پنل شیشه‌ای پشتی گوشی آغاز می‌شود. پس از انجام این‌کار با چندین لایه انگشت‌شمار شامل آنتن NFC، یک ورق گرافیتی جهت توزیع حرارت تراشه و یک پوشش اضافی جهت حمایت از دوربین‌ها سروکار داریم. این ماژول از فلاش LED چهارگانه، سیستم فوکوس خودکار لیزری و یک حسگر نور محیطی جهت تنظیم دمای رنگ دوربین میزبانی می‌کند.

مدار NFC و ورق گرافیتی (سمت چپ) – باتری 5260 میلی‌آمپرساعتی و محفظه اسپیکر 1cc (سمت راست)

نهایتا ماژول دوربین پنج‌گانه به آسانی از جای خود آزاد می‌شود. حسگر 108 مگاپیکسلی دوربین دارای اندازه بسیار بزرگی است و این ماژول در واقع ورژن سفارشی حسگر ISOCELL HMX سامسونگ به‌شمار می‌رود. این حسگر در کنار لنز تله‌فوتو با زوم 5 برابری از قابلیت تثبیت‌کننده نوری تصاویر (OIS) برخوردار هستند.

ماژول دربردارنده فلاش و سامانه فوکوس خودکار لیزری (سمت چپ) – پیکره‌بندی دوربین پنج‌گانه به‌همراه حسگر سلفی (سمت راست)

نکته جالب‌توجه این‌که شیائومی بدون استفاده از باتری‌های L شکل (مشابه نمونه به‌کارگیری شده توسط اپل) موفق به بهره‌برداری از یک باتری 5260 میلی‌آمپرساعتی شده است. برای مقایسه جالب است بدانید که آی‌فون 11 پرو مکس از یک باتری 4000 میلی‌آمپرساعتی بهره می‌گیرد. محفظه بلندگوی 1cc در زیر باتری و جک 3.5 میلی‌متری هدفون نیز در قسمت جانبی آن قرار دارد.

به‌کارگیری این سخت‌افزارها مانع از دسترسی به فضای کافی جهت استقرار اسکنر اثرانگشت اپتیکی معمولی شده است؛ لذا شیائومی از یک اسکنر یکپارچه با نمایشگر فوق‌العاده باریک بهره گرفته است. این حسگر تنها 0.3 میلی‌متر ضخامت دارد و با استفاده از میکرو لنز و فناوری میکرو-موازی تولید شده است.

حسگر اثرانگشت اپتیکی یکپارچه با نمایشگر که از ضخامت بسیار ناچیز 0.3 میلی‌متری برخوردار است

مادربرد، آخرین مولفه جالب‌توجه گوشی محسوب می‌شود. این مدار با ظاهر بسیار جمع‌وجور خود از تراشه اسنپ‌دراگون 730G، ماژول رم LPDDR4X، حافظه‌داخلی UFS 2.1 و تراشه‌های جانبی مختلف شامل سخت‌افزار مربوط به شارژ سریع 30 واتی میزبانی می‌کند.

مادربرد جمع‌وجور و متراکم گوشی

شیائومی با انتشار یک ویدیوی رسمی، مراحل کالبدشکافی هندست‌های جدید خود را به‌صورت گام‌به‌گام منتشر نموده است.

نوشته بررسی میزان شباهت شیائومی می نوت 10 و می CC9 پرو از طریق کالبدشکافی آن‌ها اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.