بهترین انتخاب خرید مادربرد در آترامارت

خرید مادربرد یکی از مهم‌ترین اموری است که کاربران در هنگام خرید یا ارتقاء سیستم کامپیوتر خویش، باید به آن توجه ویژه‌ای نمایند؛ زیرا تمامی قابلیت‌ها و پتانسیل‌های یک کامپیوتر به صورت مستقیم به مادربرد ارتباط دارد. مادربرد در واقع یکی از اصلی‌ترین بخش‌های یک کامپیوتر است که اتصال میان اجزای سخت افزاری سیستم مانند سی پی یو، حافظه، هارد دیسک، کارت گرافیک و… را برقرار می‌کند.

مادربردها با پردازنده‌ها و حافظه‌های مختلفی طراحی شده‌اند و هر کدام از آن‌ها برای یک کامپیوتر مناسب هستند. شاید برای شما نیز این سوال به وجود آمده باشد که چرا به این قطعه مادربرد گفته می‌شود؟ در پاسخ باید بگوییم تمامی مدارهای کوچکی که برای عملکرد یک سیستم مورد نیاز است، به یک مدار مرکزی بزرگ‌تر متصل می‌شوند. اگر بردهای کوچک را به عنوان فرزند در نظر بگیریم، برد اصلی به عنوان مادر یا مادربرد نامیده می‌شود. با ما همراه باشید تا در مورد مادربردهای مناسب برای کامپیوترهای خانگی، اداری، ماینینگ و گیمینگ اطلاعاتی را در دسترس شما عزیزان قرار دهیم.

مادربردهای مناسب برای کامپیوترهای اداری و خانگی

مادربرد را می‌توان به عنوان قلب تپنده رایانه به شمار آورد، زیرا تمامی قطعات سخت‌افزاری کامپیوتر از کارت گرافیک گرفته تا حافظه، پردازنده و… بر روی مادربرد قرار دارند. به همین علت است که خرید مادربرد مناسب، به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی کاربران به شمار می‌رود. برای خرید یک کامپیوتر خانگی نیز در قدم اول باید به سراغ مادربرد و پردازنده رفت. همواره پیشنهاد می‌شود قبل از خرید مادربرد، پردازنده مورد نظر خود را تعیین کنید.

بهترین پردازنده‌هایی که می‌توان برای سیستم‌های خانگی تهیه نمود، پردازنده اینتل است. این پردازنده‌ها قدرت بالایی در زمینه پردازش تک هسته‌ای دارند و برای مصارف روزمره و خانگی مناسب هستند. این نوع پردازنده با دارا بودن کارت گرافیک در ساختار خود، شما را از خرید یک کارت گرافیک مجزا بی‌نیاز می کند. خوشبختانه برای پردازنده‌های اینتل می‌توان به راحتی مادربرد تهیه نمود، زیرا تنوع بسیار زیادی در این زمینه وجود دارد. از جمله بهترین برندهایی که در هنگام خرید مادربرد برای سیستم خانگی خود می‌توانید به سراغ آن بروید، مادربردهای کمپانی ایسوس، گیگابایت و ام اس آی است.

در هنگام خرید مادربرد مناسب برای سیستم‌های اداری نیز مواردی مانند نوع پردازنده، حافظه، کارت گرافیک، تعداد اسلات رم و … مطرح می‌شود. سیستم‌های اداری نیازی به کارت گرافیک و پردازنده بالایی ندارند، بنابراین شما می‌توانید از مادربردهای مناسب ایسوس، ام اس آی، گیگابایت و… یکی را بر مبنای نیاز خود انتخاب کرده و خریداری کنید.

بهترین انتخاب مادربرد برای گیمرها

اگر شما نیز یک گیمر حرفه‌ای در زمینه بازی‌های کامپیوتری هستید، پس به خوبی از این موضوع آگاهی دارید که انتخاب و خرید مادربرد گیمینگ تا چه میزان می‌تواند بر روی کیفیت، عملکرد و سرعت شما در هنگام بازی نقش داشته باشد. همان‌گونه که اشاره کردیم، اصلی‌ترین نکته در هنگام انتخاب و خرید مادربرد گیمینگ، پردازنده آن است. بنابراین شما به عنوان یک گیمر باید انتخاب کنید که هسته مرکزی سیستم شما باید توسط چه پردازنده‌ای پشتیبانی شود. دو برند معتبری که در این زمینه به فعالیت مشغول هستند و کاربران به خوبی با آن‌ها آشنایی دارند، کمپانی اینتل(intel) و ای دی ام(adm) هستند.

در نهایت باید به این موضوع اشاره کنیم که در هنگام خرید مادربرد گیمینگ، ابتدا به نیازهای خود فکر کنید و سپس بر مبنای آن اقدام به خرید مادربرد مورد نظر خود نمایید. از جمله بهترین مادربردهای گیمینگ موجود در بازار می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  •         Asus TUF Gaming Z590-Plus WIFI
  •         Gigabyte Z590 Aorus Tachyon
  •         MSI MAG B460M Mortar WiFi
  •         MSI MAG B550M Mortar

بایوستار پیشتاز مادربردهای ماینینگ

افرادی که علاقمند به فعالیت در زمینه ارزهای دیجیتال هستند، به خوبی از این موضوع آگاهی دارند که برای استخراج ارزهای دیجیتالی، نیاز به قطعه‌ای به نام ریگ ماینینگ است که بر روی مادربرد نصب می‌شود. بنابراین برای آن‌ها خرید مادربرد ماینینگ از اهمیت بسزایی برخوردار است. یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌هایی که به عنوان پیشتاز در زمینه تولید انواع مادربردهای ماینینگ مطرح شده است، شرکت بایواستار می‌باشد. بایواستار به تازگی از مادربردهای جدیدی رونمایی کرده است که توسط آن‌ها می‌توان به راحتی و بدون نیاز به هیچ نوع سخت‌افزاری اقدام به استخراج ارز دیجیتال نمود.

یکی از بهترین نوع این محصولات، مادربرد +TB250-BTC D است که ابعاد آن 19.9 در 7.67 اینچ است و در دسته بندی محصولات ATX قرار می‌گیرد. بر روی این مادربرد درگاه های pcle از نوع x16 قرار دارد. این درگاه به کاربران کمک می کند بدون نیاز به هیچ نوع سخت افزار اضافه، اقدام به استخراج ارزهای دیجیتال نمایند. لازم به ذکر است که خرید مادربرد ماینینگ بایوستار باعث کاهش مصرف انرژی و سایز هزینه‌ها می‌گردد و این موضوع باعث ترغیب کاربران به خرید این نوع مادربرد شده است.

 

مادربردهای قدرتمند z690 را بیشتر بشناسید

با معرفی نسل دوازدهم پردازنده‌های اینتل به نام سری Alder Lake، سازندگان مادربرد نیز شروع به معرفی محصولات سازگار با این نسل از پردازنده‌ها نمودند که یکی از آن‌ها مادربرد قدرتمند z690 است که توسط کمپانی بزرگ EVGA طراحی شده است. با استفاده از این مادربرد رده بالا، می‌توان به راحتی بسیاری از امور حرفه‌ای مانند اورکلاک‌های سنگین را انجام داد. این مادربرد دارای یک مدار تغذیه دیجیتال 21 فاز و مدار PCB است که در 10 لایه مختلف طراحی شده است و با پردازنده‌های نسل دوازدهم اینتل کاملاً سازگاری دارد. علاوه بر آن، مادربرد z690 از جدیدترین نسل حافظه‌های رم در بازار، یعنی حافظه DDR5 و همچنین از نسل جدید PCIe 5.0 و PCIe 4.0 M.2 NVMe پشتیبانی می‌کند.

این مادربرد منحصر به فرد، دارای مدار تغذیه دیجیتال 21 فاز به همراه مدار PCB ده لایه‌ای است که نهایت سازگاری را با پردازنده‌های نسل دوازدهم اینتل دارند. بنابراین اگر قصد خرید مادربرد قدرتمند با فناوری جدید را دارید، ما به شمار مادربرد z690 را پیشنهاد می‌کنیم.

 

سخن پایانی

در نهایت باید به این موضوع اشاره کنیم که یکی از مهم‌ترین تصمیمات یک کاربر در هنگام انتخاب کامپیوتر، خرید مادربرد متناسب با نیازهای خویش است. مادربردها با توجه به اجزایی که بر روی آن‌ها نصب می‌شوند، دارای جزئیات فراوانی هستند و می‌توان ساعت‌ها در مورد آن‌ها سخن گفت. اما آن چه اهمیت دارد این است که خرید مادربرد قدرتمند و مناسب، علاوه بر این که بر روی عملکرد فعلی سیستم تاثیر می‌گذارد، در عین حال نشان دهنده انعطاف سیستم در زمان ارتقاء آن در آینده است. خوشبختانه هر روز که می‌گذرد شاهد ارائه مادربردهای قدرتمند و حرفه‌ای در بازار هستیم که تمامی نیازهای کاربران را در نظر گرفته و خدمات ارزنده ای را به آنان ارائه می‌دهند. شما می‌توانید برای خرید مادربرد به وب سایت آترامارت مراجعه نموده و بهترین نمونه‌های موجود را انتخاب نموده و آن را با قیمت مناسب خریداری کنید.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

نوشته بهترین انتخاب خرید مادربرد در آترامارت اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.