برزیلی‌ها برای مشاوره خرید آنلاین هوش مصنوعی را ترجیح می‌دهند

جوانان برزیلی برای دریافت مشاوره در حوزه خرید الکترونیک به جای صحبت با افراد متخصص ترجیح می‌دهند به سراغ ابزار هوش مصنوعی بروند.
 
 به نقل از زد دی نت، مشتریان آنلاین خدمات تجارت الکترونیک از توصیه‌های ارائه شده بر مبنای الگوریتم‌های هوش مصنوعی که در وب سایت‌های مختلف در دسترس است، استفاده می‌کنند و تعداد کاربرانی که برای تصمیم‌گیری در مورد خرید آنلاین بدین شیوه متوسل می‌شوند روز به روز در حال افزایش است.
 
در ماه‌های اخیر بسیاری از سایت‌های تجارت الکترونیک و خرید و فروش آنلاین در برزیل به موتورهای هوش مصنوعی مجهز شده‌اند که با دقت بالاتری می‌توانند برای خرید به کاربران توصیه‌هایی ارائه دهند. بررسی که در این زمینه توسط مؤسسه ایلمئو از طریق گفتگو با ۲۰۰۰ کاربر تجارت الکترونیک صورت گرفته حاکیست، ۸۰ درصد از برزیلی‌هایی که از این موتورها برای دریافت توصیه خرید آنلاین استفاده می‌کنند در نهایت کالای معرفی شده را خریداری می‌کنند.
 
۳۲ درصد از این افراد هم گفته‌اند تنها از این ابزار برای تصمیم‌گیری در مورد خرید آنلاین استفاده می‌کنند و علت این امر را دقت این موتورها عنوان کرده کرده‌اند ۶۵ درصد از پاسخ دهندگان هم موتورهای هوش مصنوعی توصیه خرید را مفید توصیف کرده‌اند.
 
بیشترین اقبال به این موتورها مربوط به کاربران ۱۸ تا ۲۴ ساله است. ۶۶ درصد از این افراد گفته‌اند برای خرید آنلاین عمدتاً از موتورهای یادشده استفاده می‌کنند و ۶۴ درصد هم گفته‌اند احساس مثبتی نسبت به آنها دارند.