بهترین دیتا پروژکتورها در رنج‌های قیمتی مختلف (مرداد ۹۶)

اگر از تلویزیون‌ها خوش‌تان نمی‌آید٬ پس باید طرف صفحه‌نمایش‌های بزرگ بروید. اما آن‌ها بسیار گران هستند و گرفتن یکی از آن‌ها برای‌تان ده‌ها میلیون تومان تمام می‌شود. اما (خوشبختانه) تکنولوژی دستگاهی را برای‌مان فراهم کرده تا با آن بتوانیم روی پرده‌، فیلم یا عکس‌ها را نمایش دهیم. دیتا-ویدیو پروژکتورها بهترین وسایل برای کنفرانس‌ دادن هستند و خیلی به کارمان آمده‌اند و می‌‌آیند. همین دیوایس‌های نه‌چندان کوچولو به سقف (یا هرکجای دیگر) وصل می‌شوند و از خود نور تولید می‌کنند.

اگر می‌خواهید که یکی از همین‌ها را داشته باشید٬ ولی در بحبوحه بازار گیج شده‌اید٬ پس با‌ آی‌تی‌رسان همراه باشید تا در این راه به شما یاری برسانیم.

نکته: این لیست براساس قیمت طراحی شده و ترتیب آن نزولی است.


1- دیتا پروژکتور کاسیو مدل XJ-H1750

این مدل از شرکت پرآوازه کاسیو از فن‌آوری DLP 3D Ready سود می‌برد. این دستگاه می‌تواند ویدیو یا فیلم‌های سه‌بعدی را به نمایش بگذارد تا همه را متعجب کند و بینندگان را میخکوب سازد. این دیوایس قادر است که روشنایی (به‌صورت اتوماتیک) تنظیم کند و باتوجه به نور محیط٬ آن را کم یا زیاد بنماید. با این لنز عاری از جیوه می‌توان تا 1.2 برابر زوم کرد تا اسناد واضح‌تر شوند. طول عمر لامپ هم 20 هزار ساعت بوده و عمر مطلوبی است.

نسبت تصویر 4:3 است و با اکثر پرده‌های مخصوص این پروژکتورها سازگاری دارد. اسپیکر هم از نوع 10 واتی بوده و کیفیت قابل قبولی عرضه می‌کند. درنتیجه این پروژکتور فیلم‌ها را لذت‌بخش‌تر می‌کند و نگاه‌کردن ویدیوهای اکشن و هیجانی در آن تماشایی است. لنز هم از تکنولوژی LED بهره می‌گیرد. همین سبب می‌شود تا روشنایی آن به‌طور قابل توجهی افزایش باید. ناگفته نماند که باید ابعاد و وزن 7 کیلوگرمی این دستگاه را درنظر داشته باشید و حتما پایه‌ای محکم و مکانی خاص برایش تدارک ببینید.

قیمت: نه میلیون تومان


2- دیتا پروژکتور کاسیو مدل XJ-A257 Slim

این محصول از تکنولوژی لیرز هیبریدی و ال‌ای‌دی بهره می‌گیرد و این موجب می‌شود تا عمری 20 هزار ساعته داشته باشد. لازم به ذکر است که لامپ‌های جیوه‌ای تنها 5 هزار ساعت عمر دارند. درنتیجه این مدل تا مدت‌ها برای‌تان کار می‌کند و به این آسانی‌ها ازبین نمی‌رود. باید این را بگوییم که دیوایس مذکور در مدت‌زمان 8 ثانیه روشن می‌گردد و در کسری از ثانیه خاموش می‌شود. پس دیگر نگران وقت‌تان نباشید و کنفرانس‌تان را شروع کنید! این پروژکتور نسبت به همنوعانش بسیار سبک و جمع‌و‌جور است و جای زیادی را اشغال نمی‌کند.

زوم به‌ دو صورت٬ 2 برابر موتوری و فوکوس موتوری انجام می‌شود و در نمایش اسناد و مدارک به کارتان می‌آید. سایز نمایشگر هم می‌تواند٬ از 18 تا 300 اینچ قابل افزایش باشد. رنگ‌های تولید شده توسط این دستگاه بسیار روشن‌اند و عمق خوبی دارند. همین سبب می‌شود تا نمایش اسناد در این مدل با کیفیت بالاتری صورت گیرد و کار شما را به بهترین نحو ممکن راه می‌اندازد. اگر دوست دارید که یکی از بادوام‌ترین و روشن‌ترین پروژکتورها را دراختیار داشته باشید٬ حتما این محصول از کمپانی کاسیو را دربین گزینه‌های‌تان جای دهید.

قیمت: شش میلیون و پانصد هزار تومان


3- دیتا پروژکتور پاناسونیک مدل PT-VX425N

یکی از مشخصه‌هایی که این دستگاه را از باقی برادران متمایز می‌کند٬ شدت روشنایی آن است. مقدار 4500 لومن برای این پروژکتور ثبت شده است و کاربران را خوشحال می‌کند. چراکه ویدیوها و عکس‌ها بسیار روشن هستند و این به افزایش وضوح آن‌ها نیز کمک شایانی کرده است. اسناد به‌راحتی قابل خواندن بوده و مانند خیلی از پروژکتورها ناخوانا و تار نیستند. ابعاد و وزن مناسب این مدل٬ سبب شده تا حمل و نقل و راه‌اندازی آن راحت‌تر باشد.

زوم هم در این دستگاه 1.2 است و به‌صورت دستی انجام می‌شود. طول عمر لامپ 5000 ساعت است و اگر درحالت ECO باشد٬ طول عمر آن تا 7000 ساعت افزایش پیدا می‌کند. سایز نمایشگر هم باید اندازه‌ای بین 30 تا 300 اینچ داشته باشد. کمپانی پاناسونیک برای این محصول پورت‌های متعددی را تدارک دیده تا PT-VX425N بتواند با دیوایس‌های دیگر ارتباط برقرار کند. بلندگو هم یکی از بهترین نوع‌های بازار است و 10 وات قدرت دارد. در این رنج قیمتی این عدد عالی است و حتما از شنیدن موسیقی ویدیوها یا موزیک متن فیلم‌ها لذت خواهید برد. ناگفته نماند که وضوح این پروژکتور 768 در 1024 است و برای نمایش اسناد یا پاورپوینت‌ها ایده‌آل بوده و بهتر از این محصول پیدا نمی‌کنید!

قیمت: پنج میلیون تومان


4- دیتا پروژکتور اپسون مدل EB-965H

اگر نمی‌خواهید که برای خرید یکی از همین دستگاه‌ها پول زیادی خرج کنید و درعین حال دیوایسی مطلوب می‌خواهید٬ پس این مدل را (حتما) در سبد خریدتان جای دهید. چراکه این محصول با قیمتی رقابتی روانه بازار شده است و امکانات و قابلیت‌های جذابی را به کاربران عرضه می‌کند. یکی از قابلیت‌های کاربردی EB-965H, امکان تنظیم تصویر آن است. اما نه مثل باقی همنوعانش. بلکه این تنظیمات بسیار متنوع هستند و شما تقریبا می‌توانید با تصویر هرکاری که دل‌تان خواست انجام دهید تا عکس ها یا ویدیوها به بهترین شکل ممکن روی نمایشگر نقش ببندند.

دیگر (در این پروژکتور) از حالت «رنگین‌کمانی» خبری نیست. در این حالت در حاشیه 3 رنگ اصلی٬ هاله‌ای نمایان می‌شود و این مشکل بیش‌تر در دستگاه‌های DLP رایج است. به کاربر این امکان داده شده تا 1.6 برابر زوم کند. تصاویر و ویدیوهای به‌نمایش در‌آمده در این دیتا-ویدیو پرو‌ژکتور بسیار باکیفیت و روشن هستند. اگر نگاهی به پشت دستگاه بیاندازید٬ درمی‌یابید که شرکت اپسون برای این محصول پورت‌های متعددی را تدارک دیده است تا ارتباط این دستگاه با دیوایس‌های دیگر راحت‌تر باشد. ابعاد و وزن هم مطلوب هستند و جایی برای نگرانی نمی‌گذارند.

قیمت: چهار میلیون تومان


5- دیتا پروژکتور ایسوس مدل P2E

به ارزان‌ قیمت‌ترین دستگاه لیست‌ رسیدیم. اما فکر نکنید که این پروژکتوری بی‌نام و نشان است. بلکه این وسیله ساخته شرکت خوش‌نام و بزرگ ایسوس است. این محصول (برخلاف خیلی از خواهران و برادرانش) کوچک و بسیار سبک‌وزن است؛ چیزی درحدود 0.5 کیلوگرم. پس به این مدل باید لقب «قابل حمل» را اعطا کرد. آن را درون کیف‌تان می‌گذارید و بعد روی میز محل‌ کارتان قرار می‌دهید. به‌همین سادگی! لنز هم از نوع DLP بوده و کم‌وبیش در آن افکت رنگین‌کمانی دیده می‌شود. اما بیش‌تر افراد حتی متوجه این حالت نمی‌شوند. یکی از ویژگی‌های جذاب این پروژکتور طول عمر بالای لامپ آن است. چیزی درحدود 30 هزار ساعت عمر دارد و حالاحالاها از نفس نمی‌افتد! این مدل به آنی روشن و خاموش می‌گردد تا زمان شما تلف نشود.

قیمت: یک میلیون و هشتصد هزار تومان

نوشته بهترین دیتا پروژکتورها در رنج‌های قیمتی مختلف (مرداد ۹۶) اولین بار در پدیدار شد.