بهترین روش‌های تبلیغات موبایلی و ویدئویی در ایران

امروزه تبلیغات به عنوان موتور متحرک کسب‌و‌کارها شناخته می‌شود و تقریبا همه کسب‌و‌کارها به دنبال موثرترین روش‌های تبلیغاتی هستند. پیش از این مدیران به راحتی به مدیریت تبلیغات چاپی یا بیلبوردی می‌پرداختند، با این وجود در حال حاضر اوضاع تا حد زیادی تغییر کرده است. با گسترش صنعت تبلیغات و دسترسی بیشتر افراد به بستر اینترنت، روش‌های تبلیغاتی زیادی ایجاد شده‌اند که تسلط کامل به همه آنها برای یک مدیر به کار غیرممکنی تبدیل شده است.

چگونه از روش های متنوع تبلیغات موبایلی برای کسب و کار خود استفاده کنیم؟

برای موفقیت تبلیغات دیجیتال، تعریف کمپین، شناسایی رسانه مناسب کمپین و پیاده سازی بی عیب و نقص آن در زمان مناسب، اهمیت زیادی دارد، به طوری که این مسائل تفاوت میان کمپین‌های موفق و ناموفق، بازگشت یا هدر رفت سرمایه و استفاده مناسب از موقعیت‌ها را مشخص می‌کنند.

این مسائل و نکات فنی زیاد انجام تبلیغات در فضای آنلاین، مدیران زیادی را قانع کرده است که برای بهبود خدمات دریافتی به سراغ آژانس‌های تبلیغاتی بروند. مدیریت کمپین موضوعی است که بیشترین اهمیت در دریافت بازده از تبلیغات دیجیتال را به همراه دارد و مدیران بازاریابی امروز برای این کار به کمک آژانس‌های تبلیغاتی نیاز دارند.

در این وضعیت، شرکت‌های تبلیغاتی با به کارگیری متخصصان حرفه‌ای تبلیغات دیجیتال، سعی و خطا و اشتباهات ایجاد شده در کمپین‌ها را به حداقل می‌رسانند و ابزارهای مدیریتی جدیدی را در اختیار مدیران می گذارند. آژانس تبلیغات دیجیتال دیما با ارائه خدمات زیر به سراغ رفع مسائل مدیران بازاریابی در فضای پیچیده تبلیغات ویدیویی و تبلیغات موبایلی می‌رود، این خدمات دو نوع کمپین را در بر می‌گیرند که در ادامه شرح داده می‌شوند.

نوع اول: کمپین تبلیغاتی برندآگاهی یا Brand Awareness

به بیان ساده، کمپین‌های آگاهی از برند، کمپین‌هایی هستند که آگاهی ذهنی مشتریان از برند را در ذهن مخاطبان هدف افزایش می‌دهند. این کمپین‌ها عامل موفقیت بیشتر شرکت‌ها محسوب می‌شوند، زیرا موجب شناخته شدن این برندها از جانب مشتریان می‌شوند.

کمپین‌های برندآگاهی دلیل حضور همیشگی بزرگانی نظیر کوکا کولا و هنکل در فضای تبلیغاتی جدید و سنتی هستند. این شرکت‌ها تبلیغات خود را صرفا برای افزایش فروش انجام نمی‌دهند، بلکه این کار را برای ایجاد آگاهی در میان مشتریان خود انجام می‌دهند. برای موفقیت چنین کمپین‌هایی شرکت‌ها نیازمند تعیین مشتریان هدف خود هستند.

آژانس دیما برای برگزاری کمپین‌های آگاهی از برند در عرصه تبلیغات موبایلی و تبلیغات ویدئویی، بیشتر ابزارهای زیر را در اختیار مدیران قرار می‌دهد. توجه به این نکته اهمیت دارد که بسیاری از این خدمات جزئیات زیادی دارند که تماس با مجموعه می‌تواند سوالات شما را برطرف کند:

تبلیغات اسپانسر اینستاگرام (Sponsored Ads)

دیما می‌تواند کمپین‌های تبلیغات اسپانسری اینستاگرام (تبلیغات اسپانسر اینستاگرام) را برای مشتریان خود طراحی و برنامه ریزی کند و مشتریان داخلی و خارجی را هدف قرار دهد.

 تبلیغات در جستجو (Search Ads)

در تبلیغات موبایلی و اینترنتی، تبلیغات در جستجو روشی است که در آن تبلیغات در صفحات وبی قرار می‌گیرند که در نتایج موتورهای جستجو نشان داده شده‌اند. همچنین در این روش بر اساس کلید واژه‌ها تبلیغات در استورهای اپلیکیشن و موتورهای جستجوی معروف نشان داده می‌شوند.

تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی (Social Media Ads)

تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی نظیر تلگرام، اینستاگرام و توییتر یکی از کارآمدترین روش‌های تبلیغاتی در  ایران هستند. حال تصور کنید با ترکیب تبلیغات موبایلی، ویدیویی، لندینگ پیج‌ها، استفاده کارآمد از اینفلوئنسرها با کمپین های اینفلوئنسر مارکتینگ به چه شکلی می‌توان از این روش‌های تبلیغاتی استفاده کرد. دیما به مدیران کمک می‌کند به بهترین شکل ممکن از همه این ابزارها استفاده کنند.

تبلیغات بنری (CPM)

تبلیغات بنری در صورت طراحی کمپین مناسب یکی از بهینه‌ترین روش‌های تبلیغاتی محسوب می‌شود. ایجاد کمپین‌های بنری خلاقانه و در اختیار داشتن دسته بزرگی از وب سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها به دیما امکان پیاده سازی بهترین کمپین‌های بنری برای مشتریان خود را می‌دهد.

تبلیغات ویدیویی (CPCV)

یکی از روش‌های کارآمد برند آگاهی استفاده از فضای تبلیغاتی سایت‌های نمایش ویدئوها و یا اپلیکیشن‌های پربازدید است.

تبلیغات همسان (Native)

در این روش تبلیغاتی، پیام‌های طراحی شده به صورت آیکون، متن و عکس نشان داده می‌شوند.

نوع دوم: کمپین تبلیغاتی نتیجه‌گرا

کمپین‌های نتیجه گرا، کمپین‌هایی هستند که بر اساس نتایج مورد نیاز برندها برنامه ریزی می‌شوند و نتایج مورد نظر آنها به صورت تضمین شده در اختیار آنها قرار می‌گیرد. در این راستا آژانس تبلیغاتی دیما، خدمات مشاوره‌ای کاملی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد، به آنها در انتخاب اهداف مناسب و معیارهای موفقیت کمک می‌کند و در نهایت اجرا و بهینه سازی کمپین را بر عهده می‌گیرد. در این روش تبلیغاتی، کسب‌و‌کارها به ازای تحقق یک معیار تعیین شده به پرداخت هزینه می‌پردازند.

در فضای بازاریابی دیجیتال، آژانس تبلیغات دیجیتال دیما، کمپین‌های نتیجه گرای زیر را در اختیار مشتریان تبلیغات موبایلی و تبلیغات ویدئویی قرار می‌دهد:

گرفتن نصب اپلیکیشن (CPI)

در تبلیغات نصب اپلیکیشن یا تبلیغات CPI ابتدا اپلیکیشن مشتری به طور کامل مورد بررسی قرار می‌گیرد، با کمک مشتری کمپین مناسب و رسانه تبلیغات موبایلی مناسب مشخص می‌شود و در نهایت به ازای هر بار نصب، مشتری به پرداخت مبلغ مشخصی می‌پردازد. این روش بهترین راه افزایش مخاطبان اپلیکیشن یا وب سایت محسوب می‌شود.

گرفتن لید فروش (CPL)

در تبلیغات CPL از سیستم‌های مختلف تبلیغاتی برای دریافت اطلاعات تماس مشتریان هدف استفاده می‌شود.

افزایش فروش محصول (CPO)

در تبلیغات CPO کمپین مناسب محصول طراحی می‌شود و به ازای هر بار فروش محصول از مشتری هزینه دریافت می‌شود. این رو

نوشته بهترین روش‌های تبلیغات موبایلی و ویدئویی در ایران اولین بار در گويا آی‌ تی پدیدار شد.